• Adella

Skillnad SP fönster/Elit fönster?

Någon som vet vad som skiljer SP fönster från Elit fönster? Ser de likadana ut?

• Svar på tråden Skillnad SP fönster/Elit fönster?
  • AnneSophie

Utseendemässigt har dom flera fönstertyper som är väldigt lika måste jag säga.
    Är själv i fönsterköpartagen så jag har nu granskat alla fönstertillverkare i Sverige tror jag.
    Elitfönsters ena fönstertyp, EFH, fick bäst i test av Råd och rön om det kanske är nåt.

Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • Adella

Hittade nya SP fönster som skulle passa oss storleksmässigt men vi har redan köpt Elitfönster så jag tänkte i fall man ska ta SP fönster om de är likadana utseendemässigt. De är ju bara de som fattas nu.

• AnneSophie
    Adella skrev 2007-07-03 10:41:30 följande:
    Hittade nya SP fönster som skulle passa oss storleksmässigt men vi har redan köpt Elitfönster så jag tänkte i fall man ska ta SP fönster om de är likadana utseendemässigt. De är ju bara de som fattas nu.
    Ah du menar så...

Du kan ju kolla på Blocket om du hittar fönster från Elitfönster. Det brukar finnas en del.
    Kolla på hemsidorna annars och jämför bilderna. Jag antar att dom inte är helt lika, men jag tycker att de flesta är rätt så lika. Frågan är om det räcker.

Vad heter fönstren som du har köpt redan?
  • Adella

Elitfönster med alu utsida har vi köpt redan men det fattas 4 stycken till men de får man vänta till v. 32. Det är bråttom och vi vill inte vänta så länge.

• AnneSophie

Det finns inga i rätt mått här då?
    http://www.blocket.se/li?q=elitf%F6nster&ca=12_s&c=0&w=3&aws=&awe=

Å andra sidan, vart har du hittat SP fönster? På annons eller? För alla fabriker har nu 10 veckors leveranstid ungefär oavsett tillverkare verkar det som.

Ring SP fönster och fråga en produktperson där. Dom känner ju till andras produkter och bör veta om det kommer att funka eller inte.

Personligen så hade jag nog försökt leta reda på fler Elitfönster, eller väntat.

• Adella

Killen hittade i nån byggaffär, de kunde fixa dem fram till v. 32 men för oss passar det inte då.

Svar på tråden Skillnad SP fönster/Elit fönster?