Sovpåse
Jag ska köpa en sovpåse till min dotter som snart är 5 månader.
Men vilken ska jag välja, Grobag eller den svenska Sovagott? Eller någon annan?
Det är alltså ingen fråga om jag ska köpa utan vilken variant jag ska köpa!
Jag ska köpa en sovpåse till min dotter som snart är 5 månader.
Men vilken ska jag välja, Grobag eller den svenska Sovagott? Eller någon annan?
Det är alltså ingen fråga om jag ska köpa utan vilken variant jag ska köpa!
Har bara haft grobag ( är nu på stl 6-18 mån) Är supernöjd......
Jag undrar också.. fler som har provat dessa?
Jag har inte använt något av de märkena du funderar på, men tre andra.
Två av de jag har (Dreambag - www.thedreambag.co.uk och Mothercare) har dragkjedjan på ytterkanten av påsen, precis som på en Grobag, och jag gillar den designen bäst.
Den andra jag har (Tesco) liknar Sovagott mer i att den har knäppningen framtill på den, fast på den så är det knappar och de går inte hela vägen ner.
Jag har haft grobag 1,0 tog och den funkade hela vintern med en vanlig pyjamas under. Var det varmt inne hade Leo body och ev strumpor under. Vi har typ 21 grader inne. Är jättenöjd!
Hade en 0-6 mån och den funkade helt ok vid 9 mån oxå.
Valde grobag för att den såg rymligast ut (har jag för mig).
jag har kikat på flera olika till vår kommande bebis.När jag arbetade som au pair hade båda ungarna (1 och 2,5år) sovpåse och gillade det..
Jag undrar om man verkligen behöver 2,5 tog här i svearike.. iof kommer vår bebis nu i oktober...så det är väl bäst att börja med det då vi bor i en kall lägenhet.
Caia o Ko skall komma med en sovpåse, men dom enda jag sett hittills är ju som pyamaser som det sitter en snodd i nertill..undrar om butiksbiträdet var snurrigt när hon rekomenderade mig den..(skulle komma nu till nästa vecka..med mycket fina mönster)
Jag har spanat på blocket, så ja faktiskt kan tänka mig att köpa beg.
Vad tycker ni, skulle ni kunna köpa en beg sovpåse?!?
Klart det går alldeles utmärkt att köpa en begagnad, tvätta i 60 grader så finns det ju inga bassilusker kvar. Själv hittade jag en grobag på en loppis för 25 spänn, aldrig andvänd i orginalpåse.
Jag har 2.5 tog på alla mina sovpåsar. Har haft en kortärmad body under när det varit varmt ute, en långärmad när det varit lite kallare (som nu) och en pyamas med fötter i vårvintras när vi hade typ 18-20 grader i sovrummet.
tack för svaren =)