Vad är det för skillnad mellan Plopp och Center?
Smakar de inte likadant???
Smakar de inte likadant???
Center är godare . Plopp smakar sötare, mer kola. Center smakar mer choklad.
Center är godare! Riktigt var skillnaden ligger vet jag inte, men Plopp är i alla fall bara näst bäst ...
Från Cloettas hemsida:
Center föddes 1941 och är från början en Cloetta-produkt, medan Plopp föddes 1949 i Stockholm hos Choklad Thule. När Choklad Thule köptes upp av Cloetta så kom Plopp med i Cloettas sortiment och har blivit kvar där. Det är dock inte samma produkt. Center och Plopp har olika recept när det gäller fyllning och chokladandel. Plopp-fyllningen har en något högre sockerhalt än Center-fyllningen. Vidare är aromtillsatsen av helt olika karaktär. Plopp har en mera "knäck"-artad arom medan Center har en mera ren toffe, karamell eller mjölkkolasmak. Dessutom är Plopp-fyllningen lite mera lättflytande eftersom den inte kokas lika mycket och får därigenom en något högre vattenhalt.
Nanashi: tack för den researchen
När Lilleman har vaknat ska vi cykla till affären och handla upp oss på Plopp och Center, sen ska jag äta choklad hela kvällen medans jag rullar servetter till bröllopet Hoppas de inte blir fläckiga
PLOPP är godast !! =P
mm..plopp är i mitt tycke godare.. är det nån som vet om plopp lakrits fortfarande görs?
Visst är de lika, men inte helt. Jämför bara nedanstående så är det ju solklart :)
Center - Mjölkchoklad med toffeefyllning
Plopp - Toffeefylld mjölkchoklad
Nu var det iofs längesedan jag åt någon av dem, men visst står det väl så på förpackningen...
Har inte sett plopp lakritsen på LÄNGE...men tycker den var SÅÅÅ GOD, en riktig favvis.
Jag gillar de gamla platta ploppen, de som var tvådelade. Mmmm