• Lilla Prussiluskan

Vad är det för skillnad mellan Plopp och Center?

Smakar de inte likadant???

• Svar på tråden Vad är det för skillnad mellan Plopp och Center?
  • salt
    Det där har vi provsmakat hemma flera gånger! Glömmer ändå mellan varven hur det ligger till. Har för mig att Center har lite fastare kola som inte smälter undan så fort och Plopp är lite sötare (om den nu kan vara det?).
  • Palomis

Center är godare . Plopp smakar sötare, mer kola. Center smakar mer choklad.

♥♥♥ Frukt är inte godis! ♥♥♥
  • lövet2

Center är godare! Riktigt var skillnaden ligger vet jag inte, men Plopp är i alla fall bara näst bäst ...

• Zabka

Från Cloettas hemsida:

Center föddes 1941 och är från början en Cloetta-produkt, medan Plopp föddes 1949 i Stockholm hos Choklad Thule. När Choklad Thule köptes upp av Cloetta så kom Plopp med i Cloettas sortiment och har blivit kvar där. Det är dock inte samma produkt. Center och Plopp har olika recept när det gäller fyllning och chokladandel. Plopp-fyllningen har en något högre sockerhalt än Center-fyllningen. Vidare är aromtillsatsen av helt olika karaktär. Plopp har en mera "knäck"-artad arom medan Center har en mera ren toffe, karamell eller mjölkkolasmak. Dessutom är Plopp-fyllningen lite mera lättflytande eftersom den inte kokas lika mycket och får därigenom en något högre vattenhalt.

• Lilla Prussiluskan

Nanashi: tack för den researchen

När Lilleman har vaknat ska vi cykla till affären och handla upp oss på Plopp och Center, sen ska jag äta choklad hela kvällen medans jag rullar servetter till bröllopet Hoppas de inte blir fläckiga

• SpecialK

mm..plopp är i mitt tycke godare.. är det nån som vet om plopp lakrits fortfarande görs?

• Morbror Balo

Visst är de lika, men inte helt. Jämför bara nedanstående så är det ju solklart :)

Center - Mjölkchoklad med toffeefyllning
    Plopp - Toffeefylld mjölkchoklad

Nu var det iofs längesedan jag åt någon av dem, men visst står det väl så på förpackningen...

• IochA

Har inte sett plopp lakritsen på LÄNGE...men tycker den var SÅÅÅ GOD, en riktig favvis.

Svar på tråden Vad är det för skillnad mellan Plopp och Center?