• ia31

Snälla Behöver råd om resa vilket av dessa två hotell i Alanya ska jag ta?

står och funderar på resa till turkiet det står mellan Pascha Bay eller Green Garden i alanya vad tycker ni är det bra hotell? jag tycker det är viktigt med stor pool plus att dom ska ha shower med tar gärna emot tips om greklands hotell med.min son är 3 år han ska med han med.

• Svar på tråden Snälla Behöver råd om resa vilket av dessa två hotell i Alanya ska jag ta?
  • MissLilo

länkar och bilde rpå hotellen?

• ia31

ja om nån har bilder och vad fok tycker vilket av dom 2 är bäst

• Pumpalicious

det verkar inte som om någon varit på dessa hotell, men vi kanske kan hjälpa dig om vi får länkar till hotellen

• hallon82

jag och min familj kom hem för ca 3 veckor sedan vi bodde på pascha bay det var ett jätte fint hotell mycket för barnen men nackdelen som vi tyckte var att det var ganska långt till centrum och det fanns inga direkta affärer vid området nån mini market typ som pressbyrån och lite så hotellet hade lite klädes affärer och smycke och väsk affär men det var som sagt jätte fint åker gärna dit igen

• snuttP

Hej.. Vi kom hem från pacha bay i lördags. Vi är super nöjda! Vi va där för sonens skull och det va helt perfekt med tanke på honom. En kompis till mig jobbade som reseledare för fritidsresor innan och hon tipsade om detta hotellet. Vill du shoppa så är det inte toppen kanske, då får du ta dig in till Alanya, nu när vi va där så kostade det 23 turkiska. men man kan ta bussen med för typ 8 eller nåt. Maten va inte toppen, men sen är jag van vid thaimat mer eller mindre jämt, så jag tycker ju inte att detta smakade så mycket. Vi hade halv pension, det va nog att föredra, det eller the good life. För det är inte så jätte billigt. Lunch på hotellet, typ pommes o hamburgare kostde 9,50 turkiska, sen plus dricka. men man kan ju laga egen mat om man vill. Babypoolen har tak, det är toppen. Bamse med vänner kommer varje dag o hälsar på. Massor med toppen grejor för barnen. Stranden va stenig som fan och det va massa lager i vattnet, så vi va i poolen hela tiden. Va nån söt/saltvatten blandad pool. Är det nåt spec. du undrar över, så fråga.. Jenny

• snuttP

Såg att du hade pytte liten bebis.. Nu när vi va där så va det 45 grader i skuggan ena dagen, så jag hade inte åkt med bebis dit, men det är ju upp till dig.. =)

• MissLilo

men nu kommer jag ihåg pascha bay.
    VAr superfint hotell. VAr försej bara där på besök i nn timme. Men fanns ju allt...barnpool, fri alkohol, vuxenpool, en egen strND PÅ HOTELLETS område. Samt miniaffärer (freåg INTE VILKA, FÖR KOM DITT MITT I natten), sen nån restaurang.

Men lite för långt bort från centrum enligt mig.

• snuttP

E du säker på att det är rätt hotell, för jag va som sagt där precis.. Tyvärr ingen fri alkohol, sen är det minst 7km till alanya, genom bergen..

MissLilo skrev 2007-07-03 18:23:31 följande:
    men nu kommer jag ihåg pascha bay. VAr superfint hotell. VAr försej bara där på besök i nn timme. Men fanns ju allt...barnpool, fri alkohol, vuxenpool, en egen strND PÅ HOTELLETS område. Samt miniaffärer (freåg INTE VILKA, FÖR KOM DITT MITT I natten), sen nån restaurang. Men lite för långt bort från centrum enligt mig.
  • Nötkaka

Funderade också på de två hotell när vi tänkte åka till Turkiet.

Jag tror att pasha bay är mer barnvänligt. Ligger väl finare...man kan se havet.

Green Garden har väl en av turkiets största poolområde tror jag (har jag läst). Personligen verkar Pascha bay mysigare men jag vet ju inte för jag har inte varit där

• MissLilo

VAr där 2003 och då hade de det iaf.
    Så kanske har ändrats. För lär knappast finnas fler pascha bay i alanya.

snuttP skrev 2007-07-04 11:03:12 följande:
    E du säker på att det är rätt hotell, för jag va som sagt där precis.. Tyvärr ingen fri alkohol, sen är det minst 7km till alanya, genom bergen..
  • MissLilo

Eller så fick killen bara det för att hans farbror eller nån släking ägde stället. Så de berettade bara om hotellet för mig. Var som sagt bara där mitt i natten tills solen gick upp och hotellet hann vakna till liv.

snuttP skrev 2007-07-04 11:03:12 följande:
  • snuttP

Okej.. mycket möjligt. För tyvärr fanns inte den möjligheten nu..

• Svita

Har inte själv bott på något av dom men då jag bor i Alanya och ändå har en del koll kanske jag kan tipsa lite. Pasha ligger en bra bit utanför Alanya men är ett jätte fint hotel. Är ni mest intresserade av att sola,bada,ta det lugnt passar det bra. Vill ni däremot tillbringa en del tid inne i Alanya och hitta på lite andra saker är Green Garden bättre. Ligger närmre centrum och på andra sidan av Alanya,Pascha ligger innan man kommer in i Alanya.

Trevlig Resa!

• nip

Vi har varit på pasha bay i maj och det var helt underbart bamseklubben var min son med i och det var det bästa som har hänt honom sa han underbar personal och vi upplevde inte det som långt till alanya med taxi gick det fort o billigt var det också
    rekomenderar det verkligen vi sak dit nästa år igen o då får även våran fyraåring vara med i bamseklubben det finns så mycket bra shopping i bazar området man vill bara ha och det finns mycket bra grejor med kvalite köpte ett par diesel jeans till min äldsta och dom är super.vill du ha mer tips om pascha bay så kika in på min gästbok o fråga.
    Lycka till

Svar på tråden Snälla Behöver råd om resa vilket av dessa två hotell i Alanya ska jag ta?