• Anonym (gammal?)

Hur säger man "nej tack" till vidare dejter?

Jag börjar nog bli för gammal för det här med dejtande...
    Har träffat en man och vi har varit på en dejt. Det var verkligen jättetrevlig och jag gillar honom skarpt. Men "det där" finns inte där. Jag kommer från ett långt förhållande och vill helt enkelt inte redan. Eller inte med honom. Det vet jag inte.
    Men han är jätteintresserad. Så vad säger etiketten i det här läget? Förklarar man och "gör slut" fastän vi egentligen aldrig blivit ihop? Vi har träffats via jobbet och kommer förmodligen ses ca 1 ggr/månaden i framtiden så jag vill helst lösa det så smidigt som möjligt. (Jaja, jag vet, skulle inte gett mig in i det från början kanske, men men.)
    Hjälp en gammal dam på vägen.

• Svar på tråden Hur säger man "nej tack" till vidare dejter?
  • Anonym

Man förklara vänligt att det var en trevlig dejt - men att då man kommer från ett långt förhållande och nyss blivit singel igen - har man nu insett att man har behov av att bara vara med sig själv ett tag...Ja, du förstår nog hur jag menar. Lite finkänsligt sådär, men ändå markerande, att du inte är beredd att gå in i något nytt just nu.

• Anonym ((jag med!))

Oj vad jag log när jag läste ditt inlägg! Jag har precis kommit hem från en lunch med en man som jag verkligen inte känner nåt alls för. Han är väldigt trevlig och lätt att prata med osv men nåt annat än kompiskänslor uppstod absolut inte. Han vill ses igen och jag "hade inte hjärta" att säga nej... Känner mig som en riktig tönt. Jag kan ju inte hålla på med välgörenhet när jag egentligen vill hitta "den rätte"!

• Anonym (gammal?)

Ehrm.... Får även krypa till korset och erkänna en och annan kyss och handhållning under kvällen. Det var väldans trevligt. Men som sagt, kanske inte mer just nu... Så det är därför jag känner mig lite dum, för jag har nog gett sken av att vara mer intresserad än vad jag vid lite eftertanke känner i hjärtat att jag är... *skämmas*

• Anonym

Inte skämmas! det är väl mäsnkligt att "pröva sina vingar". Och vem längtar inte efter lite kärlek och närhet? Efter lite heta känslor?? Du gjorde inget fel. Men - som sagt, vid närmare eftertanke, då du aft tid att reflektera över er dejt och över ditt liv, så har du kommit fram till den slutsatsen - att du inte är mogen för fortsättning.

• Anonym (gammal?)

Är det inte lite "overkill" att förklara så mycket efter en dejt? Jag vill å ena sidan inte göra för stor sak utav det, å andra sidan göra det "schysst" eftersom vi kommer ses i framtiden.

• Anonym

ja, du behöver ju inte dra alla detaljerna. tacka ör en trevlig dejt och säg helt enkelt att du tyvärr inte riktigt känner dig mogen för en fortsättning just nu. Det räcker.

• Mamsis

Håller med alla föregående talare...
    Är i samma sits, hur fasen talar man om för en kille att man gärna är vän men att man inget känner för just honom?
    Jag letar ju vidare så att säga, men VET att han jag dejtade (en gång, inget hålla handen, enbart en hej då kram) inte kommer att bli en jag vil dela livet med senare heller även om vi träffades aldrig så många ggr..
    Är inte anonym ifall nån i samma sits vil prata så vi kan hjälpas åt att först dejtingreglerna så här på "gamla dar"...

• Anonym (nej tack)

Man säger "Nej, tack" om han föreslår en ny dejt.

• Mamsis

Stavar som en kratt märker jag.. Ja, det är klart att man kan säga så, men en del killar/män klarar inte av det och jag vill varken såra eller ha en efterhängsen typ som gnäller,klagar och bönar om en dejt...

• Anonym

Här är en till, som också till och från hamnar i den är sitsen...

Har en dejt i kväll, och jag hoppas ju verkligen att han visar sig vara super bra, och att det klickar... men om det inte gör det... usch, just det där med att säga nej tack nästa gång är hemskt svårt. Vill ju inte såra någon.

Svar på tråden Hur säger man "nej tack" till vidare dejter?