• Enjoy life

Kvaltetesskillnad mellan Birka o Viking (ålandskryssning)

Har alltid åkt med Viking Line förut, men efter att ha blivit katastrofalt dåligt behandlad av dem har vi bokat med Birka i stället.

Är det någon skillnad på fartyg/mat/bemötande mm?
    Birka verkar vara snäppet dyrare?

• Svar på tråden Kvaltetesskillnad mellan Birka o Viking (ålandskryssning)
  • josida

Viking är ju relativt billigt, men jag har flera gånger träffat på grinig personal. Dessutom är det lite mer röj och "supande" på Viking.

Birka är lite dyrare oftast, har bara åkt med dem en gång för länge sedan. Då var det relativt "lugnt" på båten.

• Enjoy life

Måste ju finnas många med erfarenhet av båda bolagen?

• liselotte72

Hejsan!

Började att åka med Birka princess innan den såldes och tyckte kanon mycket om den båten vad gäller mat och nöjen...nu såldes tyvärr den och har nu sjunkit...ja,ja.

Kan säga att jag föredrar viking line*cinderella*framför Birka paradise.

Visst birka har ju ett fint relax med bad och så men jag tycker den båten känns så instängd liksom,man har svårt att hitta vart man ska,maten var inte värst(julbord)
    Tyckte viss personal som serverade julbordet där förra året bara grymtade och fnös över dom resande och det var trångt där,det var det visst ,men jobbar man med människor ,och så en nöjesbåt, så får man nog tänka sig lite för hur man beter sig som personal...men han kanske hade en dålig dag vad vet jag.Skrikandes

Jag är FÖR cinderella om man nu ska till mariehamn..dom andra viking båtarna kan jag inte svara för.

Är sugen på att åka jag oxåCool

• Sabina87

Det finns väl inget som slår Viking Lines Cinderella? :)
    Alla gånger jag har åkt med den så har jag blivit bra bemött av personalen.
    Birka tycker jag verkar vara trist.

• Pikku Enkeli

Jag tycker tvärtemot föregående talare. Jag tycker bättre om Birka, tycker maten är godare och båten bättre.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • ljusne76

Jag tycker att Birka Paradise är helt klart bäst. En otroligt fin och fräsch båt.

• Mamman med två pojkar

Jag har bara åkt Birka Paradise en gång och det är inget fel på den, men jag gillar Viking Cinderella bättre.
    Dels är maten bättre och sedan så tycker jag att stämningen är roligare på Cinderella.

Stolt & Lycklig Mamma till Leo-02 och Ted-06
  • mosterYster

Birka naturligtvis! Ungefär samma som att jämföra H&M med NK...

• fia72

Håller med mosterYster!!! Birka håller högre klass än Viking.

Svar på tråden Kvaltetesskillnad mellan Birka o Viking (ålandskryssning)