Quinoa, Couscous, Bulgur - Vad brukar ni ha till?
Vill ha lite tips/recept på gott man kan göra med Quinoa, Couscous eller Bulgur.
Har alla 3 hemma men vet inte vad jag ska göra med dom :S
Vill ha lite tips/recept på gott man kan göra med Quinoa, Couscous eller Bulgur.
Har alla 3 hemma men vet inte vad jag ska göra med dom :S
Ha det till allt du vanligtvis har ris till :)
Bla mycket annat ;)
I alla maträtter där du har ris som tillbehör så använder du ovan nämnda. Det ersätter riset helt enkelt
jahopp det va inte svårare än så :P
Jag bjöd mina vänner på quinoa-sallad igår.
Hade i körsbärstomater, getost, paprika och färska basilikablad. Quinoan kokade jag med lite hönsbuljong o kryddade jag upp med salt, peppar och rörde i lite olivolja innan jag blandade med resten...
Jag brukar ha bulgur när jag gör en kycklingsallad. Kan du ha både med ljummen och all bulgur. Ta lite grillar/stekt kyckling i småbitar, bulgur, majs, gurka, tomat, sallad och rödlök och blanda.
Gör en god dressing till med creme fraiche och blanda i färsk vitlök. Mmmmmm.... Kanongott, och jättebra som bjudmat om du ska ha buffé t ex.
Salladen kan du ju variera i oändlighet, nu gillar jag inte fetaost och så men det kan du ju också blanda i.
Hoppas det smakar!
Här är mitt recept när jag kokar bulgur, för att få lite extra smak;
kokar upp vattnet och lägger i en tärning grönskaksbuljong och lite olivolja.
sedan pressar jag i lite lime och rör ner lite färskpressad vitlök. Sedan ner med bulguren... Mmm.....