• Kiha

Quinoa, Couscous, Bulgur - Vad brukar ni ha till?

Vill ha lite tips/recept på gott man kan göra med Quinoa, Couscous eller Bulgur.

Har alla 3 hemma men vet inte vad jag ska göra med dom :S

• Svar på tråden Quinoa, Couscous, Bulgur - Vad brukar ni ha till?
  • Dimitra

I alla maträtter där du har ris som tillbehör så använder du ovan nämnda. Det ersätter riset helt enkelt

Och åren går...
  • Kiha

jahopp det va inte svårare än så :P

• MELIM

Jag bjöd mina vänner på quinoa-sallad igår.

Hade i körsbärstomater, getost, paprika och färska basilikablad. Quinoan kokade jag med lite hönsbuljong o kryddade jag upp med salt, peppar och rörde i lite olivolja innan jag blandade med resten...

• Hanniz

Jag brukar ha bulgur när jag gör en kycklingsallad. Kan du ha både med ljummen och all bulgur. Ta lite grillar/stekt kyckling i småbitar, bulgur, majs, gurka, tomat, sallad och rödlök och blanda.

Gör en god dressing till med creme fraiche och blanda i färsk vitlök. Mmmmmm.... Kanongott, och jättebra som bjudmat om du ska ha buffé t ex.

Salladen kan du ju variera i oändlighet, nu gillar jag inte fetaost och så men det kan du ju också blanda i.

Hoppas det smakar!

• Hanniz

Här är mitt recept när jag kokar bulgur, för att få lite extra smak;

kokar upp vattnet och lägger i en tärning grönskaksbuljong och lite olivolja.

sedan pressar jag i lite lime och rör ner lite färskpressad vitlök. Sedan ner med bulguren... Mmm.....

Svar på tråden Quinoa, Couscous, Bulgur - Vad brukar ni ha till?