• Twix

Vilken färg på fondvägg passar till en varm ljusgul tapet?

Håller på att, efter att ha kikat i inspirationstrådarna Vita hem där många målat/målar sina möbler själva, måla möblerna vita och har nu fått för mig att även måla en fondvägg i gästrummet.
    Tänkte försöka undvika grönt, trots att jag älskar färgen, eftersom hallen i anslutning till rummet har en grön fondvägg samt att tapeterna i sovrummet mittemot är varmt ljusgröna. Kan bli lite för mycket av det goda kanske.
    Kan tillägga att vardagsrummet har en vinröd fondvägg så även vinrött kanske kan bli lite mycket... Rummet är på 10 kvm och nästintill kvadratisk.

Så vad tycker ni, vad blir snyggast till varma, ljusgula tapeter med vita möbler?

• Svar på tråden Vilken färg på fondvägg passar till en varm ljusgul tapet?
  • Twix

Kan någon komma med förslag? Plis

• Krisselina

jag skulle just säga terrakotta men det kanske inte är bra då, hehe..

• Vattukvinnan

Vit, kanske eller blir det för mycket vitt??
    Eller ljusbeige.
    Eller vill du ha en mörk vägg??

• Twix

Eftersom rummet är ganska litet så kanske en jättemörk färg inte gör sig så bra Jag vet inte alls vad jag vill... fick för mig att måla igår och är snart färdig med möblerna... hihi, här går det undan
    Vitt blir nog för mycket vitt tror jag...
    Blir det inte snyggare med mörkare färg än ljusgult som kontrast?

• Nananas

Jag tror det kan bli snyggt med en grå vägg till eller nougatfärgad. Annars hade grönt varit fint

Those three words are said too much.They`re not enough.
  • Twix

Ja, grå hade nog varit fint!! En ljusare grå isåfall! Det låter väl ganska fräscht - vit, ljusgul och ljusgrå? Men grönt hade nog ändå varit finast, eller vad tror ni? Jobbigt med beslutsångest.... Tänkte handla färg idag, med får nog lugna ner mig lite, haha

Svar på tråden Vilken färg på fondvägg passar till en varm ljusgul tapet?