kylväskor
Hur länge kan jag ha kylvaror i en kylväska med klampar innan det blir för varmt? Vi ska åka på semester, och det dröjer ca 15 timmar innan vi kommer fram. Vad tror ni?
Hur länge kan jag ha kylvaror i en kylväska med klampar innan det blir för varmt? Vi ska åka på semester, och det dröjer ca 15 timmar innan vi kommer fram. Vad tror ni?
Jaa, det beror på hur bra kylväska ni har såklart =) Och vilken temperatur det blir i bilen - och vad ni ska ha i kylväskan.
Rå köttfärs och fil är ju inte att rekommmendera att ha i kylväskan så lång tid...
Men jag skulle nog kunna tänka mig att med ett gäng frysklampar kan det hålla sig i kylväskan om ni inte öppnar den alls och det inte är så känsliga matvaror.
Det låter vettigt Tack för rådet!
Lägg i någon fryst matvara (fryst köttfärs, kyckling, korv, kött etc.), de brukar hålla kallt ganska länge.
Kan du frysa flera saker du ska ha med dig innan så hålls det nog kallt längre.
Och se till att frysa klamparna i ett par dygn så de är regält genomfrysna, gärna stora klampar (de tinar inte lika fort).
Håller med "Frejjan" välj matvaror som är lite mer tåliga och öppna helst inte väskan.
Ställ den så att solen inte kommer åt den.
Hur länge varorna hålls kalla beror också på kylväskan, en mjuk kommer nog inte att fungera alls för detta ändamål.
Har en stor hård plastväska, och en massa klampar!!! Smart att ta med frysta varor:) Den får stå i bageluckan hela vägen!
Tack för tipsen!