vilken valuta i turkiet? behöver snabbt svar!
Vilken valuta är det som gäller i turkiet? jag har hört både turkiska lire och euro? vad har ni som varit där nyligen för erfarenheter??
Vilken valuta är det som gäller i turkiet? jag har hört både turkiska lire och euro? vad har ni som varit där nyligen för erfarenheter??
om har turkist lire, men du kan handla me euro oxå om du vill :)
1 lira=100 kurus
Turkisk lira är valutan i Turkiet. 1 lira = 100 kurus. Den nuvarande regeringen har tagit fram reformåtgärder för att stärka valutan och har avskrivit sex nollor från den turkiska liran. 1 000 000 lira är alltså lika med 1 ny turkisk lira (Yeni Türk Lirası).
kom nyligen hem från turkiet och uppfattade det som att jag fick bättre pris om jag betalade i turkisk lira
ingen mer??
ts:
ja visst kan jag upprepa vad de andra redan sagt om du vill, man kan betala med båda valutorna men det är alltid billigast med lira eftersom de alltid avrundar uppåt vid prissättningen
jag var där i maj. jag fick samma pris i euro som lira efetrsom dom tog fram miniräknaren och räknade ut priset :)
men jag tyckte det var lättast att betala med lira. gick snabbare så och lättare att pruta :)
tack för alla svar!! jag växlar in i lira