• jezzzica

vilken valuta i turkiet? behöver snabbt svar!

Vilken valuta är det som gäller i turkiet? jag har hört både turkiska lire och euro? vad har ni som varit där nyligen för erfarenheter??

♥Elliot♥
  • Svar på tråden vilken valuta i turkiet? behöver snabbt svar!
  • honyponken

om har turkist lire, men du kan handla me euro oxå om du vill :)

• Jane Roe
    honyponken skrev 2007-07-04 15:26:07 följande:
    om har turkist lire, men du kan handla me euro oxå om du vill :)
    japp :D
  • Drejsanger

Turkisk lira är valutan i Turkiet. 1 lira = 100 kurus. Den nuvarande regeringen har tagit fram reformåtgärder för att stärka valutan och har avskrivit sex nollor från den turkiska liran. 1 000 000 lira är alltså lika med 1 ny turkisk lira (Yeni Türk Lirası).

• jojosmatte

kom nyligen hem från turkiet och uppfattade det som att jag fick bättre pris om jag betalade i turkisk lira

• jezzzica
    Okänd skrev 2007-07-04 15:27:22 följande:
    kom nyligen hem från turkiet och uppfattade det som att jag fick bättre pris om jag betalade i turkisk lira
    jag har också fått för mig det...eftersom de själva måste räkna om sakerna i euro så blir det alltid lite över när de överslagsräknar....
    ♥Elliot♥
  • jezzzica

ingen mer??

♥Elliot♥
  • LillaFågelBlå

ts:
    ja visst kan jag upprepa vad de andra redan sagt om du vill, man kan betala med båda valutorna men det är alltid billigast med lira eftersom de alltid avrundar uppåt vid prissättningen

• jezzzica
    GefleTjej skrev 2007-07-04 16:19:18 följande:
    ts:ja visst kan jag upprepa vad de andra redan sagt om du vill, man kan betala med båda valutorna men det är alltid billigast med lira eftersom de alltid avrundar uppåt vid prissättningen
    oj då...

jag vet att man KAN betala med båda valutorna men undrade vilken som är bäst. Eftersom det var EN person som berättade om sina egna erfarenheter så tänkte jag höra om det var någon som hade andra erfarenheter...
    ♥Elliot♥
  • honyponken

jag var där i maj. jag fick samma pris i euro som lira efetrsom dom tog fram miniräknaren och räknade ut priset :)

men jag tyckte det var lättast att betala med lira. gick snabbare så och lättare att pruta :)

• jezzzica

tack för alla svar!! jag växlar in i lira

♥Elliot♥
Svar på tråden vilken valuta i turkiet? behöver snabbt svar!