• LillaFågelBlå

Svamp i tarmen/magen???

Jag var hos hudterapeuten och gjorde en ansiktsbehandling. Hon frågade om jag hade problem med svamp i tarmen/magen, och jag fattade inte vad hon pratade om. Tydligen så såg hon på min hy att jag hade problem med tarmen, jag har en massa småkvisslor/finnar i pappan och mellan ögonbrynen. Så kan man få om man har svamp i magen, svampen beror tydligen på överkonsumtion av socker och det kan stämma på mig...

I alla fall så bad hon mig kolla min avföring (kändes lite konstigt att höra det från hudterapeuten:)) om jag hade vita klumpar i den, det skulle inte kunna gå att missa.

Och det hade jag!! Enligt henne skulle en läkare kunna skriva ut.. vad det nu var, typ b-vitamin eller nåt så att svampen försvann, och likaså mina envisa kvisslor.

Någon som hört talas om nåt liknande, eller haft samma problem??

• Svar på tråden Svamp i tarmen/magen???
  • kate79

Hört talas om det. Senast igår från min Shiatusmassör.

Jag hade gått till Hälsokostaffären och frågat om de har något mot svampen.

Jag köpte igår något te gjort på bark som skulle vara bra mot svamp/parasiter i magen/tarmarna. Fy för vad äckligt det var!!! Men jag ska ge det några gånger till och se om jag kan få i mig det.

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Teskedsmamman

Annars kan du få diflucan utskrivet av läkare, tar all svamp i hela kroppen! Och sedan dra ner på socker....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 38
  • kate79

Petra: jag tror det ska vara samma sak som amöba, lite osäker.

B12 är bra mot stress.

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • LillaFågelBlå

tack för svaren, jag ska nog besöka hälsokosten... eller är det bäst att försöka få tid hos läkaren först tro?...

Nån som haft samma symptom?? Svamp + problemhy

Svar på tråden Svamp i tarmen/magen???