• Pink Rose

Röda stora mygg(?)bett, hur blir jag av med dem?

Jag har fått två massiva bett inatt. Vi vädrade sovrummet innan vi skulle sova och på morgon när jag vaknar har jag fått två bett av något

Så nu har jag röda märken som är större än en 5 krona, en på överarmen och en nere vid ankeln. Helmysko för de är rödare på ett runt område längst in och ljusnar sedan något.

Hur får man bort de? De svider som 17, har försökt med allergimedicin (är överkänslig mot myggbett bla.), salubrin och kortison, men inget fungerar

• Svar på tråden Röda stora mygg(?)bett, hur blir jag av med dem?
  • Pink Rose

Lindrar det? Jag tror inte jag har något hemma, men får väl köpa imorgon

• Sofia t

Jag är också överkänslig men inget funkar på mig. Jag brukar sätta plåster på så jag inte river upp dom

• Smilie
    Pink Rose skrev 2007-07-04 20:15:27 följande:
    Lindrar det? Jag tror inte jag har något hemma, men får väl köpa imorgon
    Yepp.. Kanonbra
  • Pink Rose

Tack för alla tips Ser hemskt fult ut, som stora sugmärken
    Får sätta plåster på och testa med potatismjöl Annars blir det en tur till stan och se om jag hittar någon Aloe vera

• Cocarola

Gör ett omslag med alsolsprit över natten. Maken är överkänslig mot inskektsbett, och det här är hans tips som alltid funkar.

Det finns numer även Alsolgel på en liten tub som man kan ha med sig som "första hjälp" när man är ute. Alsolen gör också så att det kliar mindre.

• Pink Rose

Tack för alla tips

Är lite smått orolig eftersom betten fortfarande är kvar, och knallröda. Det som sitter nere vid ankeln har ett stenhårt område runt själva bettet Det är väl inte bra?
    Det har alla fall slutat svida, men känns ändå mysko och det borde ju ha gått bort vid det här laget, tycker man.

• Paincake

Äh, det som hjälper på studs mot svullnaden (och mot klådan) är clarityn eller andra allergimediciner. Funkar kanon.

Svar på tråden Röda stora mygg(?)bett, hur blir jag av med dem?