Hur ska jag få honom att rapa??????
Sonen är 7 veckor och extremt svårrapad. Jag har ibland suttit i 45 min för att rapa honom. Jag prövar att lägga honom på mage, då skriker han och sväljer mer luft, jag går med honom på axeln, vilket fungerar bäst men ändå inte bra. Jag har också prövat att ha honom "hängade" i mina händer samt lutat honom lite fram och tillbaka men det GÅR inte. Man skulle kunna tro att han inte behöver rapas men det GÖR han verkligen. Jag hör och känner luften i ryggen på honom men det går liksom inte få ut den. På nätterna ger jag upp, kan ju inte sitta i en timma för att få honom att rapa men då slutar det ofta med att han får jätteont i magen och istället skriker tills det kommer andra vägen. Han har jättemycket gaser, trots Minifom. Han kräks nästan aldrig heller varför jag funderar på om han har lite svårt med själva reflexen. Tror han kräkts omkring fem gånger sedan han föddes.
Har jag missat något superbra knep som finns eller har jag prövat dem alla? Tacksam för tips när man har en extremt svårrapad liten herre!