Inlägg från: Jomppelina |Visa alla inlägg
  • Jomppelina

Vi som gillar retro inredning, kläder och detaljer!

spacecandy skrev 2007-07-06 09:06:23 följande:
    Den är helt flong ny... Köpt på tretti, Gorenje heter det. 
    =) kul att de nytillverkas. altså tör vi ha rätt; det VAR bättre förr ;)

Megasnyggt är det i varje fall.

Såg ett på annons för ett tag sedan där de hade rivit ut och bytt ut innanmätet, motor och kylmojänger på ett gammalt, men i övrigt var det ett gammalt kylskåp, och ett sånt skulle jag vilja ha! De gamla drog väl en hel del energi och så är de väl fullproppade med freon skulle jag tro.
  • Jomppelina

Jag har det på fullständigt samma sätt. Mormors och morfars hem var helt i femtiotal i stort sett och nu är det den stilen jag söker på loppisar...

• Jomppelina

Tack Selmas, kul att få se!!

• Jomppelina
    Jemmifer skrev 2007-07-07 17:42:00 följande:
    Jomppelina: ramlade in i ditt bildgalleri och såg klänningen!!!! Den är så fiiiin, vill ha!!!Skulle titta på tapeten du pratade om i en annan tråd och jag har en bekant vars matrum är tapetserad med någonting mycket snarlikt, ska se om jag kan hitta de korten någonstans....
    Vore kul att se!! Den här varianten är från mitten, slutet av sextiotalet men fanns i handeln en bit in på sjuttiotalet, så mkt har jag kommit fram till i varje fall =)
  • Jomppelina
    Tmed3 skrev 2007-07-07 20:27:05 följande:
    Nu har jag kommit över lite fler påslakan Kika gärna i mitt galleri... finns två st. av varje... än så länge
    Dom är skitsnygga!!
  • Jomppelina
    tushita skrev 2007-07-09 11:23:24 följande:
    Vad roligt att se att det har startats en "ny" tråd!!! Har varit i Stockholms skärgård en vecka och har inte haft möjlighet att vara innne och läsa. Är i Huvudstaden nu och ska ut på secondhandrunda imorgon med svärmor, som är lika pryltokig som jag. Hon är en liten ekorre också och igår drog hon fram en låda med allra sötaste leksaker från min sambos barndom, som Lillprutten fick bita tag i. Så söta!
    Åhh, så roligt att gå igenom sambons leksaker från barndomen. Tyvärr hade min svärmor inte sparat sådant, men gick igenom hennes fotoalbum när jag var gravid och fick ta de bilder jag ville ha. Det var ochså roligt!! =)
  • Jomppelina

Nu får ni nästan hålla lite tummar för mig... det var en artikel häromdagen där jag förekom bland med lite historier om mina gamla grejjer. Journalisten hade mailat mig nu, såg jag när jag öppnade outlooken. En man hade tagit kontakt med vår henne för att han ville ha kontakt med mig, och hade en hel loppis som han ville bli av med... låter kanonspännande, skall ringa honom imorgon och se vad kan vara???

• Jomppelina

Nej jag har inte ringt ännu, jag var så slut när jag kom hem igår, men jag tänkte jag skulle ringa under eftermiddagen, när jag är färdig med lite andra grejjer. Vill ha gott om tid när jag ringer.

• Jomppelina

Ja, huvva minne, det var bra rutet!! Har du möjlighet att ta bild och visa?

• Jomppelina
    Minne79 skrev 2007-07-15 22:13:47 följande:
    Har tyvärr ingen bild att visa. Hon håller till på FL ibland också ska se om hon kanske kan lägga ut en bild. Om vi är flera som säger att tapeten är snygg är det kanske större chans att den överlever renoverandet! Jag får starta föreningen "rädda tapeten" Jomppe Tänkte höra om du kan hjälpa mej lite...skriver mer i din gb
    Ja, varför inte en "bevara gamla tapeter i sverige" och så KRÄVER vi hårda juridiska påföljder för alla som försöker sig på att tapetsera om hus från före 1982 som har orginaltapeterna bevarade i något rum. Den som gör detta TVINGAS att hoppa på ett ben med dumstrut på, kacklande som en gås - hur nu en sådan låter, i offentliga sammanhang under en period på tio år eller något sådant riiiiktigt kännbart...
Svar på tråden Vi som gillar retro inredning, kläder och detaljer!