• Dazzle

Klängig 11-åring efter nya bäbisen kom

Kanske hon inte behöver något just nu, utan ännu mer?

Jag kan känna (utan erfarenhet - amatörpsykolog ;). att hon behöver mer tid med er. Nu när hon är hos er var tredje helg är det plötsligt ännu en hon vill träffa vilket gör att tiden ihop med er blir mindre och det måste hon kanske kompensera genom att klänga.

Frågan är hur nära ni bor. Kan ni ha henne en kväll i veckan oxå? Fråga henne om hon vill vara mer hos er? Säg att ni vill ha henne där mer för ni saknar henne. Jag läste dock en psykolog som sa att det är viktigt att både den "riktiga" föräldern och bonusföräldern gör saker själva med det första barnet. Ger henne egentid. Då tror jag klängigheten skulle försvinna.

Lycka till!

• Dazzle

Jag menade varannan helg, vet inte vad jag satt å tänkte på

• Dazzle

Ja alla söker vi nog uppmärksamhet olika, jag tror det senaste inlägget har ett litet huvud på spiken tycker jag. Jag tror oxå de ser hur mysigt och nära det verkar vara mellan bebisar och föräldrar, hur omhändertagna de blir.
    Min sambos dotter kan få klänganfall om jag slår mig lr är ledsen och min sambo tröstar mig, då måste hon oxå tröstas och kramas annars tjurar hon och tycker grymt synd om sig själv.
    Jättesvårt val att välja om man ska krama å ge all kärlek då lr inte ge uppmärksamhet vilket får "beteendet" att återanvändas.

Dazzle

Svar på tråden Klängig 11-åring efter nya bäbisen kom