• tomtan

Namnet Winston??Vad tycker ni??

Hej!
    Undrar bara vad ni tycker om min sambos namnförslag på pojk?
    Winston får ju mig att osökt tänka på Winston Churchill!!
    Tror ni gossen kan bli retad för det i skolan??Fast det blir man väl oavsett namn.. Dessutom så vet vi ju inte om det är en pojk!
    Flicknamnet är Lova, vilket jag valt, och älskar!
    Åsikter tack!

/Helena v40

• Svar på tråden Namnet Winston??Vad tycker ni??
  • isa27

Vilket sammanträffande! Vi har oxå tänkt döpa våran son (om jag blir gravid snart, och om det blir en son) till Vinston (med V)! Jag tycker det är urgulligt och orginellt!

• tomtan

Ja jag gillar det..har inte velat fråga här innan, utifall att fler skulle "ta" det..men nu måste jag vetavad ni tycker ju..Skoj att fler kommit på det samma!Tycker mina barn ska ha lite internationella namn..

• Fru Snorkfröken

Inte fint tycker jag

• Themis

Tja, jag känner en Winston i pensionärsåldern, så det namnet kanske också får renässans nu?

• Salamandra

Skulle bara säga att om jag får en pojke så ska han heta Winston! Kul! Jag har velat ha en Winston så länge jag kan minnas och tycker det är jätte fint!

• Tossan79

Tycker om det, men det beror lite på ert efternamn också tycker jag. Winston Karlsson låter ju sådär....
    Tittade i en namnbok jag har, där står det att namnet möjligen kommer från de gamla engelska orden "wine" som betyder vän, och "stane", som betyder sten, dock mest känt som efternamn.

Svar på tråden Namnet Winston??Vad tycker ni??