Exina skrev 2007-07-05 12:58:58 följande:
Fidelis ad urnam skrev 2007-07-05 12:55:36 följande:Vad är det för fel på södra bomhus? Har du egna erfarenheter av dehär stället eller? Har du bott/har erfarenheter av alla ställen du skrivit upp?
Vi var på väg att flytta till Södra Bomhus, radhus, men blev varnade av kompisar till oss som bodde där och var på väg därifrån.
Nu i efterhand har vi haft flertalet bekanta som bott i både bomhus och södra bomhus och de har sagt det samma, vi har även märkt av att allt inte riktigt står rätt till därute när vi besöker våra vänner.
Riktigt synd faktiskt då det finns mycket fina hus till bra priser där.
Sätra har vi stundtals, tyvärr, bott i och aldrig mer säger jag bara. Killen har också jobbar på en av bensinstationerna där och när han jämför kundkretsen där med kundkretsen i Hille och på söder är den i Sätra bland det värsta han varit med om.
Norr bodde jag på när jag precis flyttat till Gävle och har kompisar som bor där nu under sin studietid, mindre roligt område.
Andersberg har vi haft många studerande bekanta som bott i och de har varit mindre än nöjda.
Olika delarna av brynäs har vi bott i kortade perioder med mindre bra upplevelser.
Vi har även bott på de ställen jag rekommenderar och kollar efter tomt i Hille/strömsbro eller stigslund i just nu.