Wilda04 skrev 2007-08-01 20:30:05 följande:
vad är en korsdonation?jag har oxå tankar om äggdonation. Ha en gång sagt till en kompis som är bög att jag gärna ställe upp och hjälpte honom, sen fick jag barn och då kom tvivlet, har hela tiden haft en stark känsla för att göra det men nu som sagt kommer tiviet, vill fortfarande hjälpa någon, jag är inte orolig för att det barnet ska likna mig eller leta efter denna, mina tankar går mera åt det hållet tänk om nåt av mina barn träffar detta barn och blir kära... ja ni förstår nog min tanke,.
Man går som blivande donator igenom många olika senarior och tankar och detta är en av dem. Jag vet att risken är minimal att detta sker men vem vet, världen är liten. Denna minimala grej ska inte hindra mig från att donera i framtiden. Jag tänker berätta för mina barn på en gång vad jag håller på med. Att jag ska hjälpa en annan kvinna och man att få barn. Att jag har ägg som jag ska ge till dom mm. Sen får man ju se om det verkligen blir en graviditet och föds ett barn. Då kommer mina barn alltid att veta om att det finns någon människa i deras egen ålder som de kan träffa. Om man får vill jag veta könet just pga detta. Sen får man ju förhoppningsvis hoppas att mottagarna berättar för sitt barn hur det ligger till. Då denne ska "skaffa" barn talar vä h*n om det för sin partner och då skulle ju min son eller dotter i så fall kunna lägga ihop ett + ett och ta reda på mer när exakt donationen ägde rum mm. Jag tänker och hoppas att det blir så i så fall. Bäst att köra med öppna kort.