Utlandsgravida - numera Utlandsföräldrar :)
Fortsättning på vår tråd "Utlandsgravida". Välkomna!
Fortsättning på vår tråd "Utlandsgravida". Välkomna!
Skriver i trâden sâ jag hittar hit....
Sitter med förvärkar och illamâende. Undrar när det ska komma igâng pâ riktigt¿? I natt hade jag ganska besvärande "mensvärk". Men detta kan ju hâlla pâ i evigheter vad jag förstâtt. Ja ja den som lever fâr se :)
Jag hittade oxa hit!
Granada: Hoppas det sätter igång ordentligt snart. Håller tummarna!
Jag har oxà hittat hit
Petrusse- var beredd pà det värsta och hoppas pà det bästa. De flesta barn har sin jobbiga perioder. Vi hade 3 v. semester dà min mamma var här. Jag fattar inte hur det kan vara möjligt men Sara blev Lugn sà fort hon var i mormorsfamn Nu brukar jag ta en tupplur och dä det ger möjlighet (mest för att jag blir sà trött av ammningen! När är det dax för dig?
MHE i CH: Mycket vist skrivet! Hoppas att hon kommer brås på sin far då han visst var ett mönsterbarn. Igår var det exakt tre veckor kvar, BF 26/7. Har kompisar som skulle fått den 17/7 - deras lilla tjej kom ut idag. Nästan så man blir lite avis ... Tror dock inte man får gå över lika länge här som i Sverige så det känns skönt iaf.
pet- det där med att gà övertid för förstföderskor är inte alltid sant Jag födde 8 dagar tidigare än bf. Jag förstàr hur du känner dig mot slutet Din längtan att fà träffa din bebis kommer att hjälpa dig i förlossningen
Ha en màlbild i huvudet när det är dax!!
Sofiko- Det làter som att du inte fàr ngt sömn. Hoppas att du fàr hjälp av din man och svär föräldrar! Det är oxà vikigt att DU inte är alltid utmattad! *krama*
Nä màste vidare ha det bra tjejer
Hej hej!
En till utlandsgravid här. Kul att få kontakt med andra svenskar genom dessa forum!
Strawberryicecream: är tråden till för utlandsgravida eller er som nyss har blivit utlandsföräldrar? Kanske för oss båda två? =)
Idag gick jag på Friskis (som vi har i parken! Folk från alla länder kommer och tränar med oss). Många där tyckte inte att jag var klok som tränade med sjumånadersmage och kom upp till mig efteråt och sa det. Känns konstigt när kroppen blir allmän egendom på det viset. Men jag tränar på iallafall! Känns sååå skönt att gympa utomhus i parken.
Alla får vara här såklart, både gravida och föräldrar!! Välkommen!
Ja, man har inte sa mycket tid over nu nar bebisen ar har. Jag hinner knappt lasa ikapp i traden.
Var lilla pojke blir 3 veckor idag. Han ar for det mesta nojd och glad, men verkar fortfarande ha kvar sin egen "dags rytm" med vaken tid mellan 2 och 6 pa natten. Det borjar bli lite jobbigt nu, men mina foraldrar ar pa vag hit pa onsdag sa lite avlastning ar pa vag.
For oss gar amningen sadar. Redan fran borjan hade vi flera problem och experterna pa sjukhuset sa att vi hade alla odds mot oss, men jag ville kampa i nagra veckor iaf. Har bara ammat dagtid pa sistone, men det blir nog att vi gar over helt till flaskmatning sa smaningom - speciellt nar jag borjar jobba igen. Men vi far se.
Granada:Det kanske ar pa gang for dig nu da! For mig borjade det en natt med varkar, som vackte mig - jag som sover sa tungt annars. De kom och gick under foljande dag. Sedan foljande natt vacktes jag igen av varkarna, som kandes sa regelbundna att jag borjade klocka dem. Pa kvallen foddes var baby.
sten:Valkommen
Nu hitta ja hit oxå!!!
Sten: Var bor du?