• Qliana

Korsett för att trycka tillbaka magmusklerna?

Jag vet att man inte säkert kan säga att en korsett skulle göra någon som helst skillnad, men jag är beredd att göra ett försök.

Var kan man köpa en korsett som inte har "bh" då jag kommer amma, men som ändå krycker tillbaka magmusklerna till rätt plats och inte slutar vid naveln. Det behöver inte vara en "vacker" korsett utan bara tjäna sitt syfte.

(Bor i Stockholm)

• Svar på tråden Korsett för att trycka tillbaka magmusklerna?
  • Zemiramis

Är det en riktig korsett du vill ha så finns det bla hos Snöfrid i G:a Stan. Hon har både over och underbust.

Om du menar typ en gravidgördel så finns det bla hos Babyplanet där jag köpte min i helgen. Jag vet också att Grow-in-life har.

• Familytime

Hur kan  man "trycka" magmusklerna på plats utifrån, det får ju änna dra ihop sig inne först! Det kan man ju inte bara "trycka" dit!

• Qliana

Familytime: Jag vet - det låter heltokigt, men jag föder snart mitt andra barn med knappt 15 mån mellanrum. Jag är beredd att chansa då jag hört att det kan vara svårare för magmusklerna att dra sig tillbaka vid täta graviditer. Kanske inte funkar, men tänk om Jag är definitivt beredd!

• Zemiramis

En sak till, en riktigt korsett kan/bör du inte använda varje dag. Den har stålskenor och det är inte så skönt att sitt i tex. Och sen åker ju överflödshullet nedåt, det går ju inte att "trolla bort" utan det finns kvar det bara omlokaliseras. Jag skulle rekommendera en gördel av det slaget som grow in life eller babyplanet har.

• Qliana

Zemiramis: Det är nog sant - kan inte vara så skönt att strutta omkring med stålskenor. :/ Ska gå förbi imorgon och kolla in de gördlarna. Hur väljer man storlek? Nu är jag ju stor som ett hus...nja 112 cm runt magen och har dessutom fått ett navelbråck.

• Lillstruts

Jag fick låna ett slags bälte/korsett som man har på undre delen av magen. Den var elastisk och spändes fast med kardborreband.
    Detta är väldigt vanligt utomlands men inte alls i Sverige.
    Sägs vara extra bra för de som gjort kejsarsnitt.
    Tyvärr var den som jag lånade köpt i Milano men lycka till i letandet!

• Zemiramis

TS, vet du vad du har för midjemått i vanliga fall? Storlekarna går efter det. Jag är runt 68-72cm i vanliga fall så jag köpte 70. Storlekarna går i intervallen 65, 70, 75 osv.

• evaviola

förr på bb så lindade man mammorna i lakan som bm kom och drog åt 1 gg i halvtimmen.

Svar på tråden Korsett för att trycka tillbaka magmusklerna?