• Anonym

Hur håller man graviditeten hemlig??

Jag fick för 1 vecka sen veta att vi väntar vårt första barn.
    Det var oplanerat, så just nu försöker vi mest att landa på stadig mark igen.
    Visst är det härligt och spännande men oxå lite omtumlande och skrämmande...

Vi vill givetvis vänta tills faran för missfall är över innan vi berättar för våra familjer...
    Min förhoppning är att kunna veta tills vi gjort UL.
    Känns så mkt mer på riktigt då, när man själv fått se bebben först!!

Svårigheten är väl bara om jag blir väldigt stor tidigt.
    Är i v7 nu och det syns ingenting än, så jag hoppas jag inte blir så stor i början.

Hur har ni hållt det hemligt??
    Magkatarr håller ju inte alltid alla gånger, VÄRST känns det när vi ska på våra vänners bröllop om en månad. Jag som tycker om gott vin & gillar party!

Buuh,...
    Hur lyckas man??

• Svar på tråden Hur håller man graviditeten hemlig??
  • halling81

fem veckor till... din mage hinner inte växa så mycket under den tiden så att dölja det är inte svårt.. däremot ifall ni har vänner el. släkt som brukar bjuda på drink eller vin.. då kan de vara lite jobbigt o komma på lögner.. men det ordnar sig =)

• Anonym (i v6)

Förstår precis hur du menar.
    Jag vill egentligen berätta för hela världen, men risken finns ju faktiskt att man kan förlora det!

• halling81

sant.. men tänk positiva tankar.. vet vad du går igenom =) Det kommer gå kalas =)

• JagÄrMamma

Säg att du äter penicillin och inte kan dricka

• Anonym

Penecillin tricket är bra! Försök tom att få tag på en förpackning att ha i väskan, funkade perfekt för mig

• JagÄrMamma

Sen gäller det ju att man klarar av att hålla det hemligt. Jag försökte, men tillslut gick det inte längre, i vecka 7 var jag bara tvungen att berätta det för mamma, pappa o de allra, allra närmaste! Ville bara skrika ut så alla hörde "JAG ÄR GRAVID OCH VÄRLDENS LYCKLIGASTE!!!" haha ;)

• Emmy o Nellie

Finns alkoholfri öl på systemet nu från Carlsberg som ser nästan likadana ut som starköl (flaskor). Jag drack det på festerna och ingen märkte nåt, ta en stor handväska med dig som du kan ta med tomflaskorna i så ingen ser det efteråt när dom städar...

• proxyma

Hej Ts.. Jag vet precis hur du har det...
    JAg var själv en tjej som älskade o partaja
    Fick reda på 2 veckor innan midsommar att vi skulle ha barn var bara i Vecka 6 så vi ville ju absolut inte berätta för någon...
    Men så sitter vi på midsommar på tättö med kompisar o alla frågade varför ja inte drack nått....
    Och ja sa att ja inte mådde så bra =)
    O alla bara började skratta o sa att ja va gravid =) hehe
    så den ljugisen gick inte så bra hehe

Det var ju bara o berätta allt ihoppa =)
    JAg rökte dessutom innan o hade hux flux bara slutat =)

Lycka till....

(Ibland går det inte så bra o ljuga)

Mina tjeja rullar nu!!!!
  • ulrika

Säg att du har urinvägsinfektion och äter penicillin. Eventuella följdfrågor brukar utebli efter det :0)
    Ingen kommer direkt att kolla efter att det verkligen är så...

• Anonym

Tack för alla tips!!

Känns som de inte längre tror på min magkatarr...
    Men det med penecillin var ju bra, lär nog komma på en historia om det...
    Känns som det funkar bland vännerna, men mamma kommer genomskåda mig direkt.
    Vi brukar dricka något gott rött till maten när vi hälsar på, händer inte så ofta att vi ses då vi bor 35 mil ifrån varann, hon lär fatta direkt!!

Vill inte avslöja något än...
    Bröllop vi ska på, 2 stycken, och när vi träffar min familj känns jobbigast.
    Vill ju inte ljuga heller...

Åhhh....
    Vill att tiden ska gå fort!!

Svar på tråden Hur håller man graviditeten hemlig??