• Svar på tråden Problem med bio-mamman del 4
  • Tezz72
    Är det någon utav er som vet hur det är sagt om umgänget på sommarloven?! Har för mig att man ska ha barnen 2 v i stöten på deras sommarlov! Har jag fel eller rätt? Sambons ex strular om det! Vi har ju planerat att ha barnen 2 v i stöten nästa sommar, för vi tänkte bila runt i Sverige! Men kruxet är att hon inte vill ha dom 2 v i stöten! Har försökt leta på nätet men hittar inget om det!
  • bonnieloveskim

Jag tror att det är gamla regler eller rekomendationer.
    Man kan komma överens hur man vill nu förtiden.

Jag föredrar att min son är med sin pappa så många veckor på raken som går, helst alla 4 veckor på en gång.

Då är det lättare att för både mig och hans pappa att hitta fina dagar att göra saker på och man kan lättare planera in när man ska bort etc.

Anras blir det lätt så att ja men när det är fint vänder så åker vi och badar och så blir det aldrig fint den veckan eller de 2 veckorna.

Om hon inte vill ha dem i 2 veckor på raken så säg att ok, då följer de med oss så får hon ta andra veckor istället.

Jag har för mig att man ska ha bestämmt sommaren redan i slutet av mars eller om det vara april, typ samma månad som man ska ha bokat in semesterna hos sin arbetsgivare.
    Det kan ju annars vara bra att följa så man slipper strul.

Man kan ju komma överens om bara det så man har planen klar i tid.
    Men jag tror inte man kan tvinga henne att ha sin nästa sommar klar redan nu.

• Tezz72

Kruxet är att hon vill att vi ska ha våran sem planerad så fort som möjligt men inte hon! Hon tycker det är jobbigt att ha sina barn 2 v i stöten!  Alla ska dansa efter hennes pipa, men det är jag trött på att alltid behöva göra!

• bonnieloveskim

Kan ni inte skriva ett papper på att senast ett datum ska ni ha meddela varandra om semster med barnen.

Så klart det är jobbigt att ha barnen när de är hemma på sommaren.. men det får man väl räkna med när man skaffar barn.
    Det är både jobb och glädje, lite av vad man gör det till.

Men jag skulle mer tro att barnen faktikst behöver vara med sin mamma lite mer på stöten.
    Att slippa hatta hit och dit på sommaren utan kan få sommarlov de med.
    Det är viktigt för barnen att oxå få semester!

Går hon inte med på samarbetssamtal då ni kan framföra hur viktigt det är och få stöd av familjerätten med detta?

Allt kan inte dansa efter någons pipa, man kan inte alltid bli 100% nöjd, möjligtvis 50% nöjd men man måste oxå ge för att få.

• Tezz72
    bonnieloveskim skrev 2007-07-07 19:55:46 följande:
    Kan ni inte skriva ett papper på att senast ett datum ska ni ha meddela varandra om semster med barnen.Så klart det är jobbigt att ha barnen när de är hemma på sommaren.. men det får man väl räkna med när man skaffar barn.Det är både jobb och glädje, lite av vad man gör det till.Men jag skulle mer tro att barnen faktikst behöver vara med sin mamma lite mer på stöten.Att slippa hatta hit och dit på sommaren utan kan få sommarlov de med.Det är viktigt för barnen att oxå få semester!Går hon inte med på samarbetssamtal då ni kan framföra hur viktigt det är och få stöd av familjerätten med detta?Allt kan inte dansa efter någons pipa, man kan inte alltid bli 100% nöjd, möjligtvis 50% nöjd men man måste oxå ge för att få.
    Det där med lapp lät riktigt bra! Dom går på samtal redan, ska framföra det till min  sambo, så får han ta upp det nästa gång dom ses!

Man kan ju undra varför hon skaffade barn! När hon nu tycker det är så jobbigt!  Jag njuter att få umgås med mina barn lite längre på sommrarna, eftersom dom är vv hos mig!
  • Tezz72

Det blev inga 14 dar denna sommar! Men jag sa till sambon att nästa år måste det bli 14 dar i stöten, annars kommer hans barn att missa något av det vi har planerat! Så han har tagit upp det med sitt ex och hon skulle fundera på det!

Men han ska skriva ett papper nu till nästa möte med sista dan för att bestämma sem och för att ha dom 2 v.

Svar på tråden Problem med bio-mamman del 4