Inlägg från: suzzit |Visa alla inlägg
  • suzzit

Alanya, nån som varit där....

Vi åker för 4de ggn till Alanya i September.
    Skall man bara åka 1 vecka så tycker inte jag att man behöver att göra så många utflykter, det är skönt att bara slappa vid poolen och barnen älskar det.
    Det kan ju vara väldigt varmt och jag ser att ett av era barn är lite yngre så det kan kanske vara jobbigt omdet skulle vara varmt, men det finns ju massor att göra. Det finns en stor dropp stens grotta som man kan göra utflykt till, man kan åka upp bergen och bada i floden och äta ute på "pontoner" (vet inte om det heter så). I alanya kan man ju åka upp i "borgen" som är från 800 talet. Finns massor att göra.
    Vet inte hur det ser ut prismässigt just nu, men det är ju något billigare än hemma. Antingen gillar man Turkiet eller så kommer man aldrig att åka dit mer. Många tycker att försäljarna är jobbiga,men det är ju det som är charmen olikheterna mellan olika länder.

• suzzit

Glömde en sak, vi älskar maten. Ett tips är att inte äta nere i hamnen för det är dyrt. Bästa ställerna brukar man hitta runt hörnet av restaurangen ellerdör er vän medpersonalen på hotellet så kommer dom att rekomenera bra ställen.
    MCdonald är jättedyrt ett meal kosta ca 110 kr så ät inte där om ni vill bli ruinerade. Dom har döner kebab tunnbrödsrulle med goda tillbehör i. Kostar kanske 30 kr.

• suzzit

Fast vid Cleopatra starnedn går det ofta höga vågor och det blir djupt med den ggn. Tyckte inte att ngn av stränderna var ngn hit när man har småbarn. Nu gillar jag inte att ligga nere vid stranden, varmt, klibbigt och jag bara hatar sand.

Jag ligger alltid vid poolen största delen av semestern och det kanske blir 1 dag på stranden.

• suzzit

Någon som varit i Turkiet den närmaste tiden óch inte haft måltider på hotellet? Hur låg maten ute i pris på ett ungefär?
    Skulle behöva räkna lite på vaddet kan tänkas kosta att äta middgar för 2 vuxna och en på 11år och en på 5 år. Vi kommer i största utsträckning äta frukost och lunch "hemma" men äta ute varje kväll i 14 dagar. Jag har varit i Turkiet 3 ggr innan men för varje år som går så blir det bara dyrare. Vi var där för 2 år sedan senast. Kanske dags att börja kolla om det inte blir billigare att åka till Thailand? Resan är ju dyrare, men det är ju mycket billigare att äta ute så det kanske jämnar ut sig....

• suzzit

AnneteF: Vad bra då vet jag på ett ungefär hur mycket vi skall räkna i matpengar.

Svar på tråden Alanya, nån som varit där....