• vildamamma

katt å mus problem aaaarrrggghhhhhhhh

honkatten tar in möss ständigt.
    speciellt levandes, som hon kan jaga å sen ta död på (efter lite musskrik).
    nu när musungarna har växt till sig är dom jättebra å ta in... aaarrrgghhh hon kom hem med en nyss. släppte - fångade osv.
    sen kom den jäkla han katten å la sig i.
    fångade den inte när den sprang förbi honom..
    late jäkel. å nu hittar ingen utav oss musjäveln.
    en liten jävla mus, katterna letar 10 cm ifrån där den va sist. (den kan inte ha kommit längre eller vad) och nu har dom gett upp den å gått iväg.

hur hittar man en musjävel i en stor lya?
    varför måste det vara sån mus och råttinvasion i detta förbannade land.......
    blir så trött på detta, anticimex borde betalaför varje mus som dör igentligen eftersom de har sånna problem m dom.
    nu är ja ilsk, så inga pussenuttiga inlägg om "djurhatare, borde inte ha djur osv"

• Svar på tråden katt å mus problem aaaarrrggghhhhhhhh
  • TisseTiger

Var glad att det är möss! Vår kisse tar in sorkar stora som marsvin. Äckelpotta! Men hon äter ju iaf upp dem...

• Lurvenpajsaren

Nja, någon invasion handlar det ju inte om. Allt detta beror ju på att du har katter som kommer hem med sina byten. Folk i stan har ju inte direkt möss eller råttor i sina lägenheter.

P.S: Jo, de är ju för söta! ;)

vildamamma skrev 2007-07-06 22:36:11 följande:
    honkatten tar in möss ständigt. speciellt levandes, som hon kan jaga å sen ta död på (efter lite musskrik).nu när musungarna har växt till sig är dom jättebra å ta in... aaarrrgghhh hon kom hem med en nyss. släppte - fångade osv. sen kom den jäkla han katten å la sig i. fångade den inte när den sprang förbi honom.. late jäkel. å nu hittar ingen utav oss musjäveln. en liten jävla mus, katterna letar 10 cm ifrån där den va sist. (den kan inte ha kommit längre eller vad) och nu har dom gett upp den å gått iväg.hur hittar man en musjävel i en stor lya?varför måste det vara sån mus och råttinvasion i detta förbannade land.......blir så trött på detta, anticimex borde betalaför varje mus som dör igentligen eftersom de har sånna problem m dom.nu är ja ilsk, så inga pussenuttiga inlägg om "djurhatare, borde inte ha djur osv"
  • ballerinamuffins

Massa jävlä råttfällor och en hel del ost. nån mus jävel borde ju fastna;)
    Fast håll i din så inte den kommer i kläm;=)
    hihi Fredags humor;)

• Mirris

Mina förra katter Sixten o Amanda brukade ta in små näbbmöss som dom släppte lös till innekatten Denice.

Ofta brukade dom rymma innan jag hann fånga dom (inte lätt att fånga en snabb näbbmus).

Men jag visste alltid var den befanns sig (oftast bakom tvättmaskinen) för framför låg det ALLTID en katt. Dom låg o vaktade i skift
    Efter några dagar låg det en gallblåsa eller ett huvud eller en hel näbbmus på golvet.

Numera har jag världens slöaste kisse som inte alls har förstått tjusningen med att fånga saker. Det finns ju alltid mat på bänken lixom
  • Lurvenpajsaren

Värsta raggknepet för man då kanske?

ballerinamuffins skrev 2007-07-06 22:39:20 följande:
    Massa jävlä råttfällor och en hel del ost. nån mus jävel borde ju fastna;) Fast håll i din så inte den kommer i kläm;=) hihi Fredags humor;)
  • maskrosen77

min katt kom in med en fågelunge häromdagen. han sitter där och tittar på den. Samtidigt kommer jag in med alla hundarna som självklart blir helt tokiga. Alla springer dit och tittar, bara tittar. Utom minsta valpen som inte riktigt fattar vad som händer och stoppar hela fågeln i munnen. Han såg väldigt chockad ut och fattade inte riktigt vad han gjorde.

Fågeln klarade sig.

Tycker också att det är jobbbigt med alla djur som katterna kommer in med. De har fått pingla på sig nu, så lite mindre djur har det blivit.

• vildamamma
    ballerinamuffins skrev 2007-07-06 22:39:20 följande:
    Massa jävlä råttfällor och en hel del ost. nån mus jävel borde ju fastna;) Fast håll i din så inte den kommer i kläm;=) hihi Fredags humor;)
    vilken ost då? flensost?? j
    orå alla möss blir dödade utom denna jäkeln
  • Jomppelina

Nämen, åååh, hon gör ju bara sin plikt som ansvarsfull katthona i familjen jueh!! Hon försöker lära er att fånga och döda möss som vilken duglig underställd familjemedlem som helst jueh!! Fullt naturligt beteende för en katt. Så det är bara att jaga på. När ni är duktiga nog i familjen på att fånga dem, så slutar hon med största sannolikhet att komma hem med dem, och då får ni själva ta ansvaret för att hitta dem framöver!

• vildamamma

va gulligt om din lille puppies

salla77 skrev 2007-07-06 22:40:24 följande:
    min katt kom in med en fågelunge häromdagen. han sitter där och tittar på den. Samtidigt kommer jag in med alla hundarna som självklart blir helt tokiga. Alla springer dit och tittar, bara tittar. Utom minsta valpen som inte riktigt fattar vad som händer och stoppar hela fågeln i munnen. Han såg väldigt chockad ut och fattade inte riktigt vad han gjorde. Fågeln klarade sig. Tycker också att det är jobbbigt med alla djur som katterna kommer in med. De har fått pingla på sig nu, så lite mindre djur har det blivit.
  • maskrosen77
    vildamamma skrev 2007-07-06 22:46:37 följande:
    va gulligt om din lille puppies
    han var väldigt söt. Alldeles chockad och med fjädrar stickandes ut ur munnen. Första gången han lyckats ta något innan dom stora gjorde det. SOm iofs inte hade tänkt ta fågeln.

Jag är bara glad att den stackars fågeln klarade sig. Först en stor katt som fångar den, sen hamna i munnen på en hund.Skrattande
Svar på tråden katt å mus problem aaaarrrggghhhhhhhh