Inlägg från: PiaMaria |Visa alla inlägg
  • PiaMaria

nageltrång! huskurer sökes!

Min dotter har ett kraftigt nageltrång på v.ä stortå och vi harvarit nu hos läkaren men han sa att vi skulle bada med varmt vatten och trycka fram nagel själv och se om svullnaden/infektion lägger sig.

pgr av en grej så kan vi inte ge vår dotter pencillin ännu.

Så är det någon som har några bra huskurer som man kan prova.....

• Svar på tråden nageltrång! huskurer sökes!
  • PiaMaria

till oss sa han att det gör bara ytligt rent och att vi måste ta varmvatten och tvål som kommer djupare ned i det infekterade området. och trycka fram nagel som sitter klämd.

spriten skulle vi hålla oss ifrån.

hur lång tid tog det innan ni såg att trånget släppte?

• PiaMaria

då får jag testa med salt vatten nu.

hon har ingen nagel som sticker upp utan det sitter djupare i nagelkanten. hon e precis blå runt hela nagel och det kom ut en del var när jag skulle klämma fram nageln förut.....

ska nog ta en bild och lägga ut så ni förstår vad jag menar.

• PiaMaria

lägger in en bild under mina bilder så ni kan se hur det ser ut. bilden är lite suddig

• PiaMaria

jag har aldrig sett ett sådant nageltrång någongång förut.  känner mej lite maktlös, men jag får försöka med varmvatten och tvål/salt.

har era barn fått feber? Min dotter ligger däckad i min säng nu.

• PiaMaria

nu har det blivit en stor varböld runt hela nagelbandet. hela tån e blå. ska ta en bild sen och lägga ut på bildgalleriet. Detta är det värsta nageltrång jag har sett med egna ögon.

nu har hon ingen feber längre och leker faktiskt nu. Så vi får se vad läkaren hittar på nu i e.m

så hädanefter så blir det fotgenomgång varje kväll med att kolla att naglarna sitter som dom ska *ler*

• PiaMaria

var hos läkaren igår igen med dottern och han skar ett stort snitt överhela varbölden, så nu ska vi till distriks sköterskan imorogn och ta bort asolspritsomslaget och se om infketionen lugnat ned sig. annar så får hon antibiotika .

Men hon har ia f inte ont längr efter att dom skar upp tån.

Svar på tråden nageltrång! huskurer sökes!