• Casper2004

tar ni upp era barn på natten för att kissa...?

min son har nyss slutat med blöja på natten...och det är ofta som det blir blött i sängen!tar ni upp era barn mitt i natten och kissar dom!vet att jag har gjort det nån natt och då har han varit torr...hur gör ni?snälla kom med lite tips och råd!

• Svar på tråden tar ni upp era barn på natten för att kissa...?
  • LuMa

Nej, det gör vi inte.
    Däremot har vi en potta i sovrummet och sonen har alltid vaknat själv när han har varit kissnödig och gått själv på den.

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • mirakelmamma

Om jag vet att hon har druckit väldigt mycket på kvällen så kan jag ta upp och kissa henne innan jag går och lägger mig. Annars brukar hon klara sig hela natten.
    Jag hade däremot en kompis som alltid tog upp sin son runt 23-24 tiden för att han skulle klara hela natten.

• Casper2004

okej..för vi tar oxå upp honom innan vi lägger oss!och ibland har jag vaknat och då tagit honom på toa vid 4-tiden och då har han klarat sig...men dom gånger han sovit till han vaknat så har det kommit kiss i sängen..det verkar inte som att han känner när han är kissnödig i sömnen...är som sagt bara inne på 6:e natten än så länge...tycker ni att jag ska ställa klockan vid 4-tiden och ta upp honom på toa????

• LaFontaine

Vi har några goda vänner som väckte ungarna ett par gånger per natt för att kissa. De barnen hade sedan problem med kissandet i flera år då de kissade på sig både dag- och nattetid. Det hela förklarades tydligen av att barnet inte själv lär sig känna när det är dags att kissa.

• LuMa

Nja, jag skulle nog inte väcka barnet för att kissa.
    Jag tycker det är så att om barnet inte vaknar själv när det är kissnödigt så är det inte moget ännu. Jag skulle aldrig orka själv med att stiga upp för att väcka barnet och få det att kissa.

• MARIA99

nej det har jag aldrig gjort eller haft behovet av att göra. Mina tjejer har inte kissat i sömnen efter de slutat med blöja.

• Casper2004

okej..är alltså bäst att han lär sig vakna själv?
    Vadå inte moget..jag tänker då inte ta fram blöjorna igen!
    Men innan man lägger sig kan man väl kissa barnet?och sen går min sambo upp 4.45 i veckorna är det fel då av honom att ta honom på toa???

• LuMa

Ni gör givetvis som ni själva vill.
    Jag skulle personligen ta fram blöjorna igen och pröva om ett tag igen, jag vill inte lägga någon prestige i det utan tar det hellre i barnets egen takt.

• Casper2004

nu blev jag kluven...hur skulle ni göra?

• tjej mamman

Jag skulle ta fram blöjorna igen,om han kissar i sängen under natten är han inte mogen ännu.Okey om det händer nån gång ibland en inte varje natt.Dessutom störs ju barnets nattsömn om man tar upp och kissar dom mitt i natten.
    När man märker att blöjan är torr på morgonen några dagar i följd är det kanske dags att prova att sova utan igen.

Svar på tråden tar ni upp era barn på natten för att kissa...?