• Amita

Sollentunamammor!!

Får man slänga in en liten fråga här? Hoppas det är ok. Kommer antagligen att flytta till Rotsunda gård i Sollentuna i höst. Är det någon här som bor där eller i närheten? Hur är det att bo i området? Hur är barnomsorgen, skola, omgivningen m.m?

• Amita
    Krodan skrev 2007-07-09 19:21:33 följande:
    Amita: Jag bor väl i rotsundagård, tror jag det kallas Nära vattnet iallafall Det är jättebra, jag trivs kanon, ett jättebra dagis och jag som alltid är ute med barnen tycker dte är skönt med vatnne, promenadstråk, hästar, grusväg. Man fiskar, åker båt, och badar på sommrarna (och räknar sniglar förstås) och åker skidor/pulka skridskor på vintern Underbart att ha så nära till naturen.
    Tack för svaret Krodan, låter jätte mysigt! Ja, det är området vid sjön som heter Rotsunda gård.
  • Amita

Camilllla . Jobbigt med mopederna och om man blir störd av barnen från lekplatsen, vi kommer att flytta in i ett av höghusen på andra sidan bilvägen ungefär mitt emot Vi-butiken.

• Amita

camilllla högst upp på fjärde våningen

• Amita

Princess Leia skrev 2007-07-09 21:53:57 följande:

Jag vet allt om barnomsorgen i rotsunda Gård, fråga mig om det är något du vill veta?? Min dotter går på Växthuset och har även gått på Svartmyran förut. mvh PL
    Åhh tack det ska jag komma ihåg, återkommer kanske med frågor!
  • Amita

Någon som har barn på dagis eller dagmamma i Sollentuna eller har ställt sig i kö? Ska ställa mig i kö men kan man bara önska 5 val eller kan man önska flera och göra om det så man kan önska flera någon som vet? Gör valen via datorn.

• Amita

Krodan, vad dumt tycker jag man skulle få önska fler så man har större chans att få en plats.

• Amita

Får jag bara fråga en sak till vad har Sollentunahem för bredbands uppkoppling?

• Amita

Om det är bredbandsbolaget, comhem eller något annat menar jag...

• Amita

Ok, tack Camilllla, hade för mig att de hade flera uppkopplingar man kunde välja mellan, men kommer inte ihåg vilka det var...

• Amita

Camilllla tack, hittade information nu om det tack! Såg att man kan ha det du har eller comhem eller glocalnet. Tack för hjälpen!

Svar på tråden Sollentunamammor!!