Sollentunamammor!!
Blev tipsad om den här tråden eftersom jag också bor i Sollentuna!
Alltid kul att utöka kontaktnätet...
Camilla heter jag och bor i Edsberg med mina tre barn och deras pappa. Barnen är 4 år, och 6 månader(tvillingar).
Blev tipsad om den här tråden eftersom jag också bor i Sollentuna!
Alltid kul att utöka kontaktnätet...
Camilla heter jag och bor i Edsberg med mina tre barn och deras pappa. Barnen är 4 år, och 6 månader(tvillingar).
Hej igen!
La till mig på listan samt strukturerade upp den lite. Hoppas det inte blivit fel någonstans, men hoppas att den blev lite lättare att överblicka nu..? Vi är många som har eller väntar barn födda-07. Många av er har även syskon födda -05. Kul! Det ultimata är ju att matcha båda barnen på samma gång.
Tjingiling!
2007
BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
Bess, Helenelund, son Algot 070214
Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
Dulia, ?, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
AnkFisk, ?, bf 070721 (Hanna 0504)
Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
Issa98, Rotebro, BF 070824 (Kevin 980930)
noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)
2006
Gympatjej, Viby, Marius 060729
Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)
2005
Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)
2003
CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)
1998
Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)
Oj vad det skrivs här!
Låter mysigt med middagar, glass med kolasås (mm) och kommande dopp i det blå! Har faktiskt bara blivit dopp i en pool för mig i år. En gång! Får skärpa mig och bada mera innan sommaren tar slut tror jag...:)
Gick med alla tre barnen till stinsen häromdagen från edsberg. var lite osäker på om jag skulle hitta och hur långt det skulle va, men det gick bra. Blev en ordentlig promenad för mig och Theo men det var ju lätt att hitta! Självklart skulle theo klättra på några lutande tegelväggar på vägen och åka kana nedför så han blev helt brunröd på hela rumpan... Tror att vissa föräldrar kollade lite snett på oss på Stinsen sen *mu*. De trodde säkert att han hade bajsat på sig eller nåt... Lite tragikomiskt. Har ju hursomhelst blivit jätte fint där! Ska definitivt besöka regelbundet från o med nu. Kanske låta Theo prova lekhörnan med barnpassning. Någon som har erfarenhet?
Nej nu MÅSTE jag sova. Vi hörs!
Åh, känns tråkigt ikväll. Mannen är inte hemma... Alla barnen ligger i sina sängar och sover, vilket är super bra, men jag vet inte alls vad jag vill hitta på. Allt står bara still. Kämpar med att få 4 åringen att vilja somna och sova hela natten i sin säng. Känns så grymt att neka honom våran säng men samtidigt orkar jag bara inte ha alla där jämt! Mammasamvete, mammasamvete... Vill så gärna göra hans rum och säng lite mysigare så kanske han trivs bättre, men det blir liksom aldrig tillräckligt med tid, pengar och inspiration över till att förverkliga det. Suck.
Nu vaknade lilltjejen. Ska söva om henne.
noodle: Åh, vad fint du gjort! Tänk om jag kunde vara så där kreativ:) Vad tror du om något liknande till en liten kille på 4 år då? Kanske inte rött och guld... Eller? Det tycker ju säkert han är mysigt också... Personligen ÄLSKAR jag just den kombinationen. Är relativt nyinflyttad (aug-06) och det var fräscha tapeter när vi kom så vi gjorde inte om någonting vilket jag ångrar nu. Är såå tråkiga ljusa "neutrala" tapeter i hela lägenheten. Ursch vad jag klagar! Förlåt, men blev så himla blasé nu på hela vårt hem:( Vill göra om allt. Börja om från scratch. Helst genom att köpa köpa köpa nytt...:) Men du bevisar ju att det går att göra fint med enkla medel. Måste tänka mer i dessa banor om det ska bli någon ändring inom en snar framtid. Mamma föräldraledig, pappa studerar. Du kan föreställa dig vår inrednings budjet.
noddle: Men Guuud! Det är ju helt otroligt! Hur f*n kan man bry sig så lite om sina egna barn? Tänk att ingen annan märkte något...? Läskigt.
noodle: tack för inspiration och tips! verkligen jättefint med nemo väggen också! vilken händig morsa alltså!
beccagrodan: visst är vi lyckligt lottade som ändå har männ med så flexibla "jobb"? Men mkt cash blir det ju inte...än! Jag hoppas det ger utdelning sen!
beccagrodan: min käresta ska vara färdig inför nästa sommar om allt går vägen. Sen är han färdig civilare! sen är det min tur...? vet inte riktigt vad det ska bli av mig...*snyft* Att det ska vara så svårt att komma fram till vad man kan trivas att jobba med!
becca: hur gick färgningen?
go&glad: håller tummarna att allt går bra och du kan "njuta" av upplevelsen.
Funderar på den 19:e. Ska man eller ska man inte hänga på, det är frågan... Ska fixa inför namngivningsfest på lördagen men skulle vilja hitta nya outfits till snuttarna inför festen, vilket gör stinsen till ett bra ställe att dra iväg till... Håller det nog lite öppet än så länge. vilka barn kommer med föresten? bara bebisar eller lite större också? Funder på om Theo skulle vilja följa med isf...
Imorn blir det 6 mån kontroll med läkare o allt för bebbarna. Spännande!
Camillla: Ursh, visst är det jobbigt! Man vet ju liksom att det bara är en tidsfråga innan något måste hända. Jag menar, man måste ju tjäna lite stålar. Vore det inte för ekonomin skulle man ju kunna prova på allt möjligt i godan ro och känna efter och kanske vara kreativ nog att starta något eget. Det känns väldigt lockande. Egen verksamhet. Fast jag skulle nog vilja ha en kompanjon att dela ansvar, jobb och bolla ideer med. Och framgångarna med naturligtvis!
modesty: äter också levaxin! Vilken gemenskap... Var och tog prov igår så jag får väl resultaten i slutet på veckan. var det du som funderade på att bli konditor? Kul! Det har jag me tänkt på.
googlad: gratulerar! och välkommen till mammaklubben!
noodle: är precis lika velig. Det finns ju så många alternativ! Men vilket av dem funkar för mig i länden...?
Ikväll hsr jag och kärestan kolla på Bond och ätit kladdkaka och vaniljlass. Mmm, det var syndigt gott! Under dagen lekte Theo hos en kompis i 7 timmar! (Tänk att de orkar!?) Bebbarna har gjort en framgångsrik 6 månaders kontroll på BVC. Check, då var det avklarat.
Nu ska det sovas, godnatt!
Kul att träffen blev lyckad!
Själv är jag ensam hemma för första gången sen bebisarna kom. Har tagit en joggingrunda (första sen bebisarna kom!) och nu har jag bänkat mig framför datorn och tv:n med en hämt-ceasarsallad. Ganska mysigt faktiskt även om det är lite svårt att koppla av...
Go o glad: Vilken förlossning! Skönt att allt gick bra och att det inte blev utdraget iaf! Välkomna hem till ert nya liv:)
camabo: kan det inte vara så att hon behöver rapa lite emellan? Mina kan nämligen också göra så men då beror det oftast på att de behöver rapa eller att det kommer för mkt och de bara vill mystutta lite.
Oj oj, har inte varit inne på ett tag! Men tänkte ev haka på träffen imorn, måndag. Barncafet på stinsen eller? kl 13?
Oj oj, har inte varit inne på ett tag! Men tänkte ev haka på träffen imorn, måndag. Barncafet på stinsen eller? kl 13?
hoppsan, det blev dubbelt... Sorry!
Har verkligen varit frånvarande här! Sorry! Är mest inne på en tvillingtråd för sthlms mammor och den tråden är ännu mera aktiv
än den här! Och här verkar det skrivas en hel del...:) Nä, jag har fullt upp att hänga med där:) Men allvarligt. Det vore ju jätte kul att träffa lite hemma mammor här i krokarna också!
Just nu sitter jag på golvet med laptoppen. Stor te kopp och twinsen ålandes runt omkring:) Fick snillebilxten att dra ut vår 180 bäddmadrass på golvet. Där kan de sitta och kryp öva utan att halka eller ramla på golvet. De verkar gilla det iaf så jag känner mig jätte fiffig. *Hehe*
cambo: Vad kul det va o se dig och din lilla stumpa (för de va en tjej va?) härom dagen! Tänk va? Tänkte de va lika bra att fråga. Och jackpott! Alla hänger på familjeliv:)
Jag har också fina svärisar. De bor ganska nära också så famo hjälper till då och då! Det är verkligen guld värt! Värre är det med min egen mor som vill sååå mkt mer får sååå lite. Iaf är hennes egen uppfattning sådan och den stämmer väl ganska bra. hon bor inte så nära så det spontana uteblir och då blir det ju inte så ofta man ses. Förutom det har stora grabben lite svårt att komma överens med henne vilket är väldigt jobbigt, inte minst för mig! Att bli mormor blev kort sagt inte som hon tänkt sig (hon hade nog sett framför sig att vi bodde grannar eller något) och det har jag ständigt på mitt samvete *Suck*
Apropå bussar. Idag stötte jag på en rätt udda person som högljutt började be om ursäkt när jag började prata i mobilen (alltså jag ringde, den ringde inte) "Ursäkta, jag måste flytta på mig, jag tål inte mobiltelefoner. Ursäkta, jag får ont i huvudet av dem" osv. Så där gick hon på medan hon flyttade på sig. Viste inte riktigt hur jag skulle reagera... Mysko typ.
Åh, har total ide torka vad gäller barnkalas för min son som blir 4 . Ni med större barn, några bra ideer för ett lyckat kalas?
Becca: Vad var det för bvc träff?
Becca: Struntar nog i tanghygienisten. Men stort grattis! Your secret is safe with me!