Sollentunamammor!!
Hoppar in här söker Viby föräldrar
Bor själv i Viby och söker nya vänner. Har en dotter på 3 år och en son som fyller 2 år i sept.
Hoppar in här söker Viby föräldrar
Bor själv i Viby och söker nya vänner. Har en dotter på 3 år och en son som fyller 2 år i sept.
Kan inte imorgon är barnfria och står fastkjedjad med pensel i handen för att måla panel till huset.
camabo vart i viby bor du? promenadsugen? fast jag kan iof bara kvällstid. måste börja aktivera mig
varför är inga sollentunaföräldrar i lekparkerna?? jag letar febrilt kompisar i närområdet men inga barn är ju ute och leker vad gör folk??!?! vart ska man hitta folk att umgås med?
camabo Jag är 26 bor på malungsvägen vet inte om jag skrivit det. och som jag skrev innan är ju mina barn 2 & 3 år.
Jag har Anneli på BVC
Syskonvagn hade jag aldrig köpt med den infon jag har nu i efterhand det var mitt sämsta köp och jag har 16 månmellan mina. Bortkast av pengar! köp när bebisen kommit istället om ni ser att ni behöver
noodle ella går inte snällt efter
Men tänkpå att felix blir äldre och med träning går det!
jag hade ella hemma hela 1 året med lillebror hon hann aldrig börja på dagis det var jäkligt tufft inte för att jag hade henne hemma utan pga wincents problem som vi haft. sen började hon på dagis i aug för ett år sen och han skulle börja i jan men fick börja nov/dec men ella hatade dagis enda tills feb i år.
att hon hatade dagis var nog för att hon visste v var hemma eftersom hon vart hemma med oss så länge och jag trodde jag gjorde henne en tjänst att hon skulle slippa sin grotesktjobbiga lillebror
BeccaGrodan Självklart får man det
Han fick diagnosen reflux vid 18 mån då hade han skrikit all vaken tid dygnet runt i 1 år han hade svåra sömnstörningar som gjorde att han vaknade uppemot 20 ggr per natt med ett snitt på 10 ggr / natt. Han åt 4 ggr i timmen först 3½ mån innan jag började med fast föda. Han hade vid 3½ mån svår torsk så han var helt skinnflodd i munnen vilket inte gjorde matstunderna lättare, vid 8½ mån upptäckte de jättekort tungband så han hade helt deladtunga(som en orm) och fick inte ut tungan utanför tänderna så amning och öven flaskmatning var ipricip omöjligt.
Att bli så talt ifrågasatt som jag har blivit på BVC, amningsmotagningar och BUP borde ingen få behöva bli att få frågan om man slår sitt barn tog iaf priset. Att gå med andnöd/ panikångest från BVC besök hörde till min vardag. Eftersom han hade reflux kunde han inte ligga ner och vägrade åka vagn. Men enligt bup kan man lära alla barn att åka vagn så för att få vidare hjälp skulle jag ut och gå med honom i vagnen 3 mitt på dagen och ignorera hans skrik( jag gjorde det inte!) är det ngt mer så får du gärna fråga!
Nu mår han bra och jag börjar också må bra men börjar fortfaran gråta när jag skriver ner vår berättelse.Han äter 2 - 3 tabletter Losec varje dag och kräks då inte såren i halsen verkar ha läkt. det tog 3 mån med hårt arbeta varje natt för att bryta hans sömnmönster, men det dåliga samvetet jag har gentemot honom lär jag nog alltid få brottas med. Vi försökte sluta med medicinen i juni men det gick inte alls han började kaskadkräkas bara han stod upp när det hade hänt 3 ggr på 1 dygn så började vi med medicinen igenäven störda sömnen kom tillbaks på 3 dagar utan.
dåligt samvete för att jag låtit han ligga i sänbgen och skrika för att jag har skrikigt åt honom 2000 ggr och för storasyster som då var 16 mån som hamnade åt sidan så mkt och endå inte vart "elak" mot honom. Han hatade sin spjälsäng ni kan ju gissa varför? Jag önskar man kunde få extra föräldradagar när de inte lyssnat på mig och alla min föräldraledighet kastades i soptunnan för så känns det. Jag har alltid bara velat ha ett barn sen blev det två och nu drömmer jag om en trea och det är nog bara för att försöka få det jag inte fick och vilka grunder är det att försöka skaffa barn på?!?! Nu försöker vi iof inte men iaf. Jag ska aldrig mer undra varför en mamma/ pappa går runt med ett gallskrikandes barn i vagnen och inte tar upp det nu vet jag bättre. Jag kunde inte gå 5 min på ica jagkunde inte åka till ica utan att när jag kom fram va tvunge ge honom mat för att ev få 3 min tyst shopping för att sen amma igen eller ge flaska för att kanske få köra hem 15 min i tysthet.
Han fyller 2 år mitten av september.
Usch tycker det låter hemskt det ni skriver om hur ni tänker och berättar om vissa barns föräldrar jag är en sån otroligt jobbig mamma som stannar kvar och ja jag låter mina barn leka men säger till dem själv och de får städa efter sig. Jag hoppas verkligen itne vi blir omtalade på detta sätt.
Jag tyckte svängbara hjul funkade toppen använde ju min några gånger sept- jan men de var stora iof
Becca hade Babytravel from sept 05 till jan 06 sen sålde jg den använd 10-15 ggr
det kan tom störa amningen tex om man ger vatten då de får en mättnadskänsla och äter mindre och det blir en enda röra av alltihop
Akvariet tycker jag har en del äldre barn också och väldigt roligt barnstund. nu har jag iof inte vart där på 6 mån. men rekommenderar det starkt.