Inlägg från: mystify1980 |Visa alla inlägg
  • mystify1980

Sollentunamammor!!

Hej Alla!
    Vad mycket det skrivs här, hinner inte riktigt med. Men jag har läste lite det Leia07 skriver om hennes dotters sömn, jag har inte riktigt samma problem med min dotter, Amanda, men har ett annat problem som jag inte vet hur ska lösa som handlar om hennes sov rutiner.

Så här ligger det till: Amanda är nu 5 månader och sover inte så mycket på dagarna bara kanske en 2 timmar på hela dagen och på kvällen när vi ska försöka få henne att sova kan det ta mellan 1 till 3 timmar att få henne att somna. Det är inte bara att lägga henne i spjälsängen för då ska hon rulla över på mage och inte vill sova, och att vagga henne i armarna går inte heller eftersom hon ålar sig mycket, det som får henne att sova är att hon ska sitta i babyskyddet som är en rock-a-tot som vi gungar henne i på golvet och då somnar hon men sen när vi försöker lyfta över henne i spjälsängen vaknar hon och ska ligga på mage och är vaken. Efter några gånger att flytta henne från babyskyddet och hon vaknar ger jag upp och då får hon sova i babyskyddet vilket är inte så bra för henne, men vad ska jag göra för att inte använda babyskyddet för att få henne att somna? Hon är väldigt trött när vi försöker få henne att sova, gnuggar sig i ögonen och gnäller...men inte vill hon sova. Detta blev ett långt inlägg men jag behöver lite råd!

• mystify1980

Hej BeccaGrodan!
    Tack för dina tips ska redan imorgon skaffa vyssanlulltassar och prova och spela lite lugn musik samtidigt som vi vaggar henne i sängen och se hur det fungerar. Sover Alvin på mage? Vi har varit lite rädd att låta Amanda sova på mage men det kanske inga problem nu när hon kan rulla runt själv.

• mystify1980

Hej Alla!

BeccaGrodan: Tack för tipset angående vyssanlulltassar, har köpt några beg. och det verkar fungera vissa nätter och andra nätter är hon helt omöjlig att söva och då hjälper inget och hon gråter sig till sömns men jag tror att det är en fas som hon går igenom..

Vi ska också börja med babysim med Aquababy, vi ska börja v. 34 på Furuhöjden (tror jag det heter) och steg 2 ska vi börja med. BeccaGrodan vi kanske ska på samma tid?

• mystify1980

BeccaGrodan: Vi har inte gått steg 1 men jag vill att Amanda ska gå med jämnåriga barn och Leia07(Anki) ska också gå samma kurs (steg 2) hon har heller inte tagit steg 1 men hon har varit instruktör där och de sa att det gick bra att vi började med steg 2. Vi hade från början velat gå på fredagar kl.15.30 men de ringde och sa att de inte hade tillräckligt med kurser och ville att vi skulle byta dag, så nu ska vi gå måndagar kl.15.30. När ska ni gå?

Svar på tråden Sollentunamammor!!