• rooos

Sollentunamammor!!

Hej!
    Roligt att se så många sollentunamammor

• rooos

Hej!
    Roligt att se så många sollentunamammor. Själv bor jag i edsbacka och fick tips om den här tråden av Leia07, jättekul!!!

• rooos

Tack! Vilket välkomnande :)Vi hänger gärna med på tisdag! Kl 13 var på stinsen?

• rooos

Oj vad det skrivs här!! Vi har varit på semester i nästan två veckor :) Först blev det en tur ner till västkusten och sen upp till Dalarna, mycket bilåkning men det har gått jättebra med Harry. Däremot har sovtiderna vi hade innan vi åkte helt rubbats :( Han kunde sova från 20-04 tiden vilket va jääääättebra för att vara Harry. Nu är vi tillbaka där vi var för ett antal veckor sedan..han vaknar ofta under natten och är snuttig och vill äta flera gånger. Jättejobbigt!! Känns som att så fort man tycker att man fått in rutinen på nåt så ändras det..men det är väl bara att börja om och försöka få honom att sova längre. Blir bara såå himla trött av att bara sova 2-3 timmar i stöten!!!
    Det är i alla fall väldigt skönt att vara hemma igen! En vecka hos svärföräldrarna kan bli liite mycket;)

• rooos

Usch vilket ruskväder!! Vi tog en promenad och hamnade i värsta regn och åskvädret. Harry hade det mysigt i vagnen, inbäddad med regnet smattrandes mot regnskyddet..medans det dröp om mig...

Siljelin - Harry är snart 7 mån och har strl 68 - 74

Jag har inte köpt någon vinteroverall än, men har en fleeceoverall i strl 74. Blev himla glad idag då jag hittade en jättefin åkpåse på blocket :) 200 spänn, som hittat!!!

• rooos

Krya på dig camabo!! Hoppas du mår bättre när det är dags för Spanienresa!

Här hemma kämpar vi fortfarande med nätterna...Harry sover oroligt och vaknar ofta. Han gråter, är väldigt snuttig och vill ha mycket närhet. På bvc tror dom att det är tänderna. Och jag har nu pratat med flera som har/ har haft det likadant med deras barn i Harrys ålder. Har nu flera gånger hört att det kan vara en ny fas i hans utveckling, det händer så mycket just nu som ska bearbetas på nätternas mm mm. Men hur länge ska det hålla på kan man ju undra..och vad kan vi göra för att underlätta?

Jag skulle vilja veta lite mer om vad olika faser i barnets utv innebär, vad är det som händer med barnet under olika perioder mm? Har ni några tips på någon bra bok eller sida på nätet där man kan läsa mer om sånt här???

• rooos

Modesty - tack för tipset! Ska köpa den, den verkar bra :)

• rooos

stort grattis beccagrodan!!! vad roligt!!!!!!!

• rooos

Tjoho :) Jag har sovit 9 hela timmar i natt!!! Första gången på typ 7 månader. Jag känner mig såå pigg. Harry har inte sovit hela natten men han sov hos mormor för första gången. Men det hade gått jättebra:) Bara vaknat nån enstaka gång, fått nappen och somnat om så det verkar ju nästan som om han sover bättre där ;) Nu längtar jag så himla mycket efter honom så nu måste jag snart åka och hämta lilla prinsen!

• rooos

Grattis camabo till lärarexamen! Det är det roligaste jobbet i hela världen!!!! Tycker i alla fall jag :) Fastän det är heelt underbart att vara ledig och hemma med Harry så längtar jag faktiskt ibland efter mina barn i skolan..
    Vilka åldrar vill du jobba med? Jag jobbar i en F-2 på danderyds montessoriskola. Superbra!

Svar på tråden Sollentunamammor!!