• Bess

Sollentunamammor!!

Ser att det gjorts ett nytt försök till Sollentunatråd Så jag hänger på!

Vi bor i Helenelund och har en son född 14 feb -07.

• Bess

Beccagrodan: Nej vi e på Åland ännu.E meningen att vi ska åka hem imorn, men nu har bilen börjat jäklas Ska till verkstaden imorn med den.

• Bess
    Beccagrodan: Ja det e mkt irriterande med bilen. Vi har varit här sen förra fredagen, så det e typ lite över 1 vecka som vi varit borta.
    Algot mår bara fint! Vi har börjat med gröt, o det älskar han. Försökte med lite potatis/grönsaker, men han fick så fruktansvärt ont i magen På bvc så sade dom att vi skulle vänta med riktigt mat, o testa igen om nån vecka. Kan vara hans mage som inte e redo.
    Hur e det med dig o Alvin då?
  • Bess

Ja vi e iaf bizzy fram till slutet av augusti. Ska till norrland o sen till Åland igen några veckor.

• Bess

CAMILLA: Det e Volvon som jäklas Jonny pratar med verkstaden nu. Kommer säkert att bli svindyrt

Sollentunalista:
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    Krodan, Rotsunda dotter Angelina 050508 och dotter Athena 061219
    AnkFisk, dotter Hanna 0504 och bf 070721
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    Bess, Helenelund, son Algot 070214

• Bess

Oj var kul med så många på tråden!!! Verkar som denna kommer att överleva!!

noddle: Var på gränsen mellan Tureberg och Helenelund bor du?? Vi bor på Stupvägen Vi är dock borta typ hela sommaren (iaf till slutet av aug), men sen så hänger jag gärna med på skojiheter! Känner inte heller så många, eftersom jag oxå e inflyttad.

• Bess

5088: E hon för liten för sittdelen då?? Hon kanske kan halvsitta/ligga i den istället?

• Bess

CAMILLA: Den där kursen, kostar den alltså 300 kr per person? Så det blir 600 kr om både Jonny o jag vill gå?

Shit, vad gör jag uppe NU?

• Bess

CAMILLA: Ja man kan ju undra vad jag gjorde upp då. Jag somnade då jag ammade Algot kl 22, och vaknade sen vid 02:30. Jonny jobbade, så ingen kunde ju väcka mig heller.

Ja det e ju lite dyrt med 600 kr, men på samma gång så kan det ju oxå vara en billig livförsäkring. Måste fundera....jag kan ju HLR och sånt redan, från jobbet. Men vill heller inte missat nåt som gäller barn. Vi e dock inte så rika just nu, med massor med oförutsedda utgifter

• Bess
    Intresselista - livräddnings/säkerhetskurs inriktad mot barn, 300 kr/vuxen www.mbrescue.se

Vi vill jättegärna oxå gå kursen om det är så vi har råd!!

1. Camilla
    2. Johan
    3. Rebecca
    4. Christoffer
    5. Camilla
    6. Jörgen
    7. Jennie
    8. Claes
    9. Karin
    10. Mattias
    11. Eva
    12. Jonny
  • Bess

Ja vi går oxå gärna kursen nästa månad, om det e ok? Var har vi planerat att hålla till?

• Bess

I juli -08 ska vårdnadsbidraget tas i bruk....av dom kommuner som vill alltså. Och vi antar väl att Sollentuna kommun vill Men jag fattar inte hur folk ska kunna klara sig på att den ena bara har en inkomst på 3000 kr. Becca: Grattis till plusset!! Det var ju väntat

• Bess

Såg det där på nyheterna. Tror inte nån...alltså inte ens politikerna...vet nåt om det där ännu.

• Bess
    Siljelin: Men JAG var ju där!! Iofs så "känner" inte vi varandra, men jag kollade faktiskt efter dig vid sångstunden o sen efteråt. För vi hejjade ju lite före sången. Men du fanns ju ingenstans! Tråkigt att du gick hem. Och jättehemskt att du t.o.m grät efteråt!!

Jag kan ju säga, att jag kände typ likadant förra tisdagen då jag var där. Då när alla ni andra var där. Jag kände mig jätteutanför och som ett ufo som knappt vågade prata. Och alla babblade med varandra o verkade känna varandra sen flera år tillbaka. Helt olikt mig att sitta tyst. Som tur var kom Camilla efter sångstunden, så jag iaf kände nån!!

Svar på tråden Sollentunamammor!!