Inlägg från: gympatjej |Visa alla inlägg
  • gympatjej

Sollentunamammor!!

Beccagrodan tipsade mig om tråden. Har inte hunnit kika vilka ni är.. ska göra det nu!!
    Kul med en Sollentuna-tråd!

• gympatjej

Herregud vad det skrevs i tråden igår kväll!!

Inatt har jag fått vara vaken en del.
    Marius verkade ha så ont i magen - jätteorolig. Fick gå upp och vanka lite med han och då vägen han nu 10KG!!!
    Ingen liten nyfödd man hade på armen liksom!
    Men vad gör man inte!!

Nu på morgonen var dock allt bra igen!! Nu ligger han och sover och jag tror jag ska passa på att blunda lite jag med.

• gympatjej

Sollentunalista:
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    Krodan, Rotsunda dotter Angelina 050508 och dotter Athena 061219
    AnkFisk, dotter Hanna 0504 och bf 070721
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Dulia, dotter Bianca 050813 och dotter Alma 070531
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    Gympatjej, Viby, Marius 060729

• gympatjej

Jag skrev ju i fm att jag fick vara uppe en del inatt. Idag har Marius haft feber, runt 38 grader. Inte så mycket, men inge kul ändå!

Han var helt slut här nu på kvällen, han fick bada för att vi skulle "fördriva" tiden lite så han fick gå och sova. Somnade strax efter 19 med vällingflaskan i handen och sover nu sött!

Hoppas han sover bättre inatt än igår!

Ger ni alvedon då barnen har feber?
    Nu hade han ju inte så mycket men han fick en supp nu innan jag la honom.

• gympatjej

Sonen har sovit oavbrutet sedan 19 nu så jag håller tummarna för att det fortsätter så inatt!

Men jag ska egentligen inte klaga, jag kan tänka mig att det är många av er som fortfarande ammar och är uppe om nätterna av den anledningen?!

• gympatjej

Ingen feber på sonen idag! Skönt!!

Hörrni när kommer solen? Hade tänkt att picknicka lite i Edsbergsparken i morgon med barn och min bror.. men frågan är om vädret tillåter det.

• gympatjej

Godmorgon!! Sol idag, men det blir väl disigt snart igen. Brukar vara fint vid den här tiden då jag är uppe, men så molnar det på!

Dags å gå och sätta på lite kaffe och kika på Nyhetsmorgon.

Sonen är på piggt humör idag igen. Han hade faktiskt lite feber igår kväll igen, bara 37,9 men ändå. Varför får man feber bara sådär.. Fattar inte..

Någon av er som tränar i simhallen, gruppträning och så?

• gympatjej

Sollentuna simhall stänger 30 juli, men det är fortsatt öppet för gym och gruppträning.

Simning är inget för mig, tycker som oftast att det är kallt. Då gillar jag mer att "svettas i grupp".

• gympatjej

Hej hej!! Vi har vart på semester i ca 3veckor nu, men nu kommer jag nog bli lite mer aktiv igen!!

Prinsen har fyllt 1 år och har nu också tagit sina första steg.
    Några steg tog han före 1 års dagen, men han har inte vart så intresserad av att öva. Idag tog han dock 7 steg!

• gympatjej

Har inte vart inne här på ett bra tag, men förstår att Beccagrodan är gravid!! Grattis!! Spännande. Mår du bra?

• gympatjej

Tränar alla på SATS? Ingen som kör i simhallen? Tycker de har helt ok pass där och mycket billigare än sats!

• gympatjej

MumCC - Vi var i Egypten med Marius när han var 9 månader och nu har vi ganska nyligen kommit hem från Bulgarien och han är nu 14 månader.

Det har gått jättebra att resa, var orolig inför båda resorna, men det gick toppen.

Jag hade med burkmat till honom, gröt, välling och blöjor. Vattenkokare är bra om det inte finns på hotellet. Mycket att bära på ditresan, men då är man säker på att man barnet får det som det är vant vid.

Jag har haft med mig ett litet "reseapotek". Vätskeersättning, febertemp, alvedon, ögondroppar, näsdroppar.

Vi köpte en lätt vagn inför Egypten resan som har vart toppen i sommar och på resorna. En Akta Graco Mirage. Kan varmt rekommendera den. Och den har hållt bra under resorna.

Hmm... undrar du nåt är det bara att fråga!

Svar på tråden Sollentunamammor!!