Inlägg från: Maria R |Visa alla inlägg
  • Maria R

Sollentunamammor!!

Hej!
    En Sollentuna tråd, så trevligt ! Ser att det finns några människor jag har stött på här på FL förut, hej på er. Och hej på alla er andra också så klart

Jag är nyinflyttad, bor i Töjnan och har en son på ett och ett halvt och en bebis i magen som aldrig vill komma ut som det verkar .

• Maria R

Men oj vilken aktivitet det har varit här inne! Skulle vara kul att vara med på en träff, men för vår del får det nog bli lite senare. Jag hade BF 5; e juli och kan knappt röra mig just nu känns det som, känner mig enorm. Och ta med en vild ett och ett halvt åring när man inte kan röra sig är ingen höjdare

Förhoppningvis har väl nya bebisen tittat ut den 19;e, men om den inte har det så blir jag igångsatt den 20;e juli. Jag är också SÅ trött på att vara gravid nu!

• Maria R

Hej och välkommen Nilam! Kul med ännu fler

Visst är det jobbigt att vänta Goåglad, jag håller på att dö av tristess. Inte blir det bättre av att jag har sammandragningar hela nätterna så jag knappt kan sova Min förra graviditet hann jag aldrig bli trött på, men den här gången... Ojoj, och min stackars sambo som måste höra på allt gnäll är det väl också rätt synd om. Hoppas att din bebis tittar ut snart. Ska du föda på BB stockholm föresten? Om jag blir igångsatt så får man ju inte föda där, men jag hoppas att lill bebisen tittar ut innan, jag trivdes jätte bra på BB stockholm sist gång.

• Maria R

Lägger in mig på listan jag också även om jag inte kan komma på några träffar den närmsta tiden

Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    Krodan, Rotsunda dotter Angelina 050508 och dotter Athena 061219
    AnkFisk, dotter Hanna 0504 och bf 070721
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Dulia, dotter Bianca 050813 och dotter Alma 070531
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Ankan1982,Edsberg son Alexander 050417
    Princess Leia, Rotsunda Dotter Sonja 050108 Och Bf 070811
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 och Bf 071206
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    5088, Edsberg dotter Jasmine 070329
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 och BF 070824
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222, bf 070705

• Maria R

Grattis GoåGlad! Visst är det skönt att allt är över! Elletr är det kanske nu det börjar

Och ÄNTLIGEN har vår lille kille kommit också! Tolv dagar över tiden tror jag bestämt att det blev. Men i tisdags bestämde han sig efter att min BM gjort en hinnsvepning, vad det nu är. Satte igång förlossningen gjorde det i allafall. Vi åke in till BB vid halv elva på tisdag kvällen och kvart i ett natten till onsdag vart han född. Så det var ju en ganska snabb förlossning det också, men det hade jag räknat lite med eftersom han storebror också kom snabbt.

Så nu är vi hemma igen, storebror har fått träffa lillebror och jag hoppas att jag nån gång kan följa med er på nån fika träff

• Maria R

Oj vad det skrivs här i tråden. Kul med aktivitet!

Goåglad, vål lillkille, prel. namn Svante, har också ont i magen som det verkar. storebror Sam hade ju också det men inte så här ont, Svante skriker varje kväll mellan tio och ett,och sedan sover han jätte oroligt. BVC tipsade mig om napp, jag har tidigare inte varit nån napp fantast, men nu testade vi i alla fall, och vilken skillnad. Det blir ju lätt en ond cirkel av ätande för dom där små, dom har ont, äter för mycket, får ännu ondare, äter ännu mera osv... Svante har velat äta minst en gång i timmen under hela dygnet, annars har han skrikit som en spädgris, men nu har han siovit själv i tre timmar med napp.

Dulia - jag ser inte fram emot att var ensam med mina två kan jag ju säga... Sam har inte blivit svartsjuk än, men jag kan tänkamig att han blir det när pappa börjar jobba igen. Och oavsett om han är svartsjuk eller ej kräver han ju en hel del stimulans. Hittills har vis löst det med att min sambo och Sam bor på lekplasten så han är riktigt utmattad på kvällen och inte orkar ställa till med så mycket. Men det kommer ju knappast jag orka sen.... Vad har vi gjort, skaffat TVÅ barn Men dom är ju väldigt söta båda två

• Maria R

Svante lyckades passera sin födelsevikt på dag fyra, något av en bedrift, men det är klart, äter man 24 ggr på ett dygn så kanske det inte är så konstigt

• Maria R

Goåglad - vi har också börjat med Sempers magdroppar här . Testa att ta en tesked, mjölka ur lite mjölk och droppa sempers dropparna och mata. Hoppas att de hjälper!

• Maria R

Hej!
    Hinner aldrig läsa ikapp alla inlägg, men jag såg nånstans att nån hade skrivit om en hopp gunga. Vill bara varna lite; hade en till Sam och han älskade den och hoppade mycket. En dag trillade den ner, med honom i och han slog sig rejält. Den där fjädern som ska hålla upp allt och ge studs gick av bara så där. Det vara bara slumpen som gjorde att han inte fick den i huvudet, vill inte ens tänka på vad som kunnat hända då Jag hade lånat den av en släkting men den var knappt använd innan Samuel haft den Min BVC sjöterska då sa att det var jätte vanligt att det hände olyckor med dom där.

Hoppas att alla har det bra i sommar solen. Snart kanske jag orkar hänga med på en träff också, ni verkar ha de så trevligt
    Men i veckan ska vi till mina föräldrar och stanna ett tag så vi får se när det blir. Jag ser inte fram emot bil resan med en nyfödd och en ett och ett halvt åring men på nåt sätt ska det väl gå.

• Maria R

BeccaGrodan- Har du testat med olika välling sorter? Samuel åt bara kall tetra välling i början, vägrade röra det jag blanade ihop själv. Men han blev vällinfantas först när jag slutade amma ordentligt.

Svar på tråden Sollentunamammor!!