Inlägg från: Siljelin |Visa alla inlägg
  • Siljelin

Sollentunamammor!!

Blev tipsad om tråden nu precis, är också en av dem som mer eller mindre varit med och startat trådar förr, men de har ju dött. Känner mig rätt tidspressad eftersom dottern (5v) vaknar när som helst, så jag har mest skummat igenom tråden så här långt. Mitt förslag är att vi gör en lite mer strukturerad lista över var vi bor (om man vill, förstås) och vilka barn vi har (eller har på gång). Min amningshjärna pallar inte att få koll på er alla annars. Picknick låter för övrigt som en bra idé! Fyll gärna på listan nedan!

Sollentunalista:
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604

-----------------------
    De som kan o vill ses den 19 juli kan väl skriva upp sig här.
    I första hand picknick i edsbergsparken o om regn så i stinsen.

BeccaGrodan
    Dulia
    Siljelin

• Siljelin

Noodle, tycker spontandopp verkar jättemysigt, men måste nog vänta några veckor till innan jag kan bada :o(

Blev det nån aktivitet idag, ni som var inne på det?

Måste nog gå och avlösa sambon, han har underhållit en gnällig bebis hela kvällen (i och för sig fick jag göra det resten av dagen...).

• Siljelin

Hej!

Vi är ett par stycken som troligen tänker promenera lite på Järvafältet på fredag. Någon som är sugen att hänga med? Så kan vi fika hos mig före eller efter.

• Siljelin

Tack för en trevlig träff.

Helt ok om min bild hamnar i nåns blogg.

Jessica är också skittrött efter dagen men för henne yttras det som en helvetisk kväll när hon (citat nån vi-föräldrar-bok) är "för trött för att äta och för hungrig för att sova". Hon vaknar gång på gång och är otröstlig, sover bara i famnen och knappt det (är väl som vanligt, med andra ord, fast mycket värre). Just nu kämpar sambon med nappen som hon hatar, snart blir det väl min tur igen.

Nån mer som är sugen på promis i morgon så kontakta mig. Det blir vid 13-tiden på Järvafältet.

• Siljelin

AnkFisk, tack för omtanken. Just nu är det tyst där inne och jag har precis duschat och ska in o kolla läget. Får se om sambon sover eller om han sitter lutad över spjälsängen med lillfingret i tösens mun...

• Siljelin

Grattis, Go å glad. Skönt att allt går så bra. Läste om din svanskota. Har precis samma problem och tycker (ta inte illa upp) att det är skönt att fler har samma sak, så kanske det inte är livsfarligt eller onormalt i alla fall. Jag var på min första "sociala sak" när Jessica var 11 dagar, en tjejmiddag söder om stan. Hon sov hela kvällen (ovanligt).

Camabo, Jessica gillar också bilen, men det känns som om besväret överskuggar fördelarna. Plus att det blir svårt att flytta henne sen - om man inte låter henne fortsätta sova i stolen, förstås. Vilket inte är så bra, plus att hon ofta vaknar när vi kommer hem. Men vi har nog inte övermänskliga problem på något sätt, bara vanligt kvällsskrik - även om det känns jobbigt medan det varar.

• Siljelin

Har lagt upp några (bara fem...) nya bilder i mitt galleri :o)

Nu börjar sambons semester, hurra!

• Siljelin

Måste också fråga en sak om amningen. Jessica har börjat med en ny ovana att (oftast på kvällen och nästan bara vid sittande amning) släppa rätt snabbt och skrika och sedan hacka efter bröstet igen. Det har hänt både när hon börjar, när hon sugit ett tag och när hon precis bytt bröst, så jag har förkastat teorier som att det bara är för att det kommer för snabbt (det gör det, för hon sätter ibland i halsen och hostar och skriker för det), och för att det inte kommer alls. Nya teorin är att det antingen är för att hon inte är tillräckligt hungrig utan jag bara tror att hon är det alternativt att hon är för uppjagad just då efter en lång skrikperiod, eller egentligen för trött för att äta, eller för störd för att äta (typ om man ammar på en mammaträff på stinsen). Men det känns som att alla teorier faller på något och aldrig riktigt stämmer. Blir förtvivlad när hon är riktigt ledsen och jag ska trösta med bröstet och hon bara blir ännu argare... Det funkade alltid förut. I sängen funkar det bättre men jag kan ju inte ligga och amma jämt (särskilt inte på nån mammaträff på Stinsen :o))

• Siljelin

Jessica har börjat sova lite i vagnen på dan, så nu kan jag sitta här en stund. 3 timmar sov hon i förrgår och en timme idag, fast nu provar jag att söva om henne efter en sångstund uppe.

Igår åt vi middag framför TV:n. Det tog 45 minuter innan vi upptäckte att den inte var på...

5088, skönt att kunna ta bort flaskan lite. Jag skulle också vilja att mina föräldrar hade ett lantställe! Låter mysigt.

Igår var vi på IKEA o köpte säng, Jessica skötte sig bra och blev beundrad av många främlingar, t.o.m. när vi bytte bajsblöja. Var också inne hos den snorkiga personalen på Babyland, samt på macken, ICA, återvinningscontainrarna + McDonald's. Då hade J tröttnat, så vi tog drive-through. Jag åt min hamburgare med fingret i Jessicas mun medan sambon tankade, sedan åt han sin hamburgare medan jag körde hem. Det gäller att planera!

Svar på tråden Sollentunamammor!!