Sollentunamammor!!
Vänta lite, det blev fel...
Vänta lite, det blev fel...
camabo, så du tycker det passar ihop?
AnkFisk, grejer är att vi har köpt en massa röda grejer (vantar, mössor mm) eftersom jag var så säker på att vi skulle ha en röd overall. Det finns även en röd overall som liknar den jag länkade till men jag gillar denna.
Lisa är jättetrevlig tycker jag. Av dom 3 vi haft så känns hon bäst.
camabo, förlåt att jag inte svarade dig utan bara skrev om mitt eget
Percis som AnkFisk skriver så känner du om Armica får feber och dom kan lätt bli väldigt griniga då också.
Nu har jag bestämt mig för overallen jag länkade till. Det blir en röd mössa till, dom andra grejerna har jag kvar lapparna på så dom kan jag lämna tillbaka.
rooos, välkommen hem
Idag åkte jag till Sollentuna C och när jag stod och väntade på bussen här hemma så kom AnkFisk fram och sa hej. När jag var i centrum så var jag inne på Pressbyrån och när jag var klar och vände mig om stod noodle där. Och när jag skulle åka hem hamnade jag på samma buss som camabo.
Becca, japp
Jag måste säga att det känns skönt att jag nu börjar känna lite människor här i Sollentuna. Vi har bott här sedan maj -05 och jag har verkligen känt mig ensam. Jag var ju höggravid med Bianca när vi flyttade hit och så mådde jag så himla dåligt efter hennes förlossning så jag isolerade mig helt. När jag började känna mig bättre ca 6 månader senare så var det svårt att ta sig ut ändå. Så det var bara hon och jag hela dagarna och maken hade konstiga tider på jobbet så jag var själv mycket på kvällarna också. Det var då planeran på att flytta tillbaka till Västerås kom och vi höll ju nästa på att köpa en lägenhet där. Men så blev vi ändå kvar och nu vet jag inte om jag vill flytta från Sollentuna alls (vi har haft planer på att flytta till Värmdö och har letat boende där i 1 år nu). Trivs himla bra här och om vi kan köpa loss vårt hyresradhus och sen göra lite pengar på det om några år så kan vi köpa något bättre.
Becca, ja det är dyrt med boende men jag är sugen på dom här små bostadsrättsvillorna som finns i mitt område. Har vi bara en kontantinsats så är det inga problem för oss att klara den kostnaden
noodle, jag har märkt att folk inte kommer och knakar på och velat umgås
Jag är inte heller nån person som har jättelätt för att ta kontakt och träffa nya människor men man får försöka att ta för sig lite.
lillmondinos, ja när man var liten så behövde man bara gå ut på gatan så hade fick man vänner
Becca, ja vad trevligt att bli grannar
Jag har faktiskt ingen aning om vad dom kostar idag och inte heller vad avgiften är på men jag har för mig att ett par köpte sitt hus för 1,2 milj för ca 10 år sen så dom lär väl kosta över 2 milj idag. Jag har också för mig att hon sa att dom har en avgift på ca 5000 kr/mån men jag är inte säker. Dessutom är det två olika föreningar så avgiften kan ju skilja sig lite beroende på vilken förening det är.
Jag vet inte hur stora dom är i kvm men jag har varit inne i två hus där och dom är rätt små, helst dom husen som har snedtak. Jag tror det är 3 sovrum uppe och två är väldigt små och så är det ett sovrum nere samt kök, vardagsrum och tvättstuga. Men det är himla mysigt där!
Jag går alltid igenom kvarteret när jag hämtar/lämnar Bianca på dagis och på eftermiddagarna är det alltid massor av barn och vuxna ute. Jag får en bulleby-känsla av att gå där!