Inlägg från: BeccaGrodan |Visa alla inlägg
  • BeccaGrodan

Sollentunamammor!!

CaS: skönt att få va hemma lite själv ibland men visst känns det konstigt oxo..

föresten.. ni som va med idag.. jag skriver i en blogg på nätet, handlar mest om vad jag och Alvin gör på dagarna, jag tog en bild på er alla idag när vi va o fikade, är det någon som har nått emot att den hamnar i min blogg, skriver inte ut namn tänkte jag utan bara typ fika med andra sollentunamammor eller liknande... är det ok med alla? skrik till annars!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • BeccaGrodan

Maria: GRATTIS till sonen, härligt att han äntligen är här...

Nisa: välkommen kul med ännu fler i tråden...

promis i morgon funkar inte för mig tyvärr men jag la in i andra tråden om ny träff den 30:e så skriv upp er ni som vill o kan... va jätte trevligt att ses idag!

nu ska jag sova, gick iofs o la mig för länge sen men fastnade utan att somna med tvn på o sen vaknade Alvin o ville äta o nu sitter jag här

• BeccaGrodan

GoåGlad: så skönt att allt går bra!
    det är nog rätt olika när man känner att man orkar iväg...
    Alvin föddes den 3januari o den 6e va vi på födelsedagsmiddag hos min mamma men efter det tog vi det nog rätt lungt några dagar... men ja lite promenader o små korta utflykter gjorde vi nog rätt snart.. jag va dock lite nojjig för att träffa för mycket folk då han föddes mitt i rs tider..
    du får känna efter själv när du orkar och vill, men klart vi hoppas få se er på träffarna när du känner att du orkar med!

• BeccaGrodan

tjopp! vad ni skriver!!! :)

noodle: välkommen hem!! kul att du hänger med på nästa träff vi hade verkligen super trevligt senaste... !

5088: urk jobbigt med allergi och med mannen som bara jobbar o har sig när ni har  semester...

Dulia: förstår att det är tufft när Bianca ju trots allt inte är sååå stor än, ser vad jag har att "se fram emot" om det blir som vi vill i med planeringen här
    har tyvärr inga bra råd att ge dig då jag aldrig vart i din situation men hoppas det blir bättre... kramar till dig...

någon annna här som har 2 eller flera barn rätt tätt?

idag har jag vart hemma hos en av mammorna från bvc föräldragruppen det va trevligt, vi va 5 stycken av oss som brukar vara på våra träffar som va där, vi fikade, pratade bebisar och hade trevligt...
    har ni andra bra grupper på bvc?

• BeccaGrodan

haha vilka roliga ringsignaler ni kommer på ;) jag kan bidra med en som heter glädjetjut i falsett

Jo min mammagrupp kom väl oxo i gång rätt sent tror jag men nu ses vi dessto mera, jätte trevlig grupp jag har hamnat i, skoj! men även kul att ha er här, verkligen roligt att det blev sån fart på den här tråden, är ju lite lättare att träffas när alla bor i samma kommun... o snart är det träff igen, rätt många är vi som skrivit upp oss på den, hoppas bara vädret blir fint... vad gör vi annars? stinsen är väl inte super skoj... åhh jag längtar till öppna förskolorna öppnar igen.. haha det har jag inte sagt förut va?

kram på er!

• BeccaGrodan

god morgon!
    tråk väder det är i det här landet :/
    jag ska iväg sen o handla lite på stinsen om någon har samma planer kan man väl ses på en fika? alltså ingen direkt uppstyrd träff men om nån annan han samma planer gör det ju inget om man dricker lite kaffe tillsammans
    skrik till, vet inte än vilken tid, blir nog efter lunch....

• BeccaGrodan

hmm det kanske jag skulle lagt i träff tråden? fast det känns inte som en direkt planerat träff så jag hoppas det är oki att det ligger här :)

• BeccaGrodan

camabo: jag sticker om en kvart typ.. är väl där vid kvart över ett.. ska gå lite i affärer-- vad sägs om en fika strax före två-- inget långvarigt kanske men ska du ändå dit så kan vi ju lika gärna ta en fika lixom :)

• BeccaGrodan

GoåGlad: du får sprida depp, vi har ju varit där oxo, hormonerna svallar o kroppen värker men det går över förr eller senare... passa på att "utnyttja" att mannen är hemma med dig och ta hand om kroppen!

Noodle: jag skulle lungt kunna tänka mig att åka till barnens hus eller babyland, vet inte vilka som har bäst utbud? när på dagen hade du tänkt dig?
    larvigt att du missade oss vi hade en mycket trevlig fikastund :)

är så bra med denna tråd då man lite spontant kan styra upp en fika eller promis...

näe nu ska jag gå o se om lilla monstret tänker somna, han verkar trött (brukar iofs inte sova vid den här tiden) men vägrar somna o ligger o snackar o har sig.... risken är att han hinner bli övertrött innan nattningen om han inte sover nu...

• BeccaGrodan

Noodle: babyland blir helt oki för mig, jag behöver ju inte titta på nått överhuvudtaget men det är alltid skoj att kika på vagnar man kan ju parka vid babyland o ta en promis till ikea kanske.. om man inte ska handla nått stort på ikea då förstås ;)
    Alvin brukar sova vid typ 12-12.30 o äta lunch direkt där så jag skulle kunna sticka runt 12.30-13 eller så...

Svar på tråden Sollentunamammor!!