Camabo: du har ett skönt tugg och en härlig humor, och jag garvar verkligen högt mellan varven.
Hörni alla; ta inte alla orden på största allvar, precis som sagt, tror att Camabo har en stor portion av glimt i ögat och en vilja att få oss att skratta. (vilket jag gör så jag nästan kissar på mig när hon ska stampa på Caps Lock tangenten
)
Jag tycker att vi ska passa på att ransaka oss själva lite och ta till oss lite av det som "kommer fram" här.
Jag talade om för mina föräldrar redan vid inskolningen att jag inte kunde ägna så mycket tid till annat än avstämning av dagen under hämtningsstunden. Och jag valde att låta föräldrarna ringa mig på kvällen om dom ville ha råd och hjälp eller om vi behövde diskutera nåt som kanske skulle tas tag i. Och det funkade faktiskt riktigt bra, men det är minsann inte alltid så lätt att vara så rak med "sina föräldrar", är så lätt att folk blir stötta för att man måste avbryta. Men det är ju för allas barns skull som man inte kan stå och diskutera allt som föräldrarna undrar och vill ha råd om just då. Det jobbigaste var nog ändå dom föräldrar som hämtade sist och inte passade tiden, "jag va ju ändå bara hemma". Det retade mig faktiskt, att dom inte hade respekt för mitt jobb och för mina tider, även om jag själv hade småbarn hemma. Var gånger när jag fick kasta mig i bilen för att hinna iväg till det jag hade planerat att göra efter jobbet. Jaja, många funderingar är det, men som sagt, passa på att reflektera lite så kan vi alla hjälpas åt att bli "lite bättre" på lite av varje
Måste komma med ett litet inlägg om föräldrar som har barn hos dagmamma.