Sollentunamammor!!
Jag hoppas det blir toppenväder i morgon så vi kan ha picnic! Jag bakade drömmar idag och hoppas att det blir kvar så ni får smaka!
Jag hoppas det blir toppenväder i morgon så vi kan ha picnic! Jag bakade drömmar idag och hoppas att det blir kvar så ni får smaka!
Jahapp...det verkar som det blir Stinsen idag...kallt, grått o trist ute... men jag har iaf lyckats få Fia att somna efter morgonamningen vilket varit jobbigt när jag varit bortrest till mormor och när farmor har varit här...de vägrar att släppa henne och tillslut blir hon så trött att hon bara vrålar....
Säger detsamma...tack för idag! Det var supertrevligt men jag vet inte vem som är mest trött...Fia som somnat om...IGEN...eller jag...som dricker kaffe för att kvickna till :D!
En småbarnsmammas avkoppling: ligga i badet och läsa Annika Lantzs bok 9 1/2 månad...höra hur sambon rusar upp för trappen för att ta hand om en "nappincident" och läsa om någon som har en bebis med mer ont i magen än sin egen...
Camabo: Fia släppte oxå taget en del men jag fick för mig att det dels berodde på att hon behövde andas lite och dels att hon liksom ville "vila lite"...det är tydligen ganska ansträngande att suga...sen såg jag sist att du använde flaskorna till Medela-pumpen...har du testat med Mam ultiventflaskorna? De ska tydligen likna bröstet väldigt mycket när barnet suger, dvs med en vanlig flaska blir det ju liksom vakum och de måste släppa taget för att få in luft i flaskan och med Mamflaskan kommer det in luft hela tiden...kan det vara så att det liksom är ett beteende hon lagt sig till med från att suga från flaska och gör likadant med tutte????
Siljelin: visst är det skönt med mannen hemma??!!! Idag gick han runt på tomten med Fia i BabyBjörnen och medans jag städade skafferiet hörde jag hur de två snackade...sen kraschade hennes hårddisk och hon sov som en sten! Hela dagen har det varit full rulle och hon somnade 18.30 för natten! Personbästa!
Andra dagen irad då Fia varit en liten gnällig bebis...inget duger...dessutom har hon inte tagit sina sedvanliga långa sovstunder utan bara små power-naps som inte räcker långt så nu har hon tuppat av vid 18.30 igen...gäller bara att mamsen anpassar sig efter det och oxå går och lägger sig i tid..
Tittade iaf i "Att växa och upptäcka världen" och nog tusan är det så att hon precis har börjat ett nytt utvecklingssprång...alla "symptomen" stämmer och det känns iaf lite lättare att veta att det kommer att gå över och att hon är på väg att lära sig nya grejer...tur att mannen är hemma hela augusti!
Camabo: Säkert något utvecklingssprång....om inte...så kan man alltid tänka att det är ett utvecklingssprång...då känns det som att det inte är en ny trend utan nåt som går över..
Jag lade mig tidigt och Fia ville helt plötsligt amma 2 timmar tidigare än vanligt och nu tror min kropp att den har sovit nog bara för att jag fått sova i 5 timmar. Min kropp begår myteri mot min hjärna!!
Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt lösenord för att skaffa plats på dagis!
Leia07 och Siljelin: om ni kanske minns så diskuterade vi hur det var med föräldrarpenningen..att man var tvungen att ta ut 180 dagar innan barnet fyllt 1 år för att få lägstanivådagarna....jag ringde till Försäkringskassan idag och det är så att man behöver INTE ta ut de 180 dagarna under barnets första år utan det är så att man överhuvud taget måste ta ut 180 dagar för att få tillgång till lägstanivådagarna men de försvinner INTE!!!
I övrigt: fick låna en skiva av grannen med olika stycken av Mozart, det ska tydligen vara så att Mozart påverkar barnens lärande positivt och Fia lyssnade verkligen! Efter några stycken lade vi henne i vagnen och hon sover fortfarande som en sten...
Dulia: skickar stöd virituellt! Måste vara himla tufft med en liten bebis och en stor bebis som kämpar emot. Jag fick iaf uppfattningen att du är en stark mamma som klarar det mesta! Bara att hoppas att det är en kort men intensiv period innan storasyster fattar galoppen!