Inlägg från: Camilllla |Visa alla inlägg
  • Camilllla

Sollentunamammor!!

Jag har just sovit en stund i soffan, skönt Det var länge sen man hade tid att slumra till där...

För att hålla lite ordning på om någon vill hänga med mig och Becca på fredag kan vi väl göra en liten spontan lista för det också?

De som vill ses och hitta på något på eftermiddagen 13/7

Camilllla
    BeccaGrodan

Hmm fredagen den 13:e alltså.. Hade jag inte koll på Vad säger ni, ska vi ses kl 13 eller 14 och vad ska vi göra? Blir vi inte så många (ser iofs inte ut så i nuläget) är ni välkomna hit om ni vill så kan man gå en promenad och kanske picknicka lite om det är fint väder...

De som kan o vill ses den 19 juli kan väl skriva upp sig här.
    I första hand picknick i edsbergsparken o om regn så i stinsen.

BeccaGrodan
    Dulia
    Siljelin
    5088
    Modesty2000
    noodle
    Ankan1982

Pedant som jag är var jag tvungen att fixa båda listorna lite Sen är det fritt att skriva upp sig om man har lust och möjlighet!

• Camilllla

5088: Då får hon nog den sömn hon behöver Noel var från omkring 2 månader till 4 månader dålig på att sova längre stunder på dagen men nu har han börjat sova ordentligare.. Nu har han sovit i snart 1½ timme, men om vi är ute och går vaknar han oftast tidigare..
    Jo hemmet har en förmåga att förfalla när man har de här små och sen när det ska komma besök får man göra ett himla ryck

Amita: Så bra att du hittade det!

• Camilllla

Becca: Ja det låter faktiskt som du får starta något eget Jag kan ju hänga på som ändå inte vet vad jag ska syssla med

• Camilllla

CaS: Jag tyckte det blev bra ordning på listan

GoåGlad: Sista tiden av graviditeten satt jag mest inne.. Åkte endast ut för att handla mat eller hälsa på mina föräldrar ibland och enda gången jag körde bil själv var när jag skulle till bm och min sambo jobbade
    Ibland kom becca och Alvin hit och vi tog en promenad, jag tvingade mig att orka med det för jag tänkte att det kanske skulle få fart på nåt... En vecka efter bf var det jättekallt och de var här och vi gick en promenad, inte så långt men med min takt höll vi på att frysa ihjäl ändå.. Sen åkte jag och Johan och storhandlade på kvällen och på morgonen efter gick vattnet

Annars sov jag länge på dagarna och satt uppe på nätterna och tittade på inspelade TV-serier och åt glass Har inge direkt atips för hur du ska orka men gör bara det du känner för och det du orkar med!

Ni får gärna komma hit imorgon, jag och Becca har bestämt att ses vid 14, sen får vi se vad vi gör beroende på väder..
    Sen är väl inte mitt hem så barnsäkrat än för större barn men kommer det några såna får man väl hålla ett öga på dem
    Skicka ett mail till min inbox om ni behöver adressen!

• Camilllla

Leia07, Goåglad och BeccaGrodan, det var kul att träffa er alla idag!

Och här är det kors i taket men Noel somnade ensam i sin säng..! Vi tyckte det var sovdags, men han bara bökade i famnen och sen blev det tydligen dags att bajsa enligt honom och när det var avklarat var han fortfarande bara bökig.. Så jag la ner honom i hans säng så han fick lugna sig lite och hans pappa drog upp speldosan i sängmobilen två gånger.. Sen sov han inom säkert 10 min iaf..! Har aldrig hänt att han somnat ensam i sin säng för natten...

Airam E: Kan tänka mig att det känns väldigt konstigt att inte ha sin lilla hemma över natten...

Becca: Här har vi ju inte ens fredag med Johans schema, här är det onsdag idag
    Tror helt klart att du sitter ensam och super ner dig där nu såhär på fredagskvällen... Sen om Alvin vaknar kan du bara vingla in och andas på honom så somnar han igen
    Jag gillar inte alls öl och har inte druckit nånting med alkohol sen typ valborg 2006... Kan ju nästan kalla mig nykterist

Dulia: Och så började jag med att skriva et tinlägg till dig men slarvade bort det...
    Enligt boken "växa och upptäcka världen" (väldigt uppskattad i många trådar här, vet inte om du har den..) kommer barnen in i olika utvecklingsfaser, räknade efter bf.. Under dessa kan de börja sova dåligt, äta sämre och vara allmänt klängigare och griniga.. Den första utvecklingsfasen inträffar enligt boken kring 5 veckor så kanske är det där Alma befinner sig just nu? Isåfall kan vi ju hoppas att hon snart börjar sova bättre igen på nätterna bara fasen är avklarad!

Ankan: Noel började sova i eget rum nu kring 4 månader...

noodle: Vad gulligt det låter

• Camilllla

Idag var vi hos mina föräldrar och jag och Johan gick och kollade på marken där vi vill bygga.. Man har så mycket idéer men det är ju inte ens säkert att vi får bygglov...

Noel sov såklart i bilen på väg hem och nu ligger han glad som sjutton och sparkar i spjälsängen...

Nu har Johan semester i 4 veckor så då blir det ngo inga träffar för min del Men vi har ju hela hösten framför oss sen..!

Noodle: Vad mycket fint du gjort! Jag är så totalt ointresserad av att fixa, min sambo får till och med sköta blomlådorna

Modesty2000: Brukar din mamma och Fia inte träffas så ofta? Här går det ganska bra att lämna Noel hos mina föräldrar, men han blir ofta skrämd av min mormor och morfar för de pratar så högt och är så ivriga.. Tycker de kunde tänka till när det blir så varje gång...
    Skönt ändå att du har så mycket mjölk! Här känns det som att det börjar bli onödigt att amma, efter en minut tycker Noel att det är klart.. Men jag vill gärna hålla kvar amningen i sängen på morgonen och jag är rädd att det också skulle sina om jag slutar med amningen på dagen..!

Becca: Låter superjobbigt med tanden, blir ju nästan så man fasar för det här... Har den börjat komma upp nåt ordentligt då? Hoppas han och du får sova en del sammanhängande inatt iaf!

• Camilllla

GoåGlad: Åh så spännande! Tror du det är på g på riktigt?

Becca: Vi håller oss nog mestadels hemma (eller hemma hos mina föräldrar) och myser alla tre, visst är det kul att träffa er också men vi har ju hela hösten på oss sen

AnkFisk: Ja det är ju så att det vore skönt att veta exakt vilken dag bebisarna planerar att komma... Hoppas din vill ut snart iaf

• Camilllla

Becca: Vi kommer ju träffa andra också såklart, inte bara varandra i fyra veckor Men vi tycker det känns mysigt att umgås hela familjen nu när han är ledig så vi har inte gjort några planer ensamma om man säger så...
    Gissar att du har christoffer hemma nu

Någon som vet hur det gått för Goåglad.? Har det hänt nåt mer, har de åkt in..?

Svar på tråden Sollentunamammor!!