• Armino

Sollentunamammor!!

Armica bidrar med ta-i-och-bajsa-så-man-nästan-blir-blå-i-ansiktet-grymtning. Och min styvsysters son William bidrar med jag-koncenterar-mig-på-den-här-intressanta-saken-så-stör-mig-inte-gnyende Cool

Framtiden var bättre förr.
  • Armino
    Goåglad --> Baby blues hade jag också. Jag grät konstant i två veckor. Och Armica hade lite ont i magen så hon grät också. Så Jörgen visste inte vem av oss han skulle trösta först. Det roligaste var nog när vi skulle äta middag en dag och jag började gråta när jag fick se att Jörgen skurit upp morotsstavar. Jag förstod inte hur han kunde vara så omtänksam att han tänkte på att skära upp grönsaker  Det bästa man kan göra är nog att prata med andra, så hör av dig om du känner att allt känns svart och dystert! Och det går över med tiden. Det kan vara bra att komma ihåg!

Camilllla --> Ja, jag testar med pump. Det är visserligen lite jobbigt att behöva diska delarna hela tiden. Men det är väl ett litet pris att betala. Och som du säger så är det inte så farligt att behöva ge lite ersättning. Det känns som att jag glömmer bort det ibland. Men jag ska börja upprepa det för mig själv: "Det inte farligt att behöva ge lite ersättning, det inte farligt att behöva ge lite ersättning..." Glad
    Gråt inte över spilld mjölk, men brännvin.
  • Armino

BeccaGrodan --> Jag skulle kunna tänka mig en träff i Stinsen. När är du där? Eller har du redan åkt? Jag såg nu att det var ett tag sen du skrev...

Har man sagt A, har man klarat lekis.
  • Armino
    BeccaGrodan --> Kör på det! Jag skickar mitt mobilnummer till dig via MAILEN HÄR (jävla caps...) så kan vi höras om det skulle bli strul...
  • Armino
    Goåglad--> Under de första två veckorna av Armicas liv grät jag som sagt konstant. Jag grät till och med åt Trissreklamen där tanten med taxen som bor inne i den gråa storstaden vinner en massa pengar och taxen blir jätteglad och får springa omkring på gräset i solen på landet. Jag kunde verkligen k ä n n a taxens lycka  Fast jag försökte vara tapper och inte släppa fram gråten. Gör inte så. Det är bättre att gråta mycket i 10 minuter än att gå och småsnyfta i 45 minuter. Och låt mannen hjälpa till! Jag var också rätt illvilligt inställd till att lämna över till honom. Jag skulle klara allt själv. Amma, laga mat, städa, tvätta, vika kläder, fixa med försäkringskassan. Allt. Och i vanliga fall är jag rätt lat och smiter gärna undan om jag lyckas. Men Jörgen sa att det kändes skönt att få hjälpa till med det praktiska eftersom han inte kunde hjälpa till särskilt mycket med det emotionella och amning och sånt. Och hyra dvd? Det är mycket billigare att ladda ned! Jag kan tipsa om Mystery Science Theater 3000. Hysteriskt kul! Jag skrattar så jag gråter när jag ser det!

Beccagrodan o Noodle --> Jag skulle gärna ha följt med till Ikea/Babyland. Men jag ska på återkoll på Danderyd imorgon så det blir inga roliga utflykter för min del Ledsen Men jag hoppas ni får kul. Och jag hade jättekul idag Becca! Skönt att få prata i normalt tonläge med någon som varken dräglar eller har päls och går på fyra ben (Jörgen gör så ibland. Jag vet inte varför Skrattande) Och nu är jag också helt inne på öppna förskolorna! Jag räknar dagarna till de öppnar!
    Alla harar skjuter mitt i prick.
  • Armino

Vecka 37 ska vi åka till Spanien med mamma och mormor. Det ska tydligen vara nån slags släktträff där nere. Min mormors kusin eller syssling eller syster eller nåt har nåt hus där nere... Ja, jag vet inte riktigt. Jag vet bara att jag och min lilla familj har fått en gratisresa till Spanien. Då ställer man inga frågor Glad Är det nån som vet vad man ska tänka på vid utlandsresa med en 4 månaders bebis?

Det är svårt att lära gamla sitta på hundar.
  • Armino
    Krodan skrev 2007-07-26 13:53:15 följande:
    Jag igen då Vi tänkte åka till sambons släkt i grekland när Athena (minstingen) var 4:a månader. Jag pratade med bvc om det och även läkaren (på 2 månaderskollen) och de får inte avråda, men de rekommenderar inte att manåker utomlands med så små. Jag tyckte ju att eftersom jag helammar så är barnet skyddat mot det mesta, men enligt läkaren är de ganska infektionskänsliga och deras vaccinationer har inte börjat verka än (de har ju bara fått en liten dos) så hon tyckte att vi borde vänta. Sen har jag pratat med massor av folk som åkt och det har gått jättebra Men för att vara på den säkra sidan kolla försäkringar noga och ha med ett bra rese apotek med febernedsättande, snorsug är oumbärlig om de blir förkylda, näsdroppar osv. Vi åkte aldrig utan stannade hemma och då fick hon RS-viruset istället så man undrar ju om det inte vart bättre om vi åkt
    Hmmm... nu blir jag orolig... Men biljetterna är redan bokade och betalda så det är bara att hoppas på det bästa. Men jag skulle helst av allt vilja stänga in henne i en sån här plastbubbla: http://www.reelingreviews.com/bubbleboypic.jpg. Men då skulle väl min släkt skämmas för mig. Det jag är mest orolig för är ändå värmen... Hur gör man för att hålla en sån liten bebis sval om det blir varmt? Fuktad mössa/hatt vet jag, men annars då? Nån som har nåt annat tips?
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själv.
  • Armino

Jag har också funderat lite på såna där vyssanlulltassar. Köper man dem på Ikea eller? Och hur funkar de? Är det kanske värt att investera i ett par såna...?

Idag köpte vi sjukt mycket kläder till Armica eftersom hon snabbt börjar växa ur de flesta kläder hon har. Det känns lite slösaktigt att köpa så mycket kläder men eftersom hon bara kan ha kläderna i några månader så är det ju värt det. Och när man hittar en gul body med texten "Sover inte jag så sover ingen" så kan man ju inte låta bli. Dessutom har HM utförsäljning och sålde en massa fina saker för 50:- styck. Tips från mig till er!

Nu ska jag fortsätta lyssna på den sjukt dåliga tuggummimusik som strömmar ned från lägenheten över oss där grannens son har 14isfest. Skrikandes

Den som gräver en grop åt andra får 88:50 i timmen.
  • Armino

Oki. Ska genast surfa vidare i jakt på tassar! Öl gillar jag inte, men ett glas vitt skulle sitta fint. Eller en Barcardi Breezer vattenmelon. Ååå... eller en white russian!!! Cool Men jag får vackert hålla mig tills i november. Imorgon ska jag iofs jobba 5 timmar på mitt extrajobb så Jörgen och Armica ska vara ensamma. Vi får se hur det går... Förvånad

Den som gapar har oftast öppen mun.
  • Armino

Mitt jobb går ut på att sitta och lyssna på folk som pratar i telefon. Ni vet de där one2one-linjerna? Jag sitter och kollar så att de inte pratar om sex o våld o annat förbjudet. Vilket är precis vad de gör, så den mesta tiden spenderar man med att slänga ut folk... Det blir rätt tröttsamt i längden Fundersam

Den som gapar efter mycket sätter ofta i halsen.
Svar på tråden Sollentunamammor!!