Inlägg från: Camilllla |Visa alla inlägg
  • Camilllla

Sollentunamammor!!

CaS. Jag vet inte heller..! Har jobbat som (outbildad) barnskötare och i butik på Arlanda... Började en månad på LHS men det var absolut inget för mig... Funderar på att försöka få sommarjobb på bank nästa år (är gymnasieekonom) men vet inte vad jag känner för och hur det kommer funka.. Har funderat på alla möjliga utbildningar men inget känns bra..!

• Camilllla

GoåGlad: Åh så härligt, grattis!

Becca: Ja vem vet, om 2 veckor kanske vi är helt less på varann här hemma
    Kan tänka mig att det blev både roligt och konstigt för Alvin med pappa hemma! Tyckte Christoffer att han hade växt mycket och så?

Dulia: Jag är tvärtom, en del säger ju att det var så skönt och slappt att plugga men jag tycker bara det är jobbigt...
    Jag skulle ju gärna vilja ha 4 barn, av den anledningen att vi isåfall skaffar nummer 3 när de andra är 6-8 år, för 3 småbarn verkar lite överkurs.. Men samtidigt så är jag osäker på om vi vill ha 4 barn och då vill jag inte att 3:an ska bli alldeles ensam där på slutet.. Hur ska man göra?

• Camilllla

Ha det så roligt idag ni som ska på träff! Här verkar det vara tänder på G så det är nog tur att vi inte skrev upp oss...

Noel har varit gnällig ett par dagar och igår såg vi att det ser ut som att de två nere är på väg upp.. Han har varit svår att få att somna ett par dagar och inatt har han vaknat nästan varje timme från 3.30...

• Camilllla

GoåGlad: Så underbart! Låter som en del lite läskiga upplevesler med vatten i bilen och blod på bm men skönt att det inte var så farligt som det såg ut
    Ja visst är det värt det! Ska kolla ditt galleri, men gissar att du inte fått in några bilder på honom än? Säg till om du sätter in sen
    Grattis igen!

• Camilllla

GoåGlad: Nu när jag ser på bilder ser mina bröst helt sjukt stora ut den dagen vi åkte hem från BB, men det lugnar sig ganska snart! Första dagarna kunde jag inte ha någon BH men efter nån vecka funkade nog de som passade i slutet av graviditeten... Det onda lugnar sig också Jag kommer ihåg att jag satt och gnällde i telefonen med mamma...
    Skönt att han är så nöjd och amningen funkar bra

Jag åkte på livmodersinflammation första veckan och blev febrig men så snart jag hämtat mig från det, 9 dagar efter att han föddes, var vi ute och handlade första gången.. Sen åkte vi på lite besök till familjen och det gick väl bra har jag för mig.. Jag kände mig mest bara stressad över att så många ville se och komma hela tiden och man kände sig dum om man inte orkade och det blev lite för mycket.. När Noel var 5 veckor vände det och jag började istället planera in saker att göra för att inte ha tråkigt Sen är det såklart HELT upp till en själv när man orkar vad

• Camilllla

Vi är nu i mina föräldrars tomma hus... Noel sov 13.30-16 ungefär idag och sen vägrade han sova mer..! Från ca 19-21 var han övertrött men sovvägrade så sen gav jag honom hans gröt, han lekte lite med sin pappa och sen blev det kvällsmålet (men det gick inte ner så mycket ersättning efter grötportionen såklart)... Han var ju lätt att natta iaf, alltid nån fördel

Imorgon åker vi vidare härifrån till Johans landställe...

• Camilllla

Nu har vi haft några intensiva dagar på Johans familjs landställe.. Farmors stolthet ska ju visas upp för alla så det har blivit rätt mycket för stackaren...

Dulia: Har nog itne heller något bra tips att ge.. Hon är ju ganska liten fortfarande så att sitta och pratat ordentligt med henne om vad som gäller hjälper ju inte direkt Hoppas det blir bättre snart, om inte annat är det väl inte så länge kvar inann hon börjar dagis igen (för visst börjar hon igen efter sommaren?) och då kasnke det blir bättre, du får mer ork att ta itu med problemet när det uppstår och hon får lite tid med kompisar utan lillsyrran... Kramar!

GoåGlad: Tror aldrig man kan amma dem för mycket! Här har vi ocsås såna där kräkproblem ibland fast Noel är 5 månader nu, han kan amma (och då har han inte ätit på flera timmar) för att strax efter kräkas upp mängder..! Jag förstår inte varför för han måste ju behöva det när han inte ätit på så länge?!

• Camilllla

Idag var det 5-månvaccinering här.. Kl 10.30 skulle vi vara där vilket är en tid då Noel egentligen mer eller mindre brukar sova fortfarande så han somnade direkt i bilen på hemvägen och sover än... Får se sen om vaccinationenn får några biverkningar denna gång...

camabo: Har inte riktigt koll på hur gammal din lilla tjej är..? Egentligen ska man ju inte behöva väcka för att amma men eftersom du jobbar på att få igång produktionen kanske det ändå kan va smart..? Första veckan eller så såg jag till att amma Noel var 4:e timma dygnet runt men sen när vi sett att han gått upp som han skulle slutade jag med det.
    Här har vi fått köra tillägg sen 2,5 månader. Först hade vi en intensiv vecka då jag försökte amma mer men bvc var ändå inte nöjda så sen dess är det båda flaskan och bröstet som gäller.. Och sked också nuförtiden
    Angående mammagrupp så startade min rätt sent, Noel var över 3 månader då... Beror på hur många som fötts i området på sistone, det var en som startat precis när han var nyfödd...

Maria R: Här har vi avänt napp sen han passerade födelsevikten, som de sa på BB att de skulle göra... Har aldrig ångrat det
    Hoppas det kommer gå bra med dina små killar samtidigt, och det är ju tur att de iaf är så söta

Siljelin: Låter inte helt främmande det där Men nu vid 5 månader börjar det kännas som att livet inte enbart kretsar kring Noel och dessutom har han lite rutiner man kan planera efter...

• Camilllla

GoåGlad: Skönt att höra att fler bebisar är vakna länge.. Noel har nästan aldrig vaknat tidigt på morgonen och ett tag somnade han så sent som 01 på natten ibland..
    Visst är det svårt att komma ut när man har ont, och så sitter man fast där i soffan med en bebis på bröstet... Men snart kommer det vara bättre! Och då kommer du sakna den där pluttinutt-bebisen och troligen också glömt det onda i underlivet

Camabo: Det sägs ju att en pump inte alltid funkar lika bra som en ammande bebis men personligen vet jag inte alls.. Prova med det för jag tycker det är onödigt att väcka bebisar och störa deras dygnsrytm i onödan Sen är det ju inte katastrof att behöva ge lite ersättning, lite dyrare och bökigare men nu har vi ju ändå kommit in på vanlig mat och gröt så det blir itne så många amningar längre...

Svar på tråden Sollentunamammor!!