• Dulia

Sollentunamammor!!

Jag borde gå och sova men äntligen har jag lite tid för mig själv så jag ska nog vara upp lite till.
    Vi har det rätt så jobbigt med lite sömn just nu. Lilltjejen äter väldigt ofta på nätterna så det var längesen jag fick sova ordentligt. Vi har haft några veckor med matningar varannan timme som den senaste tide övergick till matningar var 3:e och t.o.m var 4:e tim. Men så har hon börjat med att vakna ofta igen. *suck* Det riktigt tragiska är ju också att hon enbart äter ersättning så det finns ju inget vi kan "sätta in" när det börjar bli riktigt krisigt med sömn. Maken undrade idag om det inte finns sömnmedel för små barn så vi iaf får sova en natt Bianca var en riktigt lyxbebis som sov hela nätter från hon var 3 månader och innan dess var det inte så många matingar/natt heller. Vi är helt enkelt inte vana med en bebis som bara vill äta!

Första gången vi lämnade bort Bianca över natten var när Alma föddes. Det var riktigt jobbigt att somna första natten eftersom Bianca inte var där. Sen blev vi kvar en natt till pga att vi upptäckte att Alma har gomspalt och då var det riktigt jobbigt att vara från Bianca. Men vi fick i efterhand veta att hon inte hade frågat efter oss en endaste gång och att hon hade haft det jätteroligt hemma hos mormor.

• Dulia

Ankan, härligt att få sova!!! *avis*
    Bianca började sova i eget rum när hon var ca 1½ år men hon kommer ju in till oss lite då och då. Sen lillasyster föddes så är vi alltid fyra personer i sängen på morgonen.

• Dulia

Issa, det låter verkligen härligt med utekväll! Vi har inte haft någon på evigheter och lär väl inte ha någon på väldigt länge heller.

Jag har helt glömt bort hur tungt jag tyckte det var och det var bara drygt 6 veckor sen jag var gravid. Nu tycker jag bara att det var så mysigt att gå där med magen!!

Idag har vi varit till Humlegården och äldsta tjejen har fått leka. Hon hade så roligt och lekte så mycket så hon slockande i bilen på vägen hem.
    Jag hoppas det är lika fint imorgon för då ska vi bada och det blir premiärdopp för mig. Äntligen får jag bada!!!

• Dulia

Vad tråkigt att det inte blev lika fint väder idag som det var igår. Jag som hade tänkt att ta premiärdoppet!! Istället var vi till IKEA och tittade på kök. Vår hyresrätt kommer kanske bli bostadsrätt i höst (beror på hur röstningen går på mötet under hösten) och om det blir det så ska vi bygga om vårt kök. Kul att planera lite även fast vi inte vet om det kommer bli av, vi vet inte ens om vi kommer rösta för en ombildning eller inte.

Imorgon ska jag till Stinsen och shoppa lite tänkte jag

• Dulia

Jag längtar tills jag kan fixa till mina tjejers rum (bor vi kvar där vi bor får dom dela). Lilla tjejen måste bara bli tillräckligt gammal för att byta rum eftersom det rummet som stora tjejen har nu ska bli vårt sovrum och vårt nuvarande sovrum ska bli tjejernas rum.

Jag trodde lilltjejen sov men tydligen gjorde hon inte det...

• Dulia

Nu sover hon nog...

Om nån känner för lite shopping imorgon så kommer jag och Ankan (tror jag) träffas vid lekgrejen i Stinsen imorgon vid 13-tiden. Bara att följa med om nån känner för det

• Dulia

GoåGlad, Grattis!!!

Ankan, 5088 och noodle, trevligt att träffas och få ett ansikte på dom man pratar med Lite extra kul att jag och noodle var med i samma föräldragrupp på MVC under sommaren -05

Dagar som denna funderar jag starkt över om det verkligen var en sån bra idé att skaffa barn så tätt. 10 år emellan hade nog varit bättre så man iaf varit säker på att det stora barnet sover ordentligt och kan klara sig själv lite Vi är redan redo för att gå ut och leka och för att jag inte ska somna så är det nog bra att komma ut lite.

Studier har jag redan klarat av men jag tror ibland att jag får lite studieabstinens och jag tror att jag ska försöka läsa lite kurser till våren. Dom åren jag gick på högskolan var i och för sig fattiga men rätt så sköna och slappa. Tentastressen var det enda som var riktigt jobbigt.

• Dulia

Jag fixade en till tråd, länk finns i ts

• Dulia

Jag instämmer med föregående talare om att det var väldigt trevligt idag. Och alla var så normala, inga 50-åriga gubbar eller yxmördare Vi får göra om det snart

Svar på tråden Sollentunamammor!!