Inlägg från: Modesty2000 |Visa alla inlägg
  • Modesty2000

Sollentunamammor!!

Idag har Fia varit på lika dåligt humör som vädret...önskar att jag oxå kunde sätta på en Pippi-dvd så jag blev glad åtminstone :D! Som tur är somnade hon som en klubbad säl strax efter 7 och planen är att gå och sova i tid så att jag inte blir grinig när hon sedan vaknar allt för tidigt i morgon bitti...det är min tur att ta morgonen om hon vaknar allt för tidigt...

• Modesty2000

Dulia: om du inte vet om det är mördarsniglar eller inte så kan du få komma på studiebesök i min trädgård :D...och för övrigt har vi spindlar i källaren som är så stora att de hugger efter en...typ...jag VÄGRAR att ta hand om dem utan vrålar efter sambon...

Idag gick vi från Gillbo-Rotebro till Översjön och tillbaka med alldeles för lite vatten och utan fika och jag har såna skavsår på hälarna att jag har svårt att gå och hasar runt i tofflor..men kan iaf utan det minsta dåligt samvete äta godis ikväll!

• Modesty2000

Är det fler som har kinkiga bebisar mellan 4-5 månader eller är alla barn arga just nu pga av värmen?
    Loppan har härjat som en galning i natt och under dagen har hon bara varit arg..inte ens BB hjälper så tillslut fick hon ersättning för att hon ska tuppa av några timmar så vi får samla kraft...(hon oxå...)Börjar undra om min mjölk räcker eller om det är så att hon just nu är mitt i en ökningsperiod och att mjölken inte räcker tillfälligt...vill inte riktigt börja med välling och gröt och sånt innan vi har varit och kollat om hon verkligen har komjölksallergi...

• Modesty2000

Krodan: inte åt hon särskilt mycket ersättning heller...men hon sov iaf en stund och inatt blir det gästrummet för min del (och för att övriga familjemedlemmar ska få en glad sambo och mamma)...funderar på att göra som BeccaGrodan nästa gång och pilla in en alvedon. Bebisar borde ju oxå kunna få huvudvärk av det här slibbiga vädret?

• Modesty2000

Camabo: min BVC syster sa att det till och med kunde vara farligt eftersom det påverkar barnens saltbalans i kroppen...vilket jag också tyckte var skönt att höra eftersom min mams envisades med att tjata om att ge vatten till loppan!

Inatt ska jag sova i gästrummet så att sambon får ta loppan om hon envisas med att vara vaken och dona på natten som hon gjort den senaste tiden. Han envisas med att säga att det är ju inte så farligt att hon är vaken och vill äta...jo, jo...det bästa vore dessutom om hon bajsade ett jättelass som hon gjorde i förrgår...dessutom hade hon lite magknip så vi satt i soffan och vaggade en halvtimme innan det brakade lös...

Vet inte vad som är mest irriterande...att som min väninnas karl gnälla över att han inte får nån sömn när det är hon som ammar varannan timme natten igenom eller som min karl...säga att det minsann inte är så farligt...

• Modesty2000

Förresten...vill ni se en kul film på lagom låg nivå kan jag rekommendera "Blades of glory" med Will Ferrel (tror jag det stavas)...

Dulia: RESPEKT! Vilka tårtor du hinner baka trots att du är 2-barnsmorsa!!!!

• Modesty2000

Vilken skön natt!!! Var uppe lite för länge bara för att njuta av att vara ensam uppe och veta att jag ändå inte skulle dö av sömnbrist eftersom jag skulle sova i gästrummet. Gick in vid 1 och gav loppan en liten slurk så att tuttarna inte skulle sprängas och sen sov jag till 8.45...låg ett tag och funderade på om jag skulle lyckas somna om men då var det så blött i sängen och så ont i tuttarna att det bara var att gå upp...och i sin spjälsäng låg Fia morrandes med mannen som hade en hand på nappen för att hon inte skulle spotta ur den...de hade dessutom varit uppe en gång och ätit...och han sa"-Nu får DU ta henne"..

Kändes skönt eftersom han bestämt hävdar att det är ju inte så jobbigt att hon är vaken lite på nätterna...

• Modesty2000

Ni som har koll...jag skulle fylla i datum då jag ville att Fia skulle börja på dagis men saken är den att det för min del inte spelar någon egentlig roll, alltså...jag tar inte ut några föräldrardagar just nu så dagarna räcker ju länge men min plan är att hon ska börja hösten 08, när brukar de stora inskolningsdagarna ske? Jag vill ju att hon ska börja tillsammans med alla andra...

Inatt är det min tur i sovrummet och mannen sover i gästrummet. Han har sett ut som ett slagfält hela dagen och varit ovanligt tystlåten....

• Modesty2000

Tack! Då skriver jag oxå 1 augusti!

Camillla: tror det kommer att gå toppen! Barn har ju en tendens att vara A-barn så fort det är mycket folk i närheten :D...jag tar med mig Mark den här gången...han är mycket skeptisk men är man pappaledig så är man...dessutom var det ju mat och smakisar osv som skulle tas upp och vi har ju ännu inte börjat med det...känner mig lite osäker eftersom vi ännu inte fått komma till läkare och kolla för allergier. Dock skulle det vra skönt att kunna börja med gröt eller så på kvällen...det där nattmålet som hon har börjat med igen tycker jag är riktigt drygt men uppenbarligen behöver hon det för hon kastar sig över tutten!

• Modesty2000

Puh...vilken dag! Först kom grannen på morgonkaffe...hon har en tendens att jaga upp lilla Fia till max, så efter varje besök sover hon gott men idag skulle vi iväg o hämta mormor som kom på besök...tillslut var loppan så arg att hon svimmade av ren utmattning!
    Ikväll fick mormor ge flaska och loppan fick i sig 70 ml innan hon sedan tömde båda tuttarna...hoppas, hoppas, hoppas att hon sover hela natten nu...egentligen hade jag velat köra på bara bröstmjölk tills hon blev 6 månader men jag inser nu när jag fått smak på att sova hela natten hur mycket roligare allt blir och att jag blir en gladare mamma när jag fått mina timmar oavbruten sömn...jag kanske kommer att bli snyggare oxå :D för som mannen sa när vi tittade på bilder han tagit "-Du ser ut som Courtney Love..." och det var inte en av hennes bra bilder han syftade på *grr*...

Förresten BeccaGrodan: sår som blir till med rostfritt stål tar längre tid på sig att läka så var försiktig nu när det är rötmånad och allt...

Svar på tråden Sollentunamammor!!