Sollentunamammor!!
Läste den.. heeelt sjukt!
Läste den.. heeelt sjukt!
Nu har ni ju skrivit som tokiga sista dygnet, man har jämnt skägg å hinna med.. haha.. å du Camabo har ju bara mes-skägg hemma. Jo jag tillhör Turebers familjecentral,så förmodligen hamnar vi nog i samma grupp... hahaha.. kanske räcker med dig å mig
neeej.. vi får lägga band på oss!!
Camilllla: sonen blir 15 om ett halvår;- (svar bättre sent än aldrig)
Neej, nu har jag äntligen landat efter en nästan en hel dag i ishall med stora sonen. Lilla sonen sover för natten och vi ska slå till med filmkväll! Får se hur länge jag håller mig vaken eftersom avresan till ishall med söner, barnvagnar, hockeytrunkar etc gick kl 6.15 imorse... herregud, tänk igenom det här med idrottsvalet för era barn!!!
Sov gott!!
Jag har världens bästa svärföräldrar!! (kanske hör till saken att dom är lite yngre?? Farmor:52, och farfar 55) Men dom (läs farmor.. hon styr och farfar sitter bak
) är så lyhörd och ändå så med. Gör inte saken sämre att dom "kammat" hem ett par arv sista åren, så med glädje plockade dom upp plånboken när dom fick veta att dom skulle bli farmor o farfar för första gången
. Jag har nåt den åldern där jag slutat vara prestigefull och envisas att klara mig själv
. Jag tackar å tar emot! Det kommer aldrig bli några problem med barnvakt där inte. Och aldrig dom skulle lägga sig i hur vi gör med Theo. Hon säger alltid: Det är erat barn och ni ska göra på erat sätt!! Miljoner rosor till mina svärförädrar!!
Nu åker taxin till ishallen igen, men idag blir det "bara" förmiddagspasset. Sen blir det fika med nybakad kaka hos svärföräldrarna
camillla: Golf.. hmm.. ja, kan ju bli bra pengar.. är en bra årstid, rätt skönt att va ute.. men kaaan bli tidiga mornar..Svårt att frakta sig själv med golfset jaaa.. tror att det alltid är tidiga mornar med goltävlingar...
, neej.. tåls att fundera på det där med sporten
Shit va hände med tråden??!! Tänk att när Camabo reser bort då blir det tyst, hehhee... Satt å funderade häromdan, och nu måste vi alla försöka gno våra geniknölar så vi kan komma på nåt ställe där vi alla kan ses, och så får vi ta ett datum lite längre fram i tiden, kanske en månad framåt, så man kan planera in redan nu. Ni som har lite tider att anpassa er till kan väl föreslå dag/tid (själv går jag ju mest å drar omkring hela dagarna så jag kan typ närsomhelst, förutom när nåt är inbokat på BVC för Theo)
Men VAR?? Vi är ju några stycken i tråden så kanske är i tuffaste laget att invadera nån öppen förskola. Men kanske en promenad/biltur till Bögs Gård och titta lite på djuren och en fika på fiket som finns där.. tror nog vi kan tränga in oss där. Och blir vi många tror jag kanske man kan ringa å förvarna så dom kan rigga lite med kaffe, ev mackor eller dylit. Jag lägger upp förslaget i träfftråden så får vi se om vi får fram nåt datum eller om vi får fram nåt annat ställe att ses på
Siljelin: vad du är tapper!! Vilket tålamod.. men det är väl så att tålamodet ökar ju stökare det är..det som går hand i hand på nåt märkligt sätt. Jag förstår till fullo att du vill ha andra intryck. Är det lika grinigt varje dag eller skiftar det från dag till dag? Tänker på hur känslig Theo uppenbarligen är för vad jag äter.. men du kanske redan har gått igenom hela det kittet..
haha.. välkommen tebax Camabo!! Looovar att inte säga nåt om några nedladdningar. En av mina bästa kompisar har just börjat på polisskolan så värsta ångesten...
Måste vi tänka på vad vi säger och gör nu?!
, och va less hon ska vara å höra varenda gång: hehe.. å shit nu kommer snuten!! Sköt er nu!!
Ang BVC träff så frågade jag sköterskan sist men hon var tveksam eftersom det inte är mitt första barn (taskigt!! e ju för sjutton 12 år sen sist, kan ju inte gärna hänga med dom morsorna!!!Dom har ju rullatorer och hänger på ett helt annat Tors Backe än där Mysebo ligger!!) Men får väl se om jag hamnar i nån grupp.
Helgen har varit lugnt. Va å käkade lunch hos kompisar i Viby i lördags, så tog en promenad hem därifrån. Och söndag hade jag kiosktjänst på Vallen för Elinas fotbollslag, och då var pappan hemma alldeles själv med Theo i fyra timmar. Stolt som en tupp att han både flaskmatat utan problem och gullat och myst och sen fått honom att somna igen. Oj oj så duktig man kan vara!
Sen var svärisarna här å fikade.
Jag tror inte jag dyker upp på Mysebo på tisdag, måste ladda för födelsedagen på fredag...blir lite bakande och matlagande hela veckan
Nu hamnade man här framför familjeliv igen.. shit, get a life, Ingela!!!!
Är ju inge lockande att gå att göra kladdkakor när man inte får smaka själv. GRRRR!!!! (det är jag som fyller år på fredag... är ju lätt senil nuförtiden men har bestämt för mig att det är 20 jag fyller
, nää, helt ärligt.. även om man kan tro att det är så, så är det ju 40 jag fyller... nää, shit kan knappt skriva det, ni kommer ju utesluta mig ur tråden och så kan jag bara hänga på tråden för de som är präktiga och inte äter choklad bara för att ungarna får lite röda prickar i fejjan.)
Nu känner jag mig dessutom som Becca, sitter mest å pratar för mig själv, men det hör väl till åldern
Siljelin: Theo (10 veckor på fredag, 5,5kg, 60cm på 2 månadersmätningen) har fortfarande sina 56 kläder, men om ett par veckor är det nog dags att ta fram 62-kläderna. Tror att jag kommer att köpa en overall i stl 68 om ett par månader, och tills dess tänkte jag vi skulle klara oss på den 56-fleece-overallen han har.
Herregud, va detta för påhitt att fira sin födelsedag :-/. Stå å laga mat i 2 dagar och vara helt slut när det väl är dags att njuta av allt gott och förmodligen inte hinna med alla sina gäster för alla kommer på en gång. Visst,det är ju roligt att fylla år, och få presenter å så, man vill ju ändå bli ihågkommen. Överraskningsparty tror jag passar mig bättre!
Camabo: jobbigt för syrran din... gamla klyschan, mister du en står dig tusen åter, brukar inte vara så uppsattad i det där läget..
Hoppas ni får det härligt på Spanientrippen.. Om ingen tipsat dig förut så ha nappflaska (med innehåll förstås
) så hon kan svälja under uppfärd och nerfärd så trycket i örona lättare släpper. Issa och jag har gemensamt minne av en stackars liten bebis på flyget mellan Madeira och Lissabon som inte fick "hjälp". Förhoppningsvis känner Armica inget av det men om det trycker i örona så kan det ju va skönt om man har nåt att ta till
Och vill du hämnas på Jörgen för eländet häromkvällen så plockar du av honom alla tuggummin, tuggkarameller etc