Inlägg från: Camilllla |Visa alla inlägg
  • Camilllla

Sollentunamammor!!

Goåglad: Jag tyckte det gick lite upp och ner med blödningarna hela tiden.. Jag drabbades ju av en livmodersinflammation men det yttrade sig enbart på att jag fick hög feber men det tog ändå två dygn innan jag fick komma in till gynakuten på koll.. Håll koll på tempen, är inte den hög ska det nog inte vara någon allvarlig fara! Skönt att din mamma är uska på BB men jag vet att den första tiden ifrågasatte man allt och visste inte om man vågade lita på någon... Fortsätter du vara orolig, prova att ringa gynakuten igen, eller varför inte din bm på mvc..!

Och bry dig inte om att du sprider depp! Det är precis så det är första tiden och det har vi ju alla varit med om.. Säg hur det känns istället så vi kan försöka stötta

Synd att jag var in här först nu, hade funderat på att åka till Stinsen men vi är inte redo än...

• Camilllla

GoåGlad: Det är nog viktigt att inte känna att man måste göra samma saker som man brukar.. Min mamma fick komma hit och städa badrummet en dag För mig var det en seger när jag kunde ta mig upp ur sängen på mindre än 5 minuter och utan att fundera på hur jag skulle göra nästa rörelse utan att det gjorde jätteont!
    Sen kom nästa panik när pappadagarna var slut, men det gick ju bra det också visade det sig...

• Camilllla

Sitter ute i mina föräldrars hus igen, har ju blivit lovad sol imorgon så då får den banne mig ta och leva upp till det.. Hade tänkt stanna till på söndag men helgen skulle visst bara bli rusk så vi får se...

Becca: Undrar vad de säger på öppna förskolorna om det plötsligt blir värsta rusningen på ställen och tider det inte varit det förut De lär ju undra vad som hänt...
    Man kan ju inte påstå att vi var många på sista babyöppet iaf..!
    Passa på att kika på syskonvagnar du med imorgon

Modesty2000: Hur många veckor sen bf är det nu? Noel var inen i nån period för ca en månad sen vet jag men nu har jag nog förträngt det för jag kan knappt komma på hur han var då.. Bara att det var nåt..
    Antagligen är det samma fas Fia är i nu? Noel föddes ju 22/2 men var beräknad 13/2 så jag räknar efter det när man kollar "växa och upptäcka världen". Nu har man ju dock ingen koll alls på veckorna, men precis när han skulle va i sin solskensperiod gjorde tänderna ett litet ryck och förvandlade honom till en riktig ynkling.. Och den här veckan har det varit vaccinationen..! Suck.

5088: Du får ta dig ett litet snack med både din mamma och din sambo låter det som..! Förstår att du blir trött av att ha det sådär...

• Camilllla

Becca: Vi har varit på Babyproffsen i Veddesta, det är typ Sveriges sunkigaste centrum (värre än KOM till och med) och butiken är skittråkig men om de har det man söker kan det ju vara bra
    Spännande att gå ut, har inte gjort det sen jag vet inte faktiskt men har knappt tänkt tanken heller... Hoppas du får kul!

Dulia: Duktigt att du kom ihåg att fasta

camabo: Hoppas det går bra för din lilla familj ensam hemma imorgon då och att du inte har alltför tråkigt på jobbet...

Noodle: Är det något du gör/har gjort, städat hos rika barnfamiljer? Jag har jobbat som barnflicka i två familjer och har nu blivit lite förskräckt av att folk skaffar barn och sen hyr in nån annan att ta hand om dem eftersom det verkar "ofint" att gå mer än 6 timmar om dagen på dagis och eftersom de "måste" fortsätta jobba 50-60 timmar i veckan och inte kan offra nåt för sina barn... I längden blir även dessa barn väldigt bortskämda eftersom föräldrarna inte kan säga nej när de väl finns till hands...

• Camilllla

Noodle: Ja det värsta var väl inte att barnen blev bortskämda, även om det ju är onödigt när barnen är 3 år och får göra precis vad de vill... Nä det jag tycker är värst är föräldrar som skaffar barn men egentligen inte har tid med dem utan bara prioriterar arbetet... Och sånt ser man ju en del just när man söker jobb som barnflicka...
    Blev det någon bil? Vi åkte till Göterborg och köpte en "ny" beg bil i våras

GoåGlad: Jag och Noel har ju varit fast i amningsnappsträsket från att han var några dagar tills nu alldeles nyligen, senaste veckan har vi inte alls använt amningsnapp.. Hursomhelst så började det med att jag hade sår på bröstvårtorna och Noel inte ville ta nåt ordentligt grepp, men med amningsnappen tog han alltid tag direkt... Så det underlättade för oss, jag höll på att bli tokig av att han nästan aldrig tog tag om bröstet och bara bökade och skrek men samtidigt var det ju lite tråkigt att va beroende av amningsnapp...

I början försökte jag tänka lite på vad jag åt men ganska snart märkte jag att det inte spelade någon roll alls för Noel, men det där är ju hemskt olika från barn till barn...

Era kvällar/morgnar låter lite som vi haft/har det här, så du vet att du inte är ensam

camabo: Överlevde du jobbet? Det verkar som att du är fri att surfa som du vill iaf

Idag var jag och handlade lite med en kompis, för typ 340 kronor fick jag 2 tröjor till mig, 1 fleeceoverall till Noel, 1 fodrad jeansjacka till Noel, ett bomullsset med jacka/byxa till Noel och 4 par strumpor till Noel... Bra med rea och rabatter Var dock väldigt utplockat när jag handlade åt Noel, skulle velat haft nåt annat än jeansjackan men eftersom det var ta 2 betala för 1 var jag ju tvungen..! Den blev ju liksom gratis...

Sen var vi på middag hos min mormor och morfar, de är så högljudda, tjatiga och jobbiga så det var inte helkul men vi fick ju mat iaf

• Camilllla

noodle: Vad blev det för bil? Nyfiken

camabo: Svärföräldrar ja.. Det är ett hett ämne för mig, ena stunden hatar jag dem och andra stunden är de rätt ok.. Totalt olika är de iaf så det är ganska skönt nu när de är separerade för förut slutade varenda middag där i tjafs mellan dem...
    Dessutom är svärmors sida av släkten gärna lite "finare" och det är inte riktigt nån ambition jag har.. Tidigare tjatade hon alltid på Johan om vad han skulle utbilda sig till också men det har hon iaf slutat med sen vi fick barn Men istället ville hon pracka på oss alla hennes gamla barngrejer och barnkläder och jag är inte så förtjust i gamla saker...
    Skulle nog inte heller gilla om hon kom till oss och städade.. När Noel var nyfödd kom min mamma och hjälpte till att städa badrummet en gång men det var ju för att jag mer eller mindre bad henne och hon ville ju ändå se barnbarnet, och dessutom känns det som att det är mer ok när det är min mamma...

Din svärfar verkar ju vara av annan sort, vad tråkigt.. Jag brukar få den där känslan att Johans familj och hans vänner gärna ser det som att allt är mitt fel, men jag har nog inte direkt hört det nån gång... Vad tycker Jörgen om sin fars beteende?

Skönt att ha kontoret för sig själv då åtminstone

Här kommer mina föräldrar hem ikväll så vi ska packa ihop och ge oss av... Dammsög gjorde visst Johan och Noel när jag låg och sov, jag märkte ingenting men då hade jag legat i sängen i typ en timme innan och försökt roa en gnällig Noel...

• Camilllla

camabo: Johan säger också att jag ska göra som honom och "inte lyssna" när folk säger knäppa saker men det är ju inte alltid det lättaste... Men här är nog ändå det största problemet en kompis till Johan. Nu har iofs Johan också insett att han och kompisen nog inte ligger på riktigt samma våglängd och i princip slutat umgås med honom.. Men han har sagt hur mycket dumt som helst om mig och är bara allmänt falsk, dum i huvudet, äcklig och skitjobbig... Typ allt som hänt sedan jag träffade Johan (att Johan flyttade hemifrån före honom, att vi fick barn etc.) är ju självklart mitt fel och jag är dålig för Johan...
    Nu undviker vi som sagt honom men en annan del av problemet är att en av mina kompisar är tillsammans med honom.. Så det är lite knöligt alltihop...

Krodan: Lycka till med din farmor idag!

Nu har Noel sovit i åtminstone två timmar.. Aldrig har man en aning om vad den lille mannen har planerat

• Camilllla

AnkFisk: Grattis! Det var verkligen raketfart på den förlossningen, men tur att ni hann in och det slutade bra

camabo: Frågan är ju vad de har för tankar om våra killar egentligen om de tror att de är så lättpåverkade..?
    Nja jag känner mig väl egentligen inte så jättebehövande av min tjejkompis men det känns ju dumt att säga nej varje gång hon vill träffas.. Så nu försöker jag bara träffa henne de gångerna jag vet att antingen han eller Johan är upptagna så jag kan vara säker på att slippa träffa honom...
    Din historia var inte heller så dålig, fast liite roligare hade det ju varit om han verkligen varit hos Johanssons klockan 3

Becca: Haha här skrattades det också högt... Var tvungen att hämta in Johan och läsa för honom... Men samtidigt är inte jag den som är mest vaken på morgonen heller

Jag är ocskå mer Sims än Wow men jag tror inte ens det är installerat på nya datorn vi köpte i april... Johan blir galen på allt mitt datorsittande utan spel Är man beroende av Tradera och FL, och försöker dessutom skriva i sin blogg ibland så tar ju det också tid...

• Camilllla

Vet inte om det är nån tröst, men jag har just fyllt 23 och kommer knappt ihåg längre hur gammal jag är (måste ofta räkna från 1984-2007 i huvudet)... Kan också känna mig som sådär 35-40 ibland...

Idag var vi på BH-jakt.. Jag tänkte skaffa mig nåt att stoppa de här nya hängiga brösten i när amningen till större delen är avklarad Trodde det skulle gå dåligt, har en BH sen innan som passat någorlunda men den har känts lite slapp och sladdrig nu, men jag hittade 4 sköna, stadiga BH:ar på Lindex Ska prova dem nu ikväll när jag ammat och se hur de verkar passa för nån måste jag lämna tillbaka, ekonomin håller inte direkt för inköp av fyra BH-ar just nu
    Men ååh så skönt det var att prova vanliga BH:ar, nu när man är van vid de här sladdriga bygellösa amnings-BH:arna

Hoppas ni hade kul idag ni som träffades!

GoåGlad: Jag tog typ de 5 förskolorna/dagmammorna som ligger närmast här, och sorterade dem lite efter vad som verkar trevligt och vad de hade fått för betyg från föräldrar... Men annars har jag inget råd att komma med eftersom vi bor på andra sidan kommunen

• Camilllla

Jag kan nog inte riktigt tänka mig på vilket sätt ni var omringade av fågelbajs men det låter inte trevligt

Dulia: Åh så spännande Har hon gått över tiden så länge att det är igångsättning? I vilken vecka kom första barnet? Jag är ju lite rädd för igångsättning så hoppas slippa det nästa gång, men Noel var ju 9 dagar sen så man vet ju inte...

Svar på tråden Sollentunamammor!!