Inlägg från: Siljelin |Visa alla inlägg
  • Siljelin

Sollentunamammor!!

Camilllla, beroende på vilken del av landet du bodde på i Märsta så kanske vi gick samma högstadium då. Centralskolan gick jag på. Med Odensala- och Skepptunafolk. De från Rosersberg gick väl på Ekilla tror jag. Vilken årgång är du?

• Siljelin

Nu verkar Jessicas vara-vaken-2-timmar-mitt-i-natten ha gett sig för den här gången. En vecka varade det. Fast igår somnade hon klockan 18, så då var jag rädd för nattvak. Men det blev bara nattamning vid 1 och sedan vaknade hon 6. Fast vid 1 fick hon ligga kvar i vår säng och jag la mig på kontoret. Har bäddat en extramadrass där...

Skitgrinig idag och sover bara 25 minuter åt gången.

Kan inte ni som vill o orkar skriva hur gamla era barn är och vilken klädstorlek de har just nu - även om det är olika för alla så får man LITE guide till vinteroveraller o sånt.

Jessica är 3 månader idag o har storlek 62.

• Siljelin

Kanske är Jessica också lite av en tunnis om hon väger 5,6 vid 3 månader. Fast hon ser då inte särskilt tunn ut...

• Siljelin

Camabo, krama syrran från mig. Från det ena till det andra så har Jessica alltid grönt bajs. I början trodde jag att hon fick för mycket vattning förmjölk, för det läste jag nånstans, men nu har jag gett upp den teorin, för det är alltid grönt!

Lillmondino: jag har upptäckt att sedan jag fick barn blir det nästan alltid för mycket med fler än en gäst samtidigt. Annars känns det som om man missar hela partyt...

Modesty: vi har fixat en massaggrupp åt dig! Fast jag kommer inte idag, för jag är bortlovad till mormor. Ses nästa gång.

I natt har jag sovit ovanligt bra. Till fem i alla fall. Sedan sa sambon att han knappt sovit alls för att Jessica sov så tyst. Så där har vi förklaringen. Vid fem (efter amningen) upptäckte jag att jag måste ligga spikrak och helstilla alldeles nära Jessica för att hon skulle somna om o fortsätta sova, men det orkade jag inte, så jag smet och la mig på kontoret istället. Efter fem minuter vaknade hon, väckte sambon och så fick de en trevlig pappa-dotter-stund ett par timmar innan han gick till jobbet. Ha ha. Fast jag sov inte så bra på kontoret, för jag hörde henne gnälla hela tiden?

• Siljelin

Hur gick det för er på massagen?

I natt har jag sovit bajs för Jessica har rumsterat om hela natten. Dessutom vaknade hon flera gånger efter "stora läggdags" igår kväll och det brukar hon inte, så det var väl därför jag sov så illa. Mitt undermedvetna var hela tiden inställt på uppvak. I natt ska jag sova på kontoret hela natten. Eller i alla fall till nattamningen så kan jag ligga stel som en pinne bredvid Jessica sen så att sambon får lite sömn i alla fall.

Nu har Jessica sovit 3,5 timmar efter babysimmet i morse. Helt otroligt. Händer nästan aldrig!!! I torsdags sov hon bara i sjal och sele, men det var väl sviter efter den hemska sprutan...

• Siljelin

Vad hände med alla mysebor idag då? Det var sprängfyllt med folk men ingen FL-are! När jag kom fick jag inte ens plats på golvet och vad jag kunde se var det bara BVC-grupper och andra känner-varandra-grupper där och jag vågade helt enkelt inte bryta mig in i dem. Kände mig som om jag gick på lågstadiet och skulle fråga om jag fick vara med och leka. Jessica brukar ju alltid förstöra sångstunden för alla andra, så jag undvek den genom att stanna nere och amma och sedan kände jag bara för att åka hem. Kunde knappt hålla tårarna tillbaka (knäppt va?), kunde förmodligen inte dölja dem för någon heller, och kände verkligen inte för att gå in och sätta mig vid något ensamt fikabord med en skrikig bebis bara för att personalen försökte övertala mig till det.

Trekvart med buss till Sollentuna station och trekvart hem igen bara för att gå in och amma på Mysebo??? Behöver jag nämna att Jessica skrek hela vägen? Jag gick hem och tröståt och grät ikapp med Jessica. Kan man få återfall i babyblues? Jag tror jag ska sluta amma, överlåta mina resterande föräldradagar till sambon och börja jobba igen. Fasen, det suger att vara mammaledig om man inte känner någon! Och ni som sett Jessica in action på Mysebo kan ju tänka er hur kul det är att var på tu man hand med henne dag efter dag. Ok, ok, jag vet att flera av er kommer säga att ?vadå, jag går alltid ensam på en massa olika öppna förskolor, man lär ju känna folk där, det finns alltid någon att prata med? ? och så trodde jag att det var ? innan jag fick Jessica. Men det känns som om man redan måste känna någon för att våga gå till öppnis och lära känna nån.

Alltså, jag är självklart egentligen inte ledsen för att ingen jag kände kom till Mysebo, utan för att jag än en gång fick bekräftat att jag är helt värdelös på att träffa nytt folk. Ok, om alla kom dit och inte kände någon, men när alla andra kommer dit i grupp och man inte ens vet om det är en nybildad BVC-grupp eller fyra bästa väninnor sedan lågstadiet man ska försöka bryta sig in i och haka på, då känns det tufft, tycker jag.

• Siljelin

Fasen, nu har jag läst igenom tråden! Där står det ju att ingen skulle dit idag! Varför, varför tog jag mig inte tid att läsa det INNAN???? Det hade varit värt en stunds skrik! Men nu vet ni i alla fall vad de (vi) gjorde på Mysebo idag, var det du som undrade det Go-å-glad? Ja, jag är med på sopplunch, MEN BARA OM NÅN JAG KÄNNER KOMMER DIT! Vem ska med?

• Siljelin

Hej o tack för alla kommentarer! Modesty, vi kanske kan lämna skrikisarna hemma o gå en promenad själva? Med öronproppar för säkerhets skull. Jessica gillar ändå inte promenader.

Bess, jag vet förstås att du var där, fast eftersom jag inte träffat dig innan (visste inte att du var där sist) och du var där med din grupp, så blev det inte så stor skillnad :o)

Ska understryka att jag inte försökte speciellt mycket och att ingen gjorde något för att jag INTE skulle få prata med någon, så jag har inget att skylla på egentligen.

Har också tänkt på att jag ju sitter där själv i en grupp ibland och undrar om det finns någon ensam som vill vara med men om jag någon gång ser nån brukar jag alltid tro att den nog inte vill prata med oss etc. Jag är nog lite knäpp :o)

• Siljelin

Lillmondino, har velat fram o tillbaka om SATS hela sommaren (gick där för några år sen) men kan inte bestämma mig. Vill gärna gå på mamma-barn-gympan men är tveksam till barnpassningen o för ett pass i veckan i ett halvår är det synd att binda sig för ett år à 5000 kr. Kan förstås gå på kvällar o helger, men min tid med sambon känns redan begränsad. Vad tycker du om mamma-barn-gympan? Har du provat barnpassningen?

• Siljelin

Suck, nu blev jag ju ännu mer sugen på SATS när jag nästan bestämt mig för att INTE börja. Lillmondino, jag hänger gärna med på ett prova-på-pass! Och kan tänka mig prova pilates också. Krodan, vi får väl passa varandras barn o träna i omgångar. Har ju träffat Angelina ganska mycket ;o) och även lyckats söva henne ett antal gånger efter lite barngympa på madrassen :o) Fast jag tror inte att man pallar Jessica o två till samtidigt kanske.

Svar på tråden Sollentunamammor!!