• noodle

Sollentunamammor!!

Kickans mamma tjena! :)

• noodle

Beccagrodan ja det är nog inga problem, sambon är väldigt bra på att lyda mig ;) Haha nä, men vi har också diskuterat spelandet så han är helt medveten om att det inte får ta upp allt för mycket tid.

• noodle

5088 om han spärrar familjeliv kan ju du ta o avinstallera hans wow ;) 
    Dock håller jag nog inte riktigt med om att det inte är samma sak med wow och familjeliv, det är ju båda något man gör vid datorn och något man oftast inte gör tillsammans. Vi kan ju tycka att ja men på familjeliv så umgås man ju med andra och får tips och råd, men i wow så umgås man ju faktiskt också med andra och det verkar vara en skön avslappning för många. Jag avskyr också spelet, men mest pga att jag tidigare haft pojkvänner som inte visste när det var dags att lägga av. Men med min nuvarande sambo har jag fått inse att han ju också måste få ha "fri" tid när han får göra som han vill, och att han faktiskt måste få bestämma helt själv över den tiden. Vill han spela så får han det. Precis som jag får sitta och kolla trådar på familjeliv om jag vill det. Sen måste man ju kompromissa om tiden och se till att man även får tid tillsammans och inte bara gör saker var för sig.

• noodle

beccagrodan ja absolut, det tar ju mer tid att spela än att sitta här oftast. Hemma hos oss så hade vi förut så att sambon har söndag kväll som sin kväll då han får göra precis vad han vill, och så har jag en kväll som jag får göra vad jag vill. Har man mindre barn så kanske inte det alltid funkar eftersom de kanske inte sover hela kvällarna och vill ammas, men då får man ju sprida ut det lite så att man får mycket avlastning annars. Nu har vi en mer lösare uppdelning där vi varje kväll bestämmer vad vi ska göra, för nu sover ju Felix från ca 19. Så oftast blir det så att vi antingen sitter och ser på tv tillsammans, lr så spelar sambon och jag sitter här lr ser på tv.

• noodle

Säger som övriga, tack för en trevlig dag idag trots andskit och blöta rumpor :) Både Felix och jag var ganska trötta när vi kom hem, så hoppas han sover lääänge imorrn nu.

Camabo hehe rätt! ;) Och ja du får gärna nämna mitt namn för chefen sen, vill komma ifrån städandet.

• noodle

Hehe det här med ålder.. igår fick jag fråga sambon hur gammal jag är :) Kom inte ihåg om jag fyllt 28 lr inte ;)

Goåglad jag hade nog hällt upp dropparna på en tesked och gett det så :)

• noodle

Camilla ja det är så himla skönt att byta till vanliga sen :) Lindex brukar vara väldigt bra på bh:ar tycker jag!

Beccagrodan hehe jag skulle ha kunnat skriva det där inlägget ;) Jag bryr mig inte heller om min ålder, det är som de brukar säga bara en siffra. Och jag har ju inte heller en aning om vad jag ska bli när jag blir stor, men tänker nog också plugga efter den här mammaledigheten. Kan inte tänka mig att nån skulle vilja anställa en webbutvecklare som inte jobbat på över 3 år.

• noodle

Grattis Dulia! :) Va kul att det ändå blev på samma datum! Tycker också att det är ganska skönt att bli äldre faktiskt, precis som du säger så har iaf jag blivit lite mer harmonisk och klokare. Man gör lite bättre val nu för tiden :)

• noodle

Siljelin hihi jag märkte inte ens att du bytte bajsblöja ;) Och va läskigt med vagnen! Förstår att ni blev rädda, men vilken tur att hon landade på gräset! Det är ju som tur är ganska mjukt. Kommer ihåg när Felix var liten och rullade ur vår säng en gång och landade på hårt trägolv, hade grymt dåligt samvete då också :( Och så har han trillat ur spjälsängen också ner på samma golv, han tyckte det var kul att klättra. De tål mer än man tror, men det är alldrig kul när det händer något.

5088 ush va taskigt att folk tisslar bakom ryggen på dig bara för att du ser ung ut! D: De har ju inte en aning om hur gammal du är egentligen, och även om du HADE varit 18 så hade det väl inte varit deras ensak? Blir så arg på såna människor.

Ja det är verkligen skoj när man börjar med smakisar för första gången :) Man riktigt ser hur hjärnan arbetar där inne och de undrar vad de nu fått tag i.

Krodan oj men om ni var på bvc idag så såg jag er nog i väntrummet:) Det var en liten tjej där som hette Athena, la märkte till det ovanliga namnet och den söta lilla tjejen! Eva har jag inte träffat men hon låter ju helt störd!!! Herregud människan ska väl inte lägga sig i hur du ammar lr vad du ger för mat? Snacka om att ge dåligt samvete till nyblivna mammor.
    Men det finns en tjej på mvc som jag har jättesvårt för, och naturligtvis fick jag henne som bm den här gången. Så då bad jag faktiskt att få byta till Ullis som jag hade förra gången.

• noodle

Beccagrodan haha ja då låter det som om du träffat samma Ullis ;) Hon är lite svår att få grepp om, men när man väl lärt känna henne lite är hon ett jättebra stöd och otroligt gullig. Carina har jag nog aldrig träffat tror jag.

Svar på tråden Sollentunamammor!!