• Armino

Sollentunamammor!!

Superkul träff idag hör ni! Jag sitter fortfarande hos min mamma och väntar på att Jörgen ska komma förbi och hämta oss så att vi kan åka och hämta vårt paket från H&M. Men som vanligt är det lite Alfons Åberg över honom. "Ska bara" är nåt vi hör ganska ofta, jag och Armica... Fundersam

• Armino
    Nu är vi hemma. Jörgen, som i vanliga fall slutar kl 17 jobbade idag över till kl 18. Och då kan man ju tyck att han kan ringa och säga det till mig så att jag kan ta mig hem själv. Men nej, så funkar inte Jörgen Blom. Jörgen Blom tänker inte på att andra är beroenda av att han ska komma i tid. Jörgen Blom kommer när han kommer. Aaaaaaaaargh vad arg jag blir!!!!! Skrikandes Och jag tycker inte att jag begär det omöjliga heller. Jag vill bara att han ringer när han blir sen. Punkt slut. Men varenda gång jag säger det till honom blir han skitsur. Det är som att prata med en tonåring. Hur ska jag göra för att få honom att lyssna...? Binda fast honom som i "A Clockwork Orange"...? Ledsen
    Den som ropar mitt i stycket stör de andra ganska mycket.
  • Armino

Tack för alla råd! Jag ska genast binda fast honom i en stol och säga "Jag förväntar mig att du hör av dig när du blir sen". Sen ska jag skriva samma sak på ett papper. Sen ska han få forma bokstäverna i lera och tillslut ska han få skriva dem själv och hitta på en saga kring dem. Då borde det ju sjunka in.

Är det nån som är bra på amning förresten? När Armica ammar tar mjölken slut väldigt fort. Hon vill liksom ha mer, men det kommer inte ut nåt. Vad göra? Och vad beror det på?

Den som spar han har men inte roligt.
  • Armino

Om nån hällde mjölk i vår dvd skulle jag bli arg. Men om nån hällde mjölk på datorn eller tv:n skulle jag bli apatisk och sitta och gunga fram och tillbaka och rabbla tv-program som jag missade tills nån köpte nya apparater. Utan tv och dator stannar världen. Flört Det kanske inte är ett så hälsosamt förhållningssätt...

Armica hade i alla fall jätteroligt idag. Jag tolkar det så eftersom hon somnade vid 22-tiden idag. I vanliga fall brukar hon inte somna förän vid 23, 23.30. Och som vanligt fastnar man här istället för att gå och lägga sig. Men efter det här inlägget ska jag gå och lägga mig.

Den som söker, har finnar.
  • Armino

Jag var också med i Våga Väga (väldigt kitchigt namn måste jag säga) tillsammans med Dulia. Och jag håller med henne. Det var superbra! Fast min bm var lite för mesig. Hon höll inte koll på att jag skrev matdagbok så då brydde jag mig inte om att göra det till slut. Och jag vet att jag egentligen skrev den för min egen skull, men är det ingen som kollar så tappar man ju rätt snabbt sugen att prestera något. Nu gick det iofs bra i alla fall. Jag gick upp 6 kg under graviditeten och har gått ned 10 kg från inskrivningsvikten efter det att Sköldpaddan tittade ut, så jag är nöjd. Nu kanske viktnedgången beror på att jag ammar. Men kilona är hur som helst borta Det som var bäst var ju vattengympan. Den såg man verkligen fram emot varje vecka! Och det var där man fick mest sporrning; av alla de andra som var med i projektet och som var i samma sits som en själv. Och bra samman hållning fick vi också, eller hur Dulia?

Den som söker, har tappat.
  • Armino

Krodan --> Ja jag är stolt Skrattande Och jag tror inte att det handlade om att hon inte var engagerad. Hon, eller de ska jag säga för jag hade två bm, var nog bara för snälla. De vågade inte riktigt ligga på så mycket som det behövdes. Och det är väl rätt vanligt inom vården. Man vågar inte riktigt kommentera folks vikt om de väger för mycket. Vilket bara leder till tråkigheter Glad

Den som tar, han har.
  • Armino

Det finns inget värre än spindlar! Alla spindlar borde utvisas till nån avlägsen planet långt långt borta! Jag gråter hejdlöst när jag ser en spindel vilket blev lite jobbigt när jag jobbade på förskola och ungarna kom med spindlar på sommaren. Jag kommer inte kunna lära Armica nåt annat än att hata dessa hemska djur, så den delen får kanske Jörgen ta Glad

För övrigt så är jag rätt nere idag. Min syster har åkt tillbaka till Karlstad idag efter att ha varit hemma under sommarlovet. Och jag fick inte säga hej då till henne Ledsen Hon skulle ha kommit och hämtat en säng hos oss i morse men det var bara hennes pojkvän och hans pappa som kom. Först blev jag bara arg för att hon inte tänkt på att säga hej då till mig, men när jag ringde för att skälla ut henne började jag gråta istället (kan alla säga hormoner?) Men usch... det känns inte alls roligt att hon ska vara borta flera månader utan att jag fick ge henne en kram åtminstone Gråter Och jag mår ju inte bättre av att jag fick henne att må dåligt... Blä.

Den som vill har inte nekat.
  • Armino
    noodle --> Vi har en Emmaljunga och när den funkar så är den finemang men behöver man service så ska man nog vända sig till nån annan fabrikör. Vår vagn blev 5 veckor försenad och när vi ville ta kontakt med dem för att höra vad det var som tog sån tid fick vi veta av återförsäljaren (Barnens Hus) att Emmaljunga inte pratar med privatpersoner. Så alla klagomål vi hade fick vi ta med dem och sen fick de föra dem vidare till Emmaljunga. När vi väl fick vagnen var de svängbara framhjulen tröga, bakhjulen vobblade och det fanns ett hål i ett av metalstagen. Vi skickade den på service och fick tillbaks den utan nån utförlig beskrivning av vad de fixat och så hade de glömt en del till ett av hjulen. När vi sa det till Barnens Hus som påpekade det för Emmaljunga skickade de delen hem till oss. När vi öppnade kuvertet så var det fel del. Det hela slutade med att Barnens Hus gav oss en av deras delar från ett av skyltexemplaren... Så Emmaljunga har jag inte mycket till övers för. Till och med Barnens Hus tycker att de är knepiga att ha att göra med...

dulia --> Oj vilka fina tårtor! Vad duktig du är! Så där fint skulle jag aldrig kunna göra. Och kunde jag det så skulle ingen få äta dem. Bara titta på dem Glad
    Den som sitter på två stolar samtidigt har ofta bred bak.
  • Armino

Just det, jag hade ju en fråga till er baby-proffs Flört: Ska man ge vatten till 3 månadersbebisar? Min mamma håller på att tjata på mig att jag ska ge Armica vatten. Men jag har för mig att man inte ska ge det och bara amma eller ge ersättning om de verkar törstiga i värmen. Nån som vet?

I morgon åker vi till landstället (Ingarö) och ska bara slappa, slappa, slappa. Så jag kommer inte att göra nåt väsen ifrån mig alls på hela veckan. Försök stå ut ändå Räcka ut tungan

Den som sålt sitt smör bränner oftare vid.
  • Armino
    Dulia --> Oki. Då kan jag säga ifrån mer bestämt när mamma kommer och trycker upp en kopp med vatten i ansiktet på Sköldpaddan nästa gång
Svar på tråden Sollentunamammor!!