• Fru U

Finns det någon som pratar med djur?

Mest nyfiken på hur ni isåfall går till väga. Måste ni träffa djuret? Eller räcker det med ett foto och att sen etablera en typ långdistans-connection??

Live and let live
  • Svar på tråden Finns det någon som pratar med djur?
  • R Franklin

Finns väl nästan inte en enda djurägare som inte pratar med sitt djur? Att prata med djuret när detta inte är närvarande verkar ganska meningslöst dock.

• Fru U

Jo, men man brukar ju inte precis få beskrivande svar tillbaka. Frågar man katten/hunden/ödlan/pippin var den har ont så lär man ju som vanlig ägare knappast få ett svar

Live and let live
  • Maja 79

De jag känner till vill träffa djuren.
    Jag har inte själv varit i kontakt med någon, men har flera vänner som haft
    folk som pratat med deras hästar hos sig..

Personligen tror jag inte riktigt på det hela. De ställdes en massa frågor innan besöket. Svaren var ganska givna om man kan hästar..

Man blir faan inte lyckligt utav att vara olycklig..
  • R Franklin

Fru U skrev 2007-07-07 18:03:27 följande:

Jo, men man brukar ju inte precis få beskrivande svar tillbaka. Frågar man katten/hunden/ödlan/pippin var den har ont så lär man ju som vanlig ägare knappast få ett svar
    Nej självklart inte, att tro något sådant vore absurt, men frågan var ju om någon pratar med sina djur
  • Fru U

Nej, frågan är om någon pratar med djur, inte enbart sina djur..... Man brukar ju använda uttrycket tala/prata med djur även om det inte per se är ord som används av de som anser sig förmågan att kunna kommunicera med ett djur

Live and let live
  • MrsAndersson

Jag tror att allt sånt där är bluff!
    I stort sett i varje fall, det är ju klart att man kan tolka väldigt mycket från ett djur, särskilt om man hållit på med det mycket. Hur det rör sig, svansen, öronen, you name it. Sedan är det bara att trycka lite här och var, eller vad nu ägaren vill veta och läsa av djuret.
    Men att kunna föra en konversation med ett djur, alltså det jag antar du menar med att kommunicera med djur är bara humbug allting.

• Rhea

Jag kan det inte, men jag har precis hoppat på kurs i djurkommunikation!
    Lite roligare än Matte....

• Fru U

Det hade i alla fall varit kul om det funnits någon som säger sig kunna samtala med djur hade kunnat beskriva hur det funkar (är det i ord? bilder? förnimmelser?)

Jag känner mina djur väl men jag skulle ju inte kunna fråga dem var dem var de har ont (om de är sjuka menar jag) och få ett svar precis

Live and let live
  • Rhea

I bilder, man ska se det framför sig.

• Zaria

Tror inte på det, visst tror jag på att man kan komunicera med djur till viss del och att vissa kanske gör detta bättre än andra, men att djuret skulle berätta att "han för 10 år sedan fick stryk av en 55 årig man med gul regnjacka" låter jättekonstigt...

men men,någon får gärna överbevisa mig.Kollade ni på när det hadlade om hästpratare på Insider för några år sedan? Vill minnas att det inte fungerade alls utan bara var en massa ljug, och då var det endå välkända hästpratare.

Svar på tråden Finns det någon som pratar med djur?